Podczas Sao Paulo International Motor Show (6-18 listopada) swoją światową premierę ma Volkswagen Tarok Concept. Ten nowoczesny pięciometrowy SUV nowej generacji, wyposażony w napęd na cztery koła, wyróżnia się wszechstronnością i ma na pokładzie nowoczesny system łączności internetowej. Nowym rozwiązaniem jest skrzynia ładunkowa, której długość można zwiększać zależnie od potrzeb – wystarczy złożyć tylną ściankę przestronnej czterodrzwiowej kabiny. Rozwiązania techniczne Taroka Concept oraz stylistykę zaprojektowano od podstaw na potrzeby tego modelu.
Volkswagen Tarok Concept
Volkswagen połączył tu praktyczne zalety pick-upa z nowoczesną, lifestylową stylistyką. Klaus Bischoff, główny designer marki Volkswagen, stwierdził:
„Tarok Concept to pierwszy pick-up, w którym stylistyczne elementy miejskiego SUV-a wykorzystano w prawdziwie terenowym aucie. Na jego ekspresyjny design składają się charakterystyczne elementy dachu przypominające nadwozie typu targa, wyrazisty przód, trójwymiarowy pas diod z tyłu, a także stylowe, a przy tym masywne boki nadwozia. Właśnie te środki stylistyczne zastosowane w Taroku wnoszą nową fascynującą dynamikę do tego segmentu aut”.
Ważną cechą konstrukcyjną pięciomiejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Jej podłogę można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie, które wynosi jedną tonę.
Rozwiązania nieznane dotąd wśród aut tego segmentu Volkswagen zastosował we wnętrzu nowego pick-upa, wyposażając jego kabinę w wiele cyfrowych urządzeń. W środku w oczy rzuca się lakierowany w kolorze nadwozia („Cypress Metallic”) panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. Pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display) zostały umieszczone na panelu w jednej osi i są głównymi elementami kokpitu.
Tarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW/150 KM. W Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną; Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION.
Seryjny Tarok pojawi się w niedalekiej przyszłości
Pewne jest, że w najbliższym czasie Volkswagen Tarok Concept w niemal niezmienionej wersji pojawi się na brazylijskim rynku jako model seryjny. Awangardowy pick-up ma też wszelkie cechy pozwalające na powiększenie oferty Volkswagena także w innych krajach. Przyszły model seryjny, oprócz silnika TSI, będzie również wyposażany do wyboru w 150-konnego (110 kW) turbodiesla 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
* – model studyjny