Wprowadzając na rynek model CITIGOe iV, Skoda na dobre wkracza w erę elektromobilności. Pierwszy bezemisyjny samochód w 124-letniej historii marki jest napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym o mocy 61 kW. Auto zostało wyposażone w akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh umożliwiający zasięg do 265 km w cyklu WLTP. Dzięki temu ten przyjazny dla środowiska pojazd jest doskonale przystosowany do bezemisyjnej jazdy w miejskich warunkach. Pierwszy w pełni elektryczny model Skody będzie dostępny w Polsce na początku 2020 roku.
Skoda CITIGOe iV
Zeroemisyjne, zwinne i przestronne auto powstało z myślą o komfortowym poruszaniu się po miastach. Pomimo kompaktowych wymiarów: 3 597 mm długości i 1 645 mm szerokości, Skoda CITIGOe iV oferuje przestronne, czteroosobowe wnętrze z bagażnikiem o pojemności 250 l, który można zwiększyć do 923 l po złożeniu tylnych siedzeń.
Pierwsza elektryczna Skoda różni się wizualnie od modeli CITIGO z napędem konwencjonalnym. Z przodu samochód wyróżnia przeprojektowany zderzak i atrapa chłodnicy w kolorze nadwozia. CITIGOe iV jest standardowo wyposażony w światła przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej LED. Kierunkowskazy są zintegrowane z obudowami lusterek bocznych w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia. Podobnie jak w przypadku pozostałych nowych modeli na pokrywie bagażnika umieszczona jest nazwa marki Skoda pisana drukowanymi literami. Z zewnątrz CITIGOe iV można również rozpoznać po emblematach CITIGOe oraz iV umieszczonych z tyłu pojazdu.
Skoda CITIGOe iV, wyposażona w napęd na przednią oś, posiada silnik o mocy 61 kW, który gwarantuje cichą, płynną i dynamiczną jazdę. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny natychmiast od momentu ruszenia pojazdu. W praktyce oznacza to bardzo dobrą dynamikę i przyspieszenie, które w modelu CITIGOe iV pozwala rozpędzić się od 60 do 100 km/h w ciągu 7,6 sek. oraz od 0 do 100 km/h w ciągu 12,5 sek. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi natomiast 130 km/h.
Wprowadzenie przez Skodę w pełni elektrycznego modelu jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii, zgodnie z którą oferta marki do 2025 roku zostanie poszerzona nie tylko o nowe pojazdy elektryczne, ale także skoncentruje się na produkcji komponentów do samochodów hybrydowych i elektrycznych, które będą wykorzystywane przez całą grupę VW.