Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) odbywających się w Las Vegas, Audi na nowo definiuje pojęcie rozrywki w samochodzie. W przyszłości pasażerowie tylnego rzędu siedzeń będą mieli możliwość jeszcze bardziej realistycznego doświadczania takich rozrywek jak oglądanie filmów, gry komputerowe czy przeglądanie interaktywnych treści, z użyciem okularów virtual reality. Marka segmentu premium prezentuje rozwiązanie techniczne łączące w czasie rzeczywistym wirtualne treści z ruchami samochodu.
Audi na CES 2019
Przykład: gdy auto wchodzi w prawy zakręt, statek kosmiczny widoczny na ekranie robi to samo. Poprzez swą spółkę-córkę Audi Electronics Venture GmbH, cztery pierścienie zostały współzałożycielem firmy-startup’u holoride GmbH, która będzie komercjalizować tę nową formę rozrywki poprzez otwartą platformę, dostępną w przyszłości dla wszystkich producentów z branży motoryzacyjnej oraz dla twórców treści.
Audi etron zabiera pasażerów tylnej kanapy na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej
“Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run” to powołane do życia przez studio Disney Games and Interactive Experiences doświadczenie z dziedziny virtual reality, przeznaczone dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. Pokazując je, Audi demonstruje wciągające, futurystyczne rozwiązanie techniczne. Zakładając okulary VR, pasażer Audi e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km w zależności od wyposażenia: 26,2 – 22,5 (WLTP); 24,6 – 23,7 (NEFZ); łączna emisja CO2 w g/km: 0) przenosi się w fantastyczną wizję przestrzeni kosmicznej. Audi e-tron staje się wtedy międzygwiezdnym statkiem prowadzonym przez Strażników Galaktyki, a użytkownik przemierza pola asteroidów w towarzystwie Rocketa – postaci, która już wiosną 2019 pojawi się w kolejnym filmie Studia Marvel Avengers: Endgame. Każdy ruch samochodu znajduje swe odzwierciedlenie w czasie rzeczywistym. Gdy auto wjeżdża w ciasny zakręt, gracz w wirtualnej rzeczywistości skręca tuż przed nadlatującym z przeciwka statkiem kosmicznym. Jeśli Audi e-tron przyspiesza – kosmiczny pojazd robi to samo.
By taka nowa forma rozrywki mogła pojawić się na rynku tak szybko i w tak dopracowanej postaci jak to tylko możliwe, Audi przyjęło zupełnie nowe podejście: marka została współzałożycielem startup’u pod nazwą holoride, w którym za pośrednictwem rozwijającej takie technologie spółki-córki Audi Electronics Venture GmbH objęła mniejszościowe udziały, a następnie na zasadzie licencji przekazała technologię do holoride. By umożliwić producentom samochodów oraz twórcom treści kreowanie, a następnie oferowanie dodatkowych, rozszerzonych formatów rzeczywistości, nowy startup użyje otwartej platformy.
„Kreatywne umysły będą korzystać z naszej platformy by tworzyć fascynujące światy, które zmienią zwykłą podróż z punktu A do punktu B w prawdziwą przygodę” – mówi Nils Wollny, szef działu digital w AUDI AG oraz przyszły szef firmy holoride. „Możemy rozwijać ten nowy segment rozrywki tylko poprzez przyjęcie wspólnego, otwartego podejścia do pojazdów, urządzeń i twórców treści.”
Od gier zręcznościowych, przez podwodne przygody i eksplorację kosmosu, po edukacyjne podróże przez historyczne miasta, czy układ krwionośny człowieka. Dla tego co jest możliwe, nie ma prawie żadnych granic. Firma holoride dostarcza zestaw do tworzenia oprogramowania będący interfejsem do danych samochodu, który przenosi je do wirtualnej rzeczywistości. Pozwala w ten sposób twórcom na tworzenie światów, które mogą być doświadczane wszystkimi zmysłami w samochodzie. Nowa technika pozwala też pasażerom na oglądanie konwencjonalnych filmów, seriali i prezentacji. Prawdopodobieństwo wystąpienia choroby lokomocyjnej zostało tu znacznie zredukowane, ponieważ wrażenia wizualne i sensoryczne są zsynchronizowane.
holoride w ciągu najbliższych trzech lat zamierza wprowadzić na rynek ofertę rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń, wykorzystującą dostępne na rynku standardowe modele okularów VR. W dłuższej perspektywie czasowej dalszy rozwój infrastruktury Car-to-X może spowodować, że sytuacje drogowe staną się częścią tego doświadczenia: zatrzymanie się na światłach spowodować może niespodziewane przeszkody w trakcie gry, a program edukacyjny może zostać nagle przerwany nieoczekiwanym quizem.
Współpraca Audi i Marvel Studios
Audi i Marvel Studios współpracują ze sobą od początku istnienia Marvel Cinematic Universe, a początkiem wspólnych działań było pojawienie się Audi R8 w filmie Iron Man z roku 2008. Czerpiąc z doświadczeń wieloletniej współpracy, Audi oraz Disney Games and Interactive Experiences stworzyły wspólnie “Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run”. W ten sposób pokazały, jak pasażer tylnej kanapy samochodu może cieszyć się czasem w podróży, używając najbardziej innowacyjnych rozwiązań z dziedziny wirtualnej rzeczywistości – VR.
”Audi, Marvel i Disney Games and Interactive Experiences wspólnie świętują dziesiątą rocznicę powstania Studia Marvel, łącząc najwyższej klasy treści i innowacyjne rozwiązania techniczne” – mówi Mike Goslin, wiceprezes Disney Games and Interactive Experiences. „Demo przygotowane na CES stworzone zostało wyłącznie w duchu poszukiwań i eksperymentów, co nie zmienia faktu, że stale oceniamy pojawiające się technologie, tak by ciągle wzbogacać nasze historie i doświadczenia.”