Porsche poszerza gamę swojego małego sportowego SUV-a o mocny wariant Macan S z nową, 3-litrową jednostką V6 turbo z filtrem cząstek stałych. Silnik osiąga moc 260 kW (354 KM) i maksymalny moment obrotowy 480 Nm, czyli o 10 kW (14 KM) oraz 20 Nm więcej niż montowany wcześniej.
Porsche Macan S V6 turbo
Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowy Macan S przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 s – o 0,1 s szybciej od poprzednika. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 254 km/h. Jego zużycie paliwa (skorelowane z NEDC) wynosi 8,9 l/100 km. Nowy Macan S oferuje wszystkie innowacje znane z najnowszej generacji modelu Macan, w tym LED-owy pas świetlny z tyłu i nowy, w pełni skomunikowany system Porsche Communication Management z 10,9-calowym ekranem dotykowym.
Nowy silnik V6 z turbodoładowaniem w centralnej konfiguracji
Porsche Macan S otrzymuje nowy, 3-litrowy silnik V6 turbo z centralną konfiguracją doładowania, czyli turbosprężarką zlokalizowaną w rozwidleniu głowic. Pozwala to skrócić ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a sprężarką i uzyskać niespotykaną, natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Nowa turbosprężarka typu twin-scroll zapewnia wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Technika twin scroll polega na tym, że strumienie spalin trafiają na wirnik turbiny dwoma oddzielnymi kanałami, co znacznie ogranicza jakiekolwiek zaburzenia cyklu doładowania. Dodatkowo udoskonalona geometria komory spalania z umieszczonym pośrodku wtryskiwaczem zapewnia efektywne przygotowanie mieszanki paliwowej. Oprócz zwiększenia mocy uzyskiwanej z litra pojemności – ze 113 do 118 KM – zmniejszono poziom emisji spalin.
Na nowo „doszlifowane” podwozie dla uzyskania lepszego balansu
Sportowe jak nigdy dotąd – w ramach liftingu podwozie modelu Macan S zostało zmodernizowane i po raz kolejny zoptymalizowane. SUV korzysta z mieszanego ogumienia i napędu na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Z przodu stalowe „widelce” sprężyn zastąpiono elementami z aluminium. Nowa konstrukcja z lekkiego stopu jest sztywniejsza, a przy tym pozwala ograniczyć masę nieresorowaną, dzięki czemu Macan precyzyjniej zmienia kierunek jazdy i zapewnia większy komfort. Na jeszcze bardziej neutralne prowadzenie wpływa także zastosowanie zmodyfikowanych stabilizatorów. Tak jak wcześniej, na życzenie dostępne są elementy, które pozwalają dodatkowo wyśrubować poziom dynamiki jazdy: system adaptacyjnej kontroli tłumienia Porsche Active Stability Management (PASM), zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami i nową hydrauliką amortyzatorów, oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Ulepszone hamulce z precyzyjniejszym wyczuciem nacisku
Wiele drobiazgowych zabiegów przeprowadzono również w obrębie układu hamulcowego nowego Porsche Macan. Kierowca dostrzeże to przede wszystkim w postaci zmienionego wyczucia pedału. Sam pedał waży teraz o około 300 g mniej niż stosowany wcześniej komponent ze stali i wywiera nacisk na cylinder główny pompy hamulcowej skróconym ramieniem dźwigni. W rezultacie hamulce reagują szybciej, a kierowca – z uwagi na sztywność połączenia – może bardzo precyzyjnie wyczuć punkt nacisku. Jeszcze bardziej sportowy charakter nowego Porsche Macan S odzwierciedlają duże przednie tarcze hamulcowe o średnicy 360 mm – o 10 mm większej niż dotąd. Wzrosła też ich grubość – o 2 mm, do 36 mm. Całkiem nowe klocki hamulcowe są pozbawione miedzi. Na życzenie Macan S może być wyposażony w hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Wygładzony design z całkowicie diodowym oświetleniem i nowymi funkcjami cyfrowymi
Macan S korzysta także ze wszystkich innowacji wprowadzonych w ramach ostatniego liftingu, w tym trójwymiarowego diodowego pasa świetlnego z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje LED-owe reflektory główne, a opcjonalne oświetlenie Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) pozwala na adaptacyjne sterowanie wiązką światła.
Nowy system inforozrywki Porsche Communication Management (PCM) – teraz z 10,9-calowym ekranem dotykowym – jest w standardzie połączona z internetem i obejmuje nawigację online z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym za pośrednictwem Here Cloud, łączenie z telefonem komórkowym, dwa interfejsy audio oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji obejmuje także moduł Porsche Connect Plus (z modułem telefonii LTE oraz czytnikiem kart SIM), hotspot Wi-Fi oraz szereg nowych usług Porsche Connect.
Nowe opcje: sportowa kierownica GT, jonizator i asystent jazdy w korku – Traffic Jam Assist
Sportową atmosferę w kabinie Porsche Macan S podkreśla dostępna na życzenie sportowa kierownica GT, znana z modelu 911. W ramach opcjonalnego pakietu Sport Chrono pojawia się na niej zintegrowany przełącznik trybów jazdy z przyciskiem Sport Response. Większą wygodę zapewniają nowe opcje wyposażenia, w tym: asystent jazdy w korku Traffic Jam Assist, podgrzewana przednia szyba oraz jonizator, który w połączeniu z montowanym w standardzie wysokosprawnym filtrem powietrza zwiększa jakość powietrza w kabinie pojazdu.
Nowe Porsche Macan można już zamawiać. Cena modelu rozpoczyna się od 303 660 zł z VAT.