Porsche wprowadza na rynek kolejny mocny wariant Cayenne Coupe: samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec lipca.
Sercem nowego Cayenne S Coupé jest 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 324 kW (440 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm gwarantuje wyśmienite przyspieszenie – ze standardowym pakietem Sport Chrono nowy SUV coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5 sekund, a dzięki trzem opcjonalnym, sportowym pakietom redukującym masę wynik ten spada do 4,9 s. Prędkość maksymalna wynosi 263 km/h.
Porsche Cayenne S
Ceny Cayenne S Coupé zaczynają się od 498 tys. zł. Oprócz pakietu Sport Chrono jego standardowe wyposażenie obejmuje wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania oraz zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM).
Nowym Cayenne S Coupé Porsche rozszerza swoją gamę modeli. Z końcem maja w Porsche Centrach pojawią się Cayenne Coupé o mocy 250 kW (340 KM) oraz Cayenne Turbo Coupé o mocy 404 kW (550 KM). Najważniejsze cechy Coupé to bardziej wyraziste proporcje z unikalną tylną częścią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, dwie różne koncepcje dachu oraz tylna kanapa wyprofilowana na kształt osobnych foteli, z wysokością siedziska obniżoną względem Cayenne o 30 mm. Standardowo samochód wyposażono w panoramiczny, stały szklany dach o powierzchni 2,16 m2; opcjonalnie dostępny jest profilowany karbonowy dach utrzymany w typowo sportowej stylizacji.
Innowacyjny 6-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem w centralnej konfiguracji
2,9-litrowy silnik biturbo Cayenne S Coupé generuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych– od 1800 do 5500 obr./min. Obie turbosprężarki umieszczono tu pomiędzy rozwidlonymi głowicami. W rezultacie jednostka ma zwarte wymiary i może być zamocowana niżej, co z kolei obniża środek ciężkości, poprawiając dynamikę poprzeczną. Skrócenie drogi, jaką pokonują spaliny pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami, owocuje wyjątkowo spontaniczną reakcją silnika oraz szybszym przyrostem mocy. Kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą, a to zmniejsza masę jednostki i oznacza, że kolektor jest otoczony płynem chłodzącym. Rezultat: wysoka efektywność procesu spalania, szczególnie przy pełnym obciążeniu.
Dynamiczniejsze proporcje i specyficzne elementy designu
Znacznie stromiej opadająca linia dachu nadaje Cayenne S Coupé wyjątkowo dynamiczny wygląd. Efekt ten dopełnia nieruchomy spojler dachowy, podkreślający charakterystyczną sylwetkę Coupé. Przednia szyba i słupek A mogły zostać bardziej pochylone niż w Cayenne, ponieważ płaszczyznę dachu poprowadzono o około 20 mm niżej. Nowo zaprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają nadwozie o 18 mm, akcentując jego „umięśniony” wygląd. W każdym egzemplarzu Cayenne Coupé nieruchomy spojler dachowy łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem, który stanowi element aktywnej aerodynamiki Porsche (Porsche Active Aerodynamics – PAA). Spoiler ten – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – przy prędkości 90 km/h lub wyższej wydłuża się o 135 mm, zwiększając siłę docisku tylnej osi. Korzystnie wpływa to na stabilności jazdy.