Opel przedstawia Crosslanda X – nowość w gamie pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. To pierwszy model oferujący tak mocny silnik, turbodoładowanie oraz moment obrotowy w połączeniu z wysokim komfortem przekładni automatycznej, charakteryzującej się płynną zmianą biegów. Stylowy i funkcjonalny samochód sportowo-użytkowy (SUV) jest odtąd dostępny z automatyczną skrzynią biegów zarówno w wersji z silnikiem wysokoprężnym, jak i benzynowym. Premierę w modelu Crossland X ma również skórzane wykończenie, dostępne jako opcja w wersjach wyposażenia Design Line i Elite w połączeniu z ergonomicznymi przednimi fotelami AGR, certyfikowanymi przez specjalistów z Aktion Gesunder Rücken e. V. (niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców).
Silnik wysokoprężny, odtąd dostępny z automatyczną skrzynią biegów
Nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 ma moc 88 kW/120 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr./min (zużycie paliwa[1],[2]: 4,4–4,3 l/100 km w cyklu miejskim, 3,8–3,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 105–104 g/km). Silnik spełnia surowe wymagania Euro 6d-TEMP w zakresie emisji spalin. Jest to możliwe dzięki połączeniu innowacyjnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx z selektywną redukcją katalityczną (SCR). Opel wprowadza na rynek nowy model Crossland X z silnikiem wysokoprężnym 1.5, sześciobiegową przekładnią automatyczną i sprzyjającą zmniejszeniu zużycia paliwa funkcją start/stop w standardzie.
Głowicę cylindrów ze zintegrowanym kolektorem dolotowym powietrza oraz skrzynię korbową nowego silnika wysokoprężnego 1.5 wykonano z lekkiego aluminium. Czterema zaworami każdego cylindra sterują podwójne wałki rozrządu nad głowicą. Układ wtrysku bezpośredniego Common Rail działa przy ciśnieniu do 2000 barów, a paliwo dostaje się do komór spalania przez ośmiootworowe dysze wtryskiwaczy.
Z myślą o optymalnym oczyszczaniu spalin układ redukcji emisji — składający się z pasywnego katalizatora utleniającego/absorbera NOx, wtryskiwacza AdBlue, katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) oraz filtra cząstek stałych (DPF) — zamontowano jako pojedynczą, kompaktową jednostkę jak najbliżej silnika. Absorber NOx działa jako katalizator rozruchu zimnego silnika, ograniczając emisję tlenków azotu w temperaturach poniżej wartości aktywacji termicznej układu selektywnej redukcji katalitycznej. Dzięki innowacyjnej technologii nowy silnik wysokoprężny 1.5 spełnia surowe normy Euro 6d-TEMP w zakresie emisji tlenków azotu.
Sugerowane katalogowe ceny detaliczne modelu Opel Crossland X Enjoy z silnikiem wysokoprężnym o mocy 88 kW/120 KM i pojemności 1,5 litra w Polsce zaczynają się od 88 000 zł brutto (z VAT).
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Dla celów porównawczych pomiary według WLTP przeliczono na wartości NEDC.
[2] Dane WLTP dla cyklu mieszanego (podano wyłącznie w celach informacyjnych, nie mylić z oficjalnymi wartościami NEDC): zużycie paliwa: 5,5–5,1 l/100 km; emisja CO2: 143–135 g/km.