MotoNews.pl

W Genewie Kia zaprezentuje dwie hybrydowe wersje Niro po faceliftingu

02 marca 2019

KIA-Niro-PHEV-2019 4

Już w przyszłym tygodniu podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie swój debiut będzie miała Kia Niro po faceliftingu. Zmiany w stylistyce zewnętrznej i wykończeniu wnętrza dotyczą zarówno wersji hybrydowej, jak i hybrydy typu Plug-in.

Kia Niro po faceliftingu

  • od 2016 roku Kia sprzedała na świecie ponad 270 000 sztuk Niro, z tego 100 000 w Europie
  • odświeżony wygląd zewnętrzny nawiązuje do designu elektrycznego e-Niro
  • w odnowionym wnętrzu uwagę zwracają wysokiej jakości materiały i nowe, opcjonalne pakiety kolorystyczne do wyboru
  • debiut systemu UVO CONNECT, który oferuje dostęp do wielu danych za pośrednictwem Internetu
  • jeszcze lepsza funkcjonalność dzięki nowemu dotykowemu ekranowi o przekątnej 10,25 cala
  • oferta systemów asystujących obejmuje teraz Lane Following Assist
  • Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in będzie oferowane w Polsce w drugiej połowie 2019 roku, z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 km

Niro – najlepiej sprzedający się hybrydowy crossover marki Kia, który wyróżnia się ultraniską emisją spalin i dwutlenku węgla – przeszło gruntowny facelifting i wprowadzono w nim wiele ulepszeń. Model, który łączy w sobie wszechstronność crossovera z zaletami samochodów hybrydowych, zmienił się zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Odświeżone Niro wyróżnia się nowymi detalami w stylistyce nadwozia, lepszej jakości materiałami we wnętrzu i nowymi możliwościami jego personalizacji. Obydwie wersje napędowe Niro są od teraz oferowane z zaawansowanym systemem UVO CONNECT, który daje kierowcy dodatkowe możliwości interakcji z samochodem.

Od rozpoczęcia sprzedaży w 2016 roku na świecie sprzedano ponad 270 000 egzemplarzy Niro, z czego ponad 100 000 sztuk w Europie. W 2018 roku kompaktowych rozmiarów crossover był piątym najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia w Europie. W porównaniu z wynikiem uzyskanym w 2017 roku w ubiegłym sprzedaż Niro wzrosła o 33% – do 45 255 sztuk. W tym było 34 442 egzemplarzy hybrydowej wersji Niro i 9 951 sztuk hybrydy typu Plug-in. Pod koniec 2018 r. gama Niro poszerzyła się o odmianę elektryczną – e-Niro, która dostępna jest obecnie tylko na wybranych rynkach a do Polski trafi w 2020 roku.

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział:

„Niro jest jednym z modeli, które napędzają wzrost marki Kia w Europie, jest też podstawą gamy zelektryfikowanych modeli – zarówno hybrydowych, jak i elektrycznych. Design, wszechstronność, niskie – emisja szkodliwych substancji i koszty eksploatacji sprawiają, że Niro jest atrakcyjną propozycją nie tylko dla klientów flotowych, ale również prywatnych. Szereg ulepszeń i dodatkowe możliwości, które daje system UVO sprawiają, że rodzina modeli Niro jest jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją”.

Sprzedaż odświeżonej Kia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in rozpocznie się w Polsce w drugiej połowie 2019 roku. Jako jeden z nielicznych samochodów hybrydowych w Europie, Niro standardowo jest oferowane z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów.

Odświeżony wygląd zewnętrzny

Pod względem stylistyki nadwozia Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in nawiązują do wyglądu elektrycznego e-Niro. Crossover zachował typowe elementy designu samochodów marki Kia, jak na przykład osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa oraz otrzymał nowe zderzaki z przodu i z tyłu, które zapewniają mu masywniejszy wygląd.

Przeprojektowano projekcyjne reflektory, w których znajdują się teraz charakterystyczne dla nowych modeli marki Kia światła do jazdy dziennej LED w kształcie kostek lodu. W ofercie są również opcjonalne reflektory w całości wykonane w technice LED.

Od nowa zaprojektowane światła LED z tyłu nadają Niro jednocześnie bardziej wyjątkowego i nowoczesnego wyglądu. Nowy tylny zderzak otrzymał srebrną listwę oraz mieści w narożnikach nowe światła odblaskowe i przeciwmgielne.

Hybrydowe Niro jest teraz dostępne z większą liczbą opcji personalizacji wyglądu, które obejmują – do wyboru – dwa wzory 16-calowych obręczy kół z lekkich stopów oraz nowe, 18-calowe dwukolorowe obręcze kół z lekkich stopów. Hybrydowe Niro typu Plug-in jest dostępne z nowo zaprojektowanymi 16-calowymi aluminiowymi obręczami kół z ciemnoszarymi wstawkami.

Jeszcze lepsza jakość wykonania wnętrza i nowe pakiety kolorystyczne

W kabinie Niro wprowadzono szereg drobnych zmian w wyglądzie oraz w doborze materiałów, które wpłynęły na poprawę jakości wykończenia i sprawiają, że pasażerowie Niro czują się jak w samochodzie wyższej klasy.

Górna część deski rozdzielczej jest wykończona miękkim w dotyku materiałem wysokiej jakości, a na całej tablicy rozdzielczej znajduje się sporo eleganckich wstawek z materiału w kolorze błyszczącej czerni wykończonych srebrnymi lub chromowanymi (matowymi) elementami. Do Niro po faceliftingu Kia oferuje także system multimedialny z nowym opcjonalnym panoramicznym ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i 7-calowy wyświetlacz Supervision na zestawie wskaźników. W standardzie Niro jest wyposażone w 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego i 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami. Wnętrze odświeżonego Niro jest dostępne z nowymi pakietami kolorystycznymi do wyboru. W zależności od wyposażenia i rynku, hybrydowy crossover może być wykończony elementami w kolorach czerwono-pomarańczowym lub bordowym, które dodają kabinie elegancji. Do pierwszego zestawu zaprojektowano kontrastowe szwy w kolorze czerwonym, do drugiego – w kolorze fioletowym. Drugi zestaw kolorystyczny obejmuje nową tapicerkę siedzeń z perforowanej skóry w kolorze bordowym, podłokietniki w drzwiach w tym samym kolorze i deskę rozdzielczą wykończoną elementami w kolorze matowego chromu.

Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in są wyposażone w sześciobiegową automatyczną przekładnię o dwóch sprzęgłach, która daje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia błyskawiczną zmianę przełożeń i znacznie bardziej dynamiczną jazdę niż elektronicznie sterowane przekładnie bezstopniowe (e-CVT) stosowane w wielu innych samochodach hybrydowych.

W wyposażeniu seryjnym Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in znajduje się nowy elektroniczny hamulec postojowy, który blokuje hamulce tylnej osi. Poprawę skuteczności hamowania w każdych warunkach zapewniają tarcze hamulcowe większej średnicy niż stosowane dotychczas.

Debiut systemu pokładowej telemetrii – UVO CONNECT

Niro jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje nowatorski system UVO CONNECT łączący kierowców ze światem zewnętrznym i zapewniający im dostęp do ważnych informacji podczas jazdy.

System UVO CONNECT Kia wprowadza zarówno do hybrydowej wersji Niro, jak i do odmiany typu Plug-in. W przyszłości system ten znajdzie się również w innych europejskich modelach. Wygodny dostęp do funkcji systemu UVO CONNECT zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz smartfon. UVO CONNECT obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę SIM. System zapewnia kierowcom dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drodze, prognozy pogody, interesujących miejsc (POI), cen paliw oraz informacji dotyczących dostępności miejsc parkingowych i cen za parkowanie. Ponadto, hybrydowe Niro typu Plug-in zapewnia dostęp do informacji o stacjach ładowania (lokalizacja, dostępność i rodzaj wtyczki).

Integralnym elementem systemu UVO jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS (Apple). Aplikacja zapewnia użytkownikom dostęp do szeregu informacji diagnostycznych na temat samochodu i przebiegu wszystkich podróży. Umożliwia również zdalne aktywowanie wielu funkcji. W zależności od kraju można, na przykład, zdalnie przesłać trasę do samochodu, sprawdzić lokalizację auta oraz uzyskać dostęp do danych z podróży i powiadomień diagnostycznych.

System multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala standardowo jest wyposażony w łącze Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń i korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto. Istnieje możliwość podzielenia ekranu na dwa mniejsze, co pozwala kontrolować lub monitorować różne funkcje samochodu w tym samym czasie. Wygląd ekranu można dostosować do indywidualnych preferencji za pomocą różnych widżetów. Dzięki temu kierowca i pasażer mogą jednocześnie i niezależnie korzystać z wyświetlacza – kierowca może, na przykład, uruchomić nawigację lub śledzić informacje o przepływie energii przez hybrydowy zespół napędowy, a pasażer może w tym samym czasie wybierać ulubione utwory lub sprawdzić prognozę pogody. Niro jest również oferowane z systemem multimedialnym, który wykorzystuje dotychczasowy 8-calowy ekran dotykowy. System jest zgodny z najnowszym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych (RODO), które obowiązuje w Unii Europejskiej i zapewnia najwyższy poziom ochrony danych.

Nowe systemy bezpieczeństwa

Niro po faceliftingu oferuje szeregu systemów asystujących, które zwiększają bezpieczeństwo podróżowania. Dostępny już wcześniej aktywny tempomat (Smart Cruise Control) w odświeżonym Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in wzbogacono o funkcję Stop & Go, dzięki której Niro potrafi zatrzymać się, jeśli samochód przed nim się zatrzyma i ruszyć, jeśli ruszy auto przed nim.

System Lane Following Assist, umożliwiający jazdę autonomiczną na poziomie drugim i dostępny w elektrycznym e-Niro, w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in jest oferowany po raz pierwszy. System ten monitoruje zachowanie poprzedzających samochodów i wykrywa znaki drogowe, aby utrzymać Niro na pasie ruchu podczas jazdy autostradą. Lane Following Assist odpowiada za przyspieszanie, hamowanie i kierowanie autem w zależności od poprzedzających samochodów. System wykorzystuje rozmaite czujniki, aby zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego auta i pomaga kierowcom wykonać manewr zmiany pasa ruchu. System Lane Following Assist działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Oprócz systemu Lane Following Assist Niro oferuje szereg systemów asystujących, do których w zależności od wyposażenia należą – między innymi – system zapobiegania kolizjom czołowym, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent zmiany świateł, system ostrzegania przed pojazdami znajdującymi się w martwym punkcie widzenia lusterek oraz systemy ostrzegania – o kolizji z tyłu i o ograniczeniu prędkości. W odświeżonych Niro debiutuje elektryczny hamulec postojowy, większą skuteczność hamowania zapewniają tarcze hamulcowe z tyłu o większej średnicy niż stosowane dotychczas.

Wydajne zespoły napędowe

Niro jest napędzane 1,6-litrową benzynową jednostką napędową GDi (z bezpośrednim wtryskiem paliwa), która współpracuje z silnikiem elektrycznym zasilanym z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,56 kWh (Niro w wersji hybrydowej) lub 8,9 kWh (Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in). Emisja dwutlenku węgla dla hybrydowego Niro wynosi zaledwie 99,8 g/km (w cyklu mieszanym WLTP), a dla Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in – jedynie 31,3 g/km (w cyklu mieszanym WLTP). W mieście hybrydowe Niro typu Plug-in może przejechać do 65 kilometrów wykorzystując do tego jedynie silnik elektryczny. W cyklu mieszanym WLTP zasięg bez żadnej emisji wynosi 49 kilometrów*.

Uwaga

* – Wartości prognozowane, które mogą ulec zmianie. Niro w wersjach hybrydowej i hybrydowej typu Plug-in będzie homologowane dopiero przed wprowadzeniem do sprzedaży.

Zdjęcia: KIA