Renault przedstawia Nowe Renault Clio, piątą generację motoryzacyjnej ikony, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku jest bestsellerem marki na całym świecie. Clio bardziej niż jakikolwiek inny model stało się ulubionym samochodem miejskim.
W Europie od 2013 roku znajduje się na pierwszym miejscu w rankingu samochodów segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem!
Nowe Renault Clio
Bardziej nowoczesna i bardziej atletyczna sylwetka Nowego Clio bazuje na DNA marki, które stanowi o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy i niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.
- Tak jak Clio I, Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Megane i Espace.
- Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i wygody pochodzą z Clio II.
- Podobnie jak Clio III, zapoczątkowuje nową erę pod względem jakości postrzeganej.
- Od Clio IV przejęło wyrazistą stylistykę, która jest inspiracją dla całej gamy samochodów Renault i prawdziwą wizytówką marki.
Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej żywiołowe, nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne mimo, ze zostało stworzone w 100 procentach z nowych części. Całkowicie na nowo zaprojektowane wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy w zakresie jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze to dla wszystkich kierowców zdecydowane zalety modelu.
“Clio 5. generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało poddane prawdziwej rewolucji. Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych technologii. To najlepsze Clio.” – Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu Grupy Renault
Nowe Clio, który jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie również dostępne w wersji R.S. Line o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport.
Rewolucyjne wnętrze Nowego Renault Clio
Różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka. Jakość postrzegana i ergonomiczne wnętrze zostały uznane przez projektantów wnętrza Nowego Clio za priorytety. Wnętrze samochodu wprowadza nas w nowy wymiar jakości postrzeganej dzięki zastosowanym wysokiej klasy materiałom, miękkiemu obiciu deski rozdzielczej, panelom drzwiowym i obramowaniu konsoli środkowej, a także perfekcyjnemu wykończeniu. Bardziej kompaktowa stylistyka zapewnia więcej przestrzeni i pozwala zintegrować większą liczbę systemów pokładowych. Innowacyjny „smart cockpit” Nowego Clio powstał z myślą o wygodzie kierowcy. Jego szerokość potęguje falisty kształt. Wyposażony w ekrany o największej przekątnej w tym segmencie, zapewnia zdecydowanie najnowocześniejszą ergonomię potęgującą doznania z jazdy. Nowe Clio szeroko wykorzystuje unikatowe w tym segmencie innowacje, takie jak na przykład elektryczny hamulec postojowy, który jest szczególnie przydatny w jeździe po mieście.
Ekran multimedialny
Kluczowym komponentem rewolucyjnego „smart cockpit” jest 9,3-calowy ekran multimedialny (o powierzchni dwa razy większej niż wersja 7-calowa), największy jak dotychczas w samochodach Renault. Pionowy i lekko wklęsły tablet, inspirowany rozwiązaniem wykorzystanym w Espace, optycznie powiększa deskę rozdzielczą
i nadaje nowoczesny wygląd wnętrza oraz poprawia czytelność ekranu. Ekran z nowym inteligentnym systemem EASY LINK, zwrócony w stronę kierowcy, integruje wszystkie multimedia, nawigację i serwisy informacyjno-rozrywkowe, a także system MULTI-SENSE.
Cyfrowy panel wirtualnych zegarów
Nowe Clio zostało po raz pierwszy wyposażone w cyfrowy ekran, który zastępuje tradycyjne zegary analogowe. Technologia została przejęta z segmentów klasy wyższej. Ekran TFT o przekątnej od 7 do 10 cali pozwala niezwykle intuicyjnie personalizować ustawienia i zwiększa doznania z jazdy. Wersja 10-calowa ma wbudowaną nawigację GPS. Nowe Clio może poszczycić się największymi ekranami w swojej kategorii o przekątnych 9,3 i 10 cali.
Deska rozdzielcza
W Nowym Clio szczególną uwagę przykuwa jakość zupełnie na nowo zaprojektowanej deski rozdzielczej. Została ona podzielona na trzy części: górny panel z powłoką z pianki, pokryty specjalnym materiałem i personalizowany panel centralny oraz część dolną z funkcjonalnymi elementami typu schowek. Falisty kształt deski rozdzielczej dodatkowo optycznie poszerza kokpit. To wrażenie wzmacniają poziome kształty środkowych i bocznych wlotów powietrza. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii miejsca, które znajduje się pod środkowym ekranem z przyciskami i bezpośrednim dostępem do sterowania klimatyzacją, dla jeszcze większej wygody kierowcy.
Kierownica
Nowa, bardziej elegancka kierownica odznacza się wyrafinowaną stylistyką ze względu na wykorzystanie kompaktowej poduszki powietrznej. Dzięki temu kierowca lepiej widzi zegary i wskaźniki. Nowa kierownica jest wyposażona w podpórkę na kciuk i szerszy przycisk klaksonu, jest również wygodniejsza do trzymania. Została wyposażona w nowe, podświetlone elementy sterowania, a jej eleganckie chromowane wykończenie zwiększa jakość postrzeganą.
Konsola środkowa
Konsola środkowa jest kluczowym elementem „smart cockpit” w Nowym Clio. Usytuowana wyżej dla lepszej ergonomii, wyposażona jest w krótszą dźwignię zmiany biegów, która znajduje się w idealnym położeniu dla kierowcy. Pokryta specjalnym materiałem konsola środkowa może być personalizowana w zależności od wersji wyposażenia oraz ma specjalne podświetlenie krawędzi. Pasażerom ułatwią podróż wyjątkowo praktyczne schowki wbudowane w dolną część konsoli oraz zintegrowana ładowarka indukcyjna do smartfona.
Fotele
Fotele w Nowym Clio zostały przejęte z modeli wyższej klasy. Dłuższe siedzisko i bardziej obejmujący kształt zapewniają lepsze podparcie. Wklęsły kształt półmiękkiej obudowy foteli zdecydowanie zwiększa przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Nowe, cieńsze zagłówki, wsuwane w oparcie, poprawiają widoczność do tyłu. Materiały, podobnie jak w przypadku deski rozdzielczej, zostały wybrane ze szczególną starannością i zapewniają wysoką jakość postrzeganą. Fotele są także bardziej ergonomiczne i łatwiejsze w obsłudze dzięki bardziej dostępnym elementom sterowania.
Panele drzwiowe
Tu również Nowe Clio oferuje wykończenie z miękkich materiałów, co jest unikatowe w tym segmencie. Panele posiadają wbudowane płaty, które podobnie jak podłokietniki drzwi zmieniają się w zależności od wybranej personalizacji wnętrza. W panele wbudowany został system oświetlenia ambientowego emitujący łagodne i rozproszone światło.
Personalizacja
Każdy właściciel Nowego Clio może stworzyć własny samochód dzięki licznym możliwościom personalizacji. Pozwalają one na wybór wyglądu konsoli środkowej, deski rozdzielczej, paneli drzwiowych, kierownicy i podłokietników drzwi. Można również spersonalizować kolory linii wlotów powietrza, rozciągających się na całej szerokości deski rozdzielczej. Nowe Clio jest dostępne z oświetleniem ambientowym w ośmiu różnych kolorach.
Bardziej nowoczesna sylwetka i wyrazista linia nadwozia
Sylwetka Nowego Clio ma zmysłowe linie, typowe dla wcześniejszej generacji, ale jest ona bardziej elegancka i dynamiczna. Najnowszy model w gamie Renault jest bardziej wyrazisty i rasowy. Opływowy kształt podkreślają przetłoczenia na masce. Poniżej znajduje się większy grill oraz na nowo zaprojektowany zderzak, w którym centralnie umieszczono obszerny wlot powietrza, gwarantujący optymalne chłodzenie silnika. Pomimo że Nowe Clio jest o 14 mm krótsze niż jego poprzednik (długość 4048 mm, szerokość 1798 mm), ma bardziej przestronne wnętrze. Zawieszenie obniżono o 30 mm (wysokość 1440 mm), aby uzyskać lepsze właściwości aerodynamiczne i podkreślić atletyczną sylwetkę. Dynamiczny charakter nowego modelu podkreślają także 17-calowe obręcze kół (w zależności od wersji). Antena w kształcie płetwy rekina, reflektory w technologii Full LED, idealnie spasowana klapa bagażnika i chromowane obramowania szyb bocznych
to detale, które sprawiają, że nadwozie wygląda bardzo nowocześnie.
Kolory nadwozia
Nowe Clio będzie dostępne w kilku nowych kolorach, m.in. Orange Valencia, Brązowy Vison i Niebieski Celadon. Orange Valencia doskonale podkreśla dynamiczny charakter Nowego Clio. Głębia i połysk koloru to efekt zastosowania specjalnej, zabarwionej pomarańczowym pigmentem powłoki zewnętrznej, która została wykorzystana w branży motoryzacyjnej po raz pierwszy. Nowe Clio będzie dostępne w 11 kolorach i z trzema pakietami personalizacji nadwozia (czerwonym, pomarańczowym i czarnym).
Wloty powietrza
Nowe Clio jest pierwszym modelem z gamy wyposażonym we wloty powietrza w przednich błotnikach, które mają za zadanie ograniczyć opór powietrza, poprawić właściwości aerodynamiczne i zmniejszyć zużycie paliwa. Ponadto ich dynamiczny i sportowy charakter podkreśla rasową stylistykę Nowego Clio.
Przednie reflektory
Przednie reflektory Nowego Clio zostały wykonane w technologii Full LED, która jest dostępna od podstawowej wersji wyposażenia. Układ świateł w kształcie litery C jest charakterystyczny dla gamy Renault i nadaje Nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter.
Bagażnik
Podczas prac nad bagażnikiem projektanci chcieli stworzyć przestrzeń o kształcie zbliżonym jak najbardziej do sześcianu. System nagłośnienia BOSE został w pełni zabudowany i nie zajmuje miejsca w bagażniku, którego pojemność zwiększyła się do 391 litrów, co daje mu pierwsze miejsce w tym segmencie. Dodatkowe 26 litrów pojemności zapewniają schowki rozmieszczone we wnętrzu pojazdu. Podwójna podłoga ułatwia załadunek, a przestrzeń bagażową można szybko zwiększyć po złożeniu tylnych foteli.
Tylne światła
Tylne światła, podobnie jak przednie reflektory, mają charakterystyczny układ w kształcie litery C, który tworzy efekt głębi. Trzecie światło stopu, umieszczone w górnej części tylnej szyby, jest dłuższe i bardziej smukłe.
Wygląd z boku
Smukły kształt nadwozia, charakterystyczny dla wcześniejszych generacji i podkreślony przez klamki tylnych drzwi ukryte przy tylnym słupku, podkreślają takie dodatki stylistyczne jak: chromowane obramowania szyb, słupki boczne i klamki drzwi tylnych w kolorze lśniącej czerni, wyprofilowane chromowane listwy boczne z nazwą modelu. Dbałość o każdy szczegół podnosi jakość postrzeganą nadwozia.
Tył
Chromowane listwy, które pojawiają się po bokach, to motyw stylistyczny, który znajdziemy także z tyłu samochodu. Kształt oraz idealne spasowanie klapy bagażnika i tylnego zderzaka podkreślają najwyższą jakość. Zachodzące na klapę bagażnika światła poszerzają wizualnie tył Nowego Clio.
Nowe Renault Clio R.S. Line
Nowa wersja zainspirowana Renault Sport
Wraz z premierą Nowego Clio na rynek zostanie wprowadzona również wersja R.S. Line. Zastąpi ona dobrze znane z wcześniejszej generacji pakiety GT Line pozwalające na sportową stylizację nadwozia i wnętrza. R.S. Line to nie tylko nowa nazwa, ale także bogatszy i bardziej atrakcyjny design.
Wersja R.S. Line ma jeszcze bardziej atletyczną sylwetkę i sportowy wygląd wnętrza. To odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy dzięki dynamicznej linii nadwozia chcą wyróżniać się na drodze.
R.S. Line wyraża silną więź ze sportowymi modelami R.S., których logo obiecuje prawdziwie sportowe wrażenia za kierownicą. Wygląd wnętrza i nadwozia odzwierciedla kanon stylistyczny Renault Sport. Przód został wyposażony w aerodynamiczną listwę typową dla bolidów F1, która należy do charakterystycznych elementów modeli R.S. Wyróżnia się również specjalnym grillem z motywem plastra miodu, 17-calowymi obręczami kół oraz bardziej atletycznym tyłem.
We wnętrzu znajdziemy kolejne, typowe dla linii R.S. akcenty, takie jak sportowe fotele, które zapewniają lepsze podparcie, wstawki z włókien węglowych, kierownicę obszytą perforowaną skórą z charakterystycznym logo R.S., aluminiowe nakładki pedałów, czarną tapicerkę z kontrastowymi czerwonymi przeszyciami
i lamówką.
Nowe Renault Clio INITIALE PARIS
Eksluzywna wersja INITIALE PARIS w Nowym Renault Clio Wersja INITIALE PARIS jest oferowana w modelach Renault z wyższych segmentów (Talisman, Koleos i Espace). Pojawi się również w Nowym Clio (wersja ta nie będzie dostępna na rynku polskim). Oznakowanie INITIALE PARIS to nie tylko nowy kanon stylistyczny, ale także całe motoryzacyjne know-how koncernu Renault.
Nadwozie Nowego Clio w wersji INITIALE PARIS wyróżnia się czystą i bardzo elegancką linią. Chromowane akcenty pojawiają się na obramowaniach szyb, listwach ochronnych na progach drzwi i grillu, który podobnie jak przednie nadkola został ozdobiony emblematem INITIALE PARIS. Antena w kształcie płetwy rekina i specjalne 17-calowe obręcze kół dostępne wyłącznie dla wersji INITIALE PARIS podkreślają dodatkowo eksluzywny wygląd tej wersji.
Wnętrze Nowego Clio w wersji INITIALE PARIS jest dostępne w dwóch liniach kolorystycznych – czarnej i szarej. Fotele wykończone pikowaną skórą oraz specjalna skórzana kierownica, zarezerwowane wyłącznie dla tej wersji, podkreślają wyjątkowy charakter wnętrza.
Nowe Clio kontynuuje sagę wcześniejszych generacji Clio, zapoczątkowaną przez Clio Baccara, wprowadzone na rynek w 1991 roku. Teraz dostępne będzie również w eleganckiej i perfekcyjnie wykończonej w każdym detalu wersji INITIALE PARIS, która wyróżnia się niezwykłą stylistyką i atmosferą wnętrza.