Renault przedstawia całkowicie Nowe Clio. To już piąta odsłona tej prawdziwej ikony motoryzacji, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku, jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się od 2013 r. w ścisłej czołówce segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem.
Nowe Renault Clio
Sylwetka Nowego Clio ma zmysłowe linie typowe dla poprzedniej generacji, ale jest jednocześnie bardziej elegancka i dynamiczna. Zachowując charakterystyczną smukłą linię nadwozia, najnowszy model jest bardziej wyrazisty i rasowy. Opływowy kształt podkreślają przetłoczenia na masce. Poniżej znajduje się większy grill oraz na nowo zaprojektowany zderzak, w którym centralnie umieszczono obszerny wlot powietrza, gwarantujący optymalne chłodzenie silnika.
Pomimo że Nowe Clio jest o 12 mm krótsze niż jego poprzednik (długość 4050 mm, szerokość 1798 mm), ma bardziej przestronne wnętrze. Nadwozie obniżono o 8 mm (wysokość 1440 mm), a tylny spojler nawet o 48 mm, aby uzyskać lepsze właściwości aerodynamiczne i podkreślić atletyczną sylwetkę. Dynamiczny charakter nowego modelu podkreślają także 17-calowe obręcze kół (w zależności od wersji). Antena w kształcie płetwy rekina, reflektory w technologii Full LED, idealnie spasowana klapa bagażnika i chromowane obramowania szyb bocznych to detale, które sprawiają, że nadwozie wygląda bardziej nowocześnie i zwiększają jakość postrzeganą.
Rewolucyjne wnętrze
Różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka. Jakość postrzegana i ergonomia zostały uznane przez projektantów wnętrza Nowego Clio za priorytety. Wnętrze samochodu wprowadza nas w nowy wymiar jakości postrzeganej dzięki zastosowaniu wysokiej klasy materiałów, miękkiemu obiciu deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i obramowania konsoli środkowej, a także dbałości o każdy szczegół wykończenia.
Bardziej kompaktowa stylistyka zapewnia więcej przestrzeni i pozwala zintegrować większą liczbę systemów pokładowych. Innowacyjny „Smart Cockpit” Nowego Clio powstał z myślą o wygodzie kierowcy. Jego kształt przypominający falę dodatkowo potęguje wrażenie szerokości. Wyposażone w ekrany o największej przekątnej w całym segmencie zapewnia zdecydowanie najnowocześniejszą ergonomię i tym samym jeszcze bardziej intensywne doznania z jazdy. Nowe Clio szeroko wykorzystuje rzadko spotykane w tym segmencie innowacje, takie jak na przykład elektryczny hamulec postojowy, który jest szczególnie przydatny w jeździe po mieście.
Nowa sportowa wersja inspirowana Renault Sport
Renault Sport wprowadza w Nowym Clio wersję R.S. Line, która zastąpi dzisiejsze pakiety GT Line. GT Line były pionierską na rynku ofertą pakietów pozwalających na sportową stylizację i przyczyniły się do realizacji strategii Renault Sport na wszystkich rynkach od 2010 roku. R.S. Line to nie tylko zwykła zmiana nazwy, to zdecydowanie bogatsza i lepsza oferta.
Clio w wersji R.S. Line zyskuje bardziej sportową stylistykę nadwozia oraz wnętrza, by spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą, by ich samochód wyróżniał się dynamicznym designem.
Widać również wyraźne pokrewieństwo R.S. Line z wyczynowymi modelami R.S. Te dwie litery są synonimami autentycznie sportowych aut. W nowej wersji pojawiają się wszystkie elementy charakterystyczne dla stylu Renault Sport – zarówno we wnętrzu, jak i na nadwoziu Clio. Na zewnątrz zauważymy listwę F1, która stanowi znak rozpoznawczy modeli R.S. Wyróżnia się również grillem o konstrukcji plastra miodu, specjalnymi 17” obręczami kół ze stopu metali lekkich i atletycznym tyłem.
We wnętrzu znajdziemy również wiele elementów charakterystycznych dla R.S. – sportowe fotele, wstawki przypominające karbon, sportową kierownicę pokrytą perforowaną skórą z logo R.S, aluminiowe pedały czy czarną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i lamówkami.
Wersja R.S. Line wnosi do Nowego Clio sportowe atrybuty i pozwala klientom na kontakt ze sportowymi tradycjami marki.
Nowa gama napędów, w tym pierwszy napęd hybrydowy E-TECH marki Renault
Nowe Renault Clio dysponuje pełną ofertą całkowicie nowych w tym modelu silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 65 do 130 KM. W silnikach zastosowano zaawansowane technologie, które zapewniają zgodność z obowiązującymi normami oraz jeden z najniższych w tym segmencie poziom zużycia paliwa i emisji CO2.
W uzupełnieniu pojawi się całkowicie nowy napęd hybrydowy E-TECH, który będzie dostępny w ofercie Grupy Renault od 2020 roku. Łącznie możliwych jest 9 kombinacji napędu i skrzyń biegów, aby każdy nabywca mógł wybrać konfigurację, która najlepiej pasuje do jego sposobu użytkowania samochodu.
Silniki 1.0 TCe i 1.3 TCe powstały w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, a napęd E-TECH zaprojektowało Renault. Nowe Renault Clio ucieleśnia synergię partnerów, która jest kluczowym elementem strategii całego Aliansu.
NAPĘD HYBRYDOWY
E-TECH – napęd hybrydowy opracowany przez Renault świetnie łączy wysoką sprawność energetyczną z dużą przyjemnością prowadzenia Od niemal 30 lat Renault Clio stanowi ucieleśnienie idei samochodu na co dzień, który zawsze jest dopasowany do swoich czasów i upowszechnia zaawansowane technologie stosowane w motoryzacji. Nowe Renault Clio pozostaje wierne tej tradycji i od 2020 roku będzie dostępne z napędem „full hybride” E-TECH. To wyjątkowa premiera Grupy Renault, która wykorzystała swoje bogate know-how europejskiego lidera w dziedzinie elektromobilności, aby zaoferować klientom unikatowe doświadczenie jazdy Nowym Clio z napędem hybrydowym.
Napęd E-TECH został stworzony i opatentowany przez dział inżynierii Renault. Wykorzystano elementy zaprojektowane w ramach Aliansu, jak na przykład specjalnie zmodyfikowany do tego celu silnik benzynowy 1,6 l nowej generacji. Pozostałymi elementami napędu są dwa silniki elektryczne, innowacyjna wielotrybowa skrzynia biegów i akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh.
Napęd hybrydowy Renault E-TECH zapewnia maksymalną wydajność w użytkowaniu. Jest to możliwe dzięki plasującym go w czołówce rynkowej dynamicznym i natychmiastowym reakcjom, ograniczeniu straty energii i szybkiemu doładowywaniu akumulatora trakcyjnego w fazach zwalniania. Jego doskonała sprawność energetyczna pozwala odzyskiwać i ponownie wykorzystywać maksymalne ilości energii. Ruszanie z miejsca odbywa się automatycznie w trybie elektrycznym. Przy hamowaniu kierowca dysponuje potężną mocą silnika. Wystarczy jedynie zdjąć nogę z gazu, aby samochód zaczął zwalniać bez wciskania hamulca. W połączeniu z dużą szybkością doładowywania akumulatora trakcyjnego pozwala to poruszać się po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu. W cyklu miejskim daje to oszczędność zużycia energii sięgającą nawet 40% w porównaniu ze standardowym benzynowym silnikiem spalinowym. Jednocześnie dzięki natychmiastowym reakcjom przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu możliwa jest wyjątkowa wśród miejskich samochodów hybrydowych przyjemność prowadzenia.\
SILNIKI BENZYNOWE
- Sce 65 i 75
Dla kierowców, którzy poszukują ekonomicznego samochodu do jazdy po mieście, silnik 1.0 SCe (3-cylindrowy, wolnossący) jest optymalnym rozwiązaniem. Dzięki manualnej, 5-stopniowej skrzyni biegów i mocy 65 bądź 75 KM (oraz 95 Nm momentu obrotowego) zapewnia płynną jazdę po mieście.
- TCe 100
Debiutujący w gamie Renault silnik 1.0 TCe (3-cylindrowy, turbodoładowany) to najnowszy silnik powstały w efekcie synergii Aliansu. Zastosowano w nim wszystkie najnowsze technologie, takie jak turbosprężarka z zaworem podciśnienia sterowanym elektrycznie, częściowo wbudowany w głowicę kolektor wydechowy, podwójny hydraulicznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu po stronie zaworów ssących czy też specjalnie utwardzane powłoki cylindrów (technologia Bore Spray Coating). Silnik nowej generacji o mocy 100 KM i momencie obrotowym sięgającym 160 Nm zyskuje 10 KM i 20 Nm momentu obrotowego w porównaniu do swojego poprzednika – silnika TCe 90, przy równoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Dzięki emisji CO2, która rozpoczyna się od 100 g/km*, Nowe Renault Clio TCe 100 należy do ścisłej czołówki w swojej kategorii samochodów z silnikiem benzynowym. Ponadto zapewnia optymalną przyjemność prowadzenia i ma bardziej dynamiczne przyspieszenie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu dostępnemu już w najniższym zakresie obrotów.
*skorygowana wartość NEDC przeliczona zgodnie z protokołem WLTP. Wartości zgodne z protokołem WLTP są w wielu przypadkach wyższe od uzyskiwanych w procedurze NEDC dla tego samego samochodu.
W pierwszym etapie TCe 100 będzie oferowany w Nowym Clio w połączeniu z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Później oferta zostanie poszerzona o automatyczną skrzynię biegów X-TRONIC najnowszej generacji, dostosowaną do dróg europejskich i zapewniającą maksymalną elastyczność podczas jazdy po mieście. Ponadto skrzynia została wyposażona w funkcję D-STEP, która odtwarza działanie skrzyni wielostopniowej na zróżnicowanych trasach i przy bardziej dynamicznych przyspieszeniach. Z myślą o obniżaniu kosztów użytkowania i emisji spalin, silnik TCe 100 będzie również oferowany w wersji dwupaliwowej LPG.
- TCe 130 FAP
Silnik 1.3 TCe FAP debiutuje pod maską Nowego Clio. Swoich zalet dowiódł wcześniej w modelach Captur, Megane, Scenic i Kadjar. W wersji o mocy 130 KM i momencie obrotowym 240 Nm występuje z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów EDC i zastępuje wcześniejszą jednostkę TCe 120, wieńcząc gamę silników Nowego Clio. Jest to silnik najnowszej generacji, który pozwala w pełni wykorzystać właściwości jezdne Nowego Clio i zapewnić użytkownikom więcej ekscytujących doznań z jazdy. Skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem zapewnia bardziej płynną i przyjemną jazdę, przyczyniając się zarazem do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. Dla zapewnienia kierowcom jeszcze większej przyjemności z jazdy Nowe Clio TCe 130 EDC FAP będzie także wyposażone w łopatki zmiany biegów pod kierownicą.
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE
- Blue dCi 85 i 115
Nowe Clio jest także oferowane z silnikiem wysokoprężnym 1.5 Blue dCi, dostosowanym do intensywnego użytkowania, np. w firmowych flotach. Silnik został udoskonalony w szczególności poprzez zastosowanie systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uznawany za najbardziej skuteczny system neutralizacji tlenków azotu (NOx), aby spełnić wymagania najnowszych norm czystości spalin.
Jest oferowany w dwóch wersjach: 85 KM/220 Nm do oszczędnej jazdy i 115 KM/260 Nm do jazdy bardziej dynamicznej. Dzięki manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów, która pozwala obniżyć obroty silnika przy prędkościach powyżej 110 km/h, oraz dzięki jednej z najlepszych w tym segmencie aerodynamice Nowe Renault Clio Blue dCi wykazuje się wyjątkowo wysoką efektywnością energetyczną w szczególności w jeździe pozamiejskiej i na autostradach.