Standardowo wyposażona w inteligentny napęd na obie osie, Skoda Kodiaq RS jest doskonale przygotowana do spełniania różnorodnych potrzeb – zarówno na asfalcie, jak i poza utwardzonymi drogami, w każdych warunkach pogodowych. SUV dysponuje mocą 176 kW (240 KM), a za przenoszenie siły napędowej odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia DSG o 7 przełożeniach. Zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, również oferowane w standardzie, automatycznie dopasowuje ustawienia amortyzatorów do warunków jazdy i rodzaju nawierzchni.
Skoda Kodiaq RS
W modelu Kodiaq RS, siedmiostopniowa skrzynia DSG – z dużym podwójnym sprzęgłem – została zaprojektowana specjalnie z myślą o współpracy z mocnymi silnikami, takimi jak diesel biturbo, generujący maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm. Przekładnia przekazuje siłę napędową w sposób łagodny, bez żadnej utraty trakcji, zgodnie z aktualnymi warunkami oraz wybranym profilem jazdy. Kierowca może zdecydować się na tryb automatycznego załączania przełożeń lub zmieniać biegi samodzielnie, także za pomocą manetek przy kierownicy.
Napęd na obie osie reaguje w ciągu milisekund
Dzięki napędowi na obie osie Skoda Kodiaq RS automatycznie, w każdym momencie, ma najlepszą możliwą przyczepność – a tym samym zapewnia doskonałą dynamikę podczas sportowej, duże zdolności terenowe i wyższy poziom bezpieczeństwa w niekorzystnych warunkach pogodowych. Piąta generacja elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego – bardziej kompaktowa i o 1,4 kg lżejsza od poprzedniej – w ciągu milisekund w zmiennym stopniu przekazuje siłę napędową do wszystkich czterech kół.
Zawieszenie Dynamic Chassis Control dla wersji RS
Skoda Kodiaq RS jest standardowo wyposażona w zawieszenie adaptacyjne Dynamic Chassis Control, które zapewnia optymalną amortyzację – dostosowaną do nawierzchni i stylu jazdy. Układ ten, stosowany także w innych wariantach tego modelu SUV-a, tym razem został specjalnie przystosowany do sportowego potencjału Kodiaq RS. Wybór profilu jazdy (Driving Mode Select) oferuje kierowcy szereg trybów jazdy: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual oraz Snow, z elektronicznie zmodyfikowanymi ustawieniami amortyzatorów.
Kierowca może także aktywować program Off-Road – wystarczy, że wciśnie przycisk na konsoli środkowej. Ma wówczas do dyspozycji system Hill Descent Control, a układ ABS, elektroniczna kontrola stabilności ESC, elektroniczne blokady dyferencjału EDS oraz system kontroli trakcji TCS przełączają się na specjalne, off-roadowe ustawienia. Układ ESC w Skodzie Kodiaq RS oferuje dwa progi działania. Gdy wybrany zostanie tryb Sport, ESC staje się mniej restrykcyjny i jeśli wykryje, że kierowca zachowuje kontrolę nad pojazdem, pozwala nawet na niewielkie uślizgi w zakrętach.
Sportowy charakter i łatwość obsługi
Skoda Kodiaq RS jest standardowo wyposażona w progresywny układ kierowniczy. Aby sprostać wymaganiom sportowego SUV-a i zwiększyć dynamikę jazdy, został on skonfigurowany specjalnie z myślą o modelu Kodiaq RS. Dzięki odpowiedniemu zestrojeniu kąt skrętu pozostaje na tyle niewielki, by zapewnić kierowcy precyzyjne prowadzenie bez potrzeby „przekładania” rąk na kierownicy – nawet przy wyższych prędkościach. Natomiast w przypadku większych kątów skrętu i niższych prędkościach, na przykład w warunkach miejskich siła wspomagania znacznie wzrasta, co ułatwia manewrowanie samochodem. Progresywny układ kierowniczy zapewnia zatem maksymalny komfort jazdy w każdej sytuacji.