Podczas największego wydarzenia motoryzacyjnego – Poznań Motor Show - SEAT, prezentując najnowszego SUV-a Tarraco, symbolicznie zamknął pierwszy etap ofensywy produktowej i podsumował rekordowy rok. CUPRA świętowała swoje pierwsze urodziny premierowym modelem Ateca Special Edition oraz ekskluzywną wersją Leona CUPRA ST. Obie hiszpańskie marki zaprezentowały również wizję rozwoju na przyszłość, w której elektromobilność będzie odgrywała jedną z głównych ról.
Ekspozycja SEATA i CUPRY
Tegoroczne targi motoryzacyjne w Poznaniu przyciągnęły prawie 150 000 zwiedzających z całej Europy. Ekspozycja SEAT-a była swoistym podsumowaniem najlepszego roku w historii marki. Hiszpański producent po raz pierwszy zaprezentował razem wszystkie swoje SUV-y: mały crossover miejski Arona, kompaktowy model Ateca oraz najnowszy i największy Tarraco, który zamyka pierwszą fazę ofensywy produktowej marki zapoczątkowanej w 2016 roku. Model łączy elegancki design w nowej odsłonie z najnowocześniejszymi technologiami, dynamiką, funkcjonalnością i sportowym duchem.
‒ Rok 2018 był najlepszym rokiem w historii SEAT-a. W Polsce nasi Klienci zarejestrowali ponad 12,5 tys. nowych samochodów, o 21% więcej niż rok wcześniej. Globalna sprzedaż marki wzrosła o ponad 10% do rekordowych 517 tys. pojazdów. Koncern zarobił ponad 30% więcej i jest w pozycji, która pozwoli na dalszą ekspansję w kolejnych latach, w czym pomóc ma m.in. szeroka oferta SUV-ów – ocenia Michał Zygmanowski, Dyrektor marketingu marek SEAT i CUPRA.
CUPRA – Pierwsze urodziny
W Poznaniu CUPRA świętowała swoje pierwsze urodziny. Z tej okazji pokazała premierową wersję Ateca Special Edition. Model, łącząc sportowe osiągi z wyrafinowanym wykończeniem, redefiniuje pojęcie SUV-a, nadając mu wyjątkowego, rzemieślniczego charakteru. Dbałość o najmniejszy detal podkreślają m.in. 20-calowe koła z miedzianymi felgami, elementy z włókna węglowego czy układ wydechowy Akrapovic.
Nie mniejszym zainteresowaniem cieszył się jeden z 13 dostępnych w Polsce egzemplarzy modelu Leon CUPRA ST w ekskluzywnej wersji Carbon. Wrażenie robiła moc auta ‒ 370 KM ‒ oraz pakiet aerodynamiczny, który obejmuje m.in. spojler przedniego zderzaka, zewnętrzne listwy progowe oraz wykonany z włókna węglowego dyfuzor. Sportowy charakter uzupełniają cztery imponujące rury wydechowe, unikalne 19-calowe obręcze oraz potężny układ hamulcowy Brembo z czerwonymi zaciskami.
Największe wydarzenie motoryzacyjne w Polsce to doskonała okazja do ogłoszenia strategii na przyszłość. SEAT, po trzech latach nieustannego wzrostu, jest gotowy na kolejny etap rozwoju.
Hiszpański producent zapowiedział elektryczną ofensywę, której początkiem były spektakularne premiery z ostatnich tygodni. Na Mobile World Congress w Barcelonie marka przedstawiła przyszłość mikromobilności ‒ dwuosobowy pojazd Minimó – a na Salonie Samochodowym w Genewie po raz pierwszy publiczności pokazany został elektryczny model koncepcyjny el-Born. Oprócz tego już w 2020 roku SEAT wprowadzi hybrydowe wersje modeli Leon oraz Tarraco, a także CUPRA Leon i CUPRA Formentor.
Ambitne plany pokazują możliwości technologiczne marki oraz wyznaczają nowy kierunek w projektowaniu samochodów. Nieustanny rozwój i osiągnięcia technologiczne spowodowały, że SEAT po raz pierwszy będzie odpowiadał za projekt konstrukcji, z której będą mogły korzystać wszystkie marki Grupy Volkswagen.
– SEAT zaprojektuje nowy koncept płyty podłogowej. Będzie to mniejsza wersja istniejącej platformy MEB, zostanie ona stworzona z myślą o autach elektrycznych i umożliwi konstruowanie samochodów miejskich do długości około 4 metrów – mówi Michał Zygmanowski.