MotoNews.pl

Leon CUPRA R ST – specjalna limitowana edycja

21 marca 2019

Kategoria | Premiery  Sport
Leon-CUPRA-R-ST 4

Leon CUPRA R ST to ostatni Leon, na masce którego pojawi się logotyp SEAT-a w miedzianych barwach CUPRA. Limitowana do 13 egzemplarzy na polskim rynku wersja specjalna modelu to efekt pracy ekspertów z marki CUPRA. Jest to auto przeznaczone dla Klientów doceniających detale oraz topowe osiągi – ale również wszechstronność wypływającą z nadwozia ST oraz napędu 4Drive.

Leon CUPRA R ST – dynamika i komfort

Dzięki turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz 7-biegowej skrzyni DSG, Leon CUPRA R ST może osiągnąć 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zaawansowany system napędowy 4Drive oraz sportowa charakterystyka zawieszenia sprawiają, że nowy Leon CUPRA świetnie się prowadzi. Do przedniej osi dodano nowe zwrotnice ustalające negatywny kąt nachylenia kół względem podłoża – 2º. W połączeniu z ujemnym kątem nachylenia kół tylnych (również 2º) Leon CUPRA zyskuje jeszcze lepsze osiągi i przyczepność w szybkich zakrętach. Sportowego charakteru dodają także charakterystyczne dla CUPRY prostokątne końcówki układu wydechowego oraz ich wyrazisty, głęboki dźwięk .

− Leon CUPRA R ST pokazuje naszą pasję do tworzenia unikalnych, ekscytujących samochodów z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanej technologii. To samochód gotowy na najbardziej wymagających kierowców i ich zróżnicowany styl jazdy. Skorzystaliśmy z dotychczasowego doświadczenia marki CUPRA w wyścigach samochodowych oraz zdolności naszych zespołów projektowych i inżynieryjnych, aby bezkompromisowo połączyć sportowe osiągi z codzienną funkcjonalnością samochodu – mówi Antonino Labate, Dyrektor ds. strategii, rozwoju biznesu i operacji w CUPRA.

Tożsamość o kolorze miedzi

Już na pierwszy rzut oka Leon CUPRA R ST wyróżnia się atrakcyjnym wyglądem zewnętrznym. Uwagę zwracają nowo opracowane boczne wloty powietrza z miedzianymi elementami. Aby zmaksymalizować wydajność i estetykę, postawiono na szerokie zastosowanie włókna węglowego. Z tego materiału wykonany jest przedni i tylny spojler, lusterka, boczne osłony i dyfuzor. Efektowny wygląd zewnętrzny Leona CUPRA R ST można wyeksponować wybierając jeden z dostępnych kolorów nadwozia: Magnetic Tech, Midnight Black, Nevada White lub Blackness Grey. Charakter samochodu uzupełnia miedziane logo i dodatki oraz ekskluzywne 19-calowe felgi w miedzianym kolorze, które skrywają hamulce Brembo.

Leon CUPRA R ST wyróżnia się także wykończeniem wnętrza. Podświetlane aluminiowe listwy progowe „witają” kierowcę oraz pasażera. Boczki drzwi zostały obite tkaniną imitującą włókno węglowe. Charakterystyczne miedziane elementy pojawiają się również wewnątrz na nawiewach klimatyzacji, konsoli środkowej, logo na kierownicy oraz szwach kubełkowych foteli. Zarówno kierownica, jak i dźwignia zmiany biegów pokryte są alcantarą. Kierowca i pasażer mogą czerpać maksymalną przyjemność z podróży dzięki kubełkowym fotelom, zapewniającym bezpieczeństwo nawet przy najbardziej dynamicznej jeździe. Samochód wyposażony został w 8-calowy multimedialny wyświetlacz umieszczony w środkowej konsoli. Podczas jazdy, kierowca może śledzić wszystkie potrzebne informacje na cyfrowym kokpicie (Digital Cockpit). Dzięki temu może w całości skupić się na drodze, nie ryzykując rozproszenia uwagi.

Gotowy na nowoczesność

Chociaż Leon CUPRA R ST został zaprojektowany jako pojazd o topowych osiągach, zapewnia również niespotykaną wygodę podczas jazdy. W standardzie znajdują się m.in. bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, jak również Connectivity Box – schowek z funkcją bezprzewodowego ładowania telefonu. Leon CUPRA R ST wyposażony został w najnowszy pakiet komunikacyjny, co oznacza, że kierowca może zsynchronizować swoje urządzenia mobilne z samochodem i korzystać z wybranych aplikacji.

Nowy model Leon CUPRA R ST pojawi się w salonach w połowie 2018 roku.

LEON CUPRA R ST

  • Silnik: 2.0 TSI 300KM DSG7 4Drive
  • Cylindry/zawory: 4-cyl −16v
  • Pojemność skokowa: 1984 cm3
  • Średnica i skok cylindra: 82.5 x 92.8
  • Stopień sprężania: 9,3
  • Maks. moment obrotowy: 400 Nm
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zdjęcia: SEAT/Cupra