Od polskiej premiery Porsche 911 Cabriolet rozpoczęły się targi Poznań Motor Show na stoisku Porsche. Najnowszy model producenta ze Stuttgartu Zuffenhausen jest jednym z 11 aut prezentowanych na tej ekspozycji.
Porsche 911 Cabriolet
– Kabriolet zawsze był i będzie dla nas czymś bardzo wyjątkowym – mówił podczas premiery Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. – Już pierwsze Porsche miało otwarte nadwozie – przypominał, mówiąc o roadsterze 356 numer 1 autorstwa Ferry’ego Porsche.
Model naśladuje nowoczesne linie Coupé, bezsprzecznie zachowuje jednak formę typową dla Porsche 911 Cabriolet. W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.
Długa historia kabrioletów
W gamie 911 kabriolety obecne są od 1983 r., a dziś na wersje cabrio i targa przypada blisko jedna trzecia sprzedaży Porsche 911. – Jazda z otwartym dachem i wiatrem we włosach. To poczucie wolności po prostu idealnie pasuje do charakteru naszej marki. Ale wolność to też adrenalina, czyli sportowe zmagania – powiedział Grzegorski, prezentując obecne na stoisku potężne wyścigowe modele: historyczne 935 z lat 70. ubiegłego wieku, współczesną wersję 935, wyprodukowaną w liczbie zaledwie 77 egzemplarzy, oraz dwa modele Clubsport, stworzone z myślą o prywatnych miłośnikach wyścigów – 718 Cayman GT4 i 911 GT2 RS.