Peugeot proponuje nam ultranowoczesną interpretację intuicyjnego i wszechstronnego samochodu, który doskonale wpisuje się w ekscytującą wizję przyszłości. Wymiary nowego Peugeot 2008 są typowe dla SUV-a, a styl przyciąga uwagę i wyróżnia się na tle innych samochodów.
Nowy SUV Peugeot 2008 jest bogato wyposażony w najnowocześniejsze technologie z nową generacją Peugeot i-Cockpit® 3D, który zapewnia efekt immersji. SUV Peugeot 2008 proponuje również nowe systemy wspomagania prowadzenia opracowane z wykorzystaniem najlepszego know-how marki. Klienci mają wolność wyboru pomiędzy trzema różnymi rodzajami napędu: elektrycznym, benzynowym i wysokoprężnym. Każda z tych wydajnych jednostek dostarczy im niezwykle stymulujących doznań z jazdy.
Nowy SUV Peugeot 2008
Nowy SUV Peugeot 2008 charakteryzuje się atletycznym stylem, który wyróżnia go na tle innych. To samochód na miarę ambicji projektantów, który zapisze nową kartę w historii SUV-ów Peugeot. Doskonale wpisuje się w styl obecnej gamy marki, a jednocześnie ma własną osobowość. Wyważone linie i ogólne proporcje nadwozia są typowe dla SUV-a, z cofniętą przednią szybą i poziomą maską.
Muskularne nadwozie z mocno zarysowanymi nadkolami budzi poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Charakterystyczny, atrakcyjny przód obejmuje pionowy grill (w kolorze nadwozia w wersjach elektrycznych), maskę z atletycznymi przetłoczeniami i światła dzienne LED, które biegną wzdłuż dwuczęściowych świateł.
Śmiała stylistyka przodu przyciąga uwagę ostrymi, „trójkątnymi” przetłoczeniami. Boki nadwozia to świadectwo imponujących osiągnięć technicznych w dziedzinie tłoczenia blach – mają niezwykle przestrzenny kształt. Linie przetłoczeń biegną aż do klapy bagażnika zapewniając spójność stylistyczną całości. Duże koła o średnicy 690 mm, wypełniają całe nadkola i podkreślają solidność samochodu. 18-calowe obręcze kół mają nakładane wstawki, które zapewniają podwójną korzyść – ułatwiają personalizację i znacznie zmniejszają masę (o 4 kg łącznie dla wszystkich kół).
Dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem Black Diamond i tylny słupek z serigrafią w wersjach GT Line i GT dobitnie świadczą o wyższej klasie i elegancji tego modelu. Tylne światła wbudowane w atletyczne nadwozie łączy czarny pas, a w wersjach z silnikami PureTech 130 KM oraz155 KM i BlueHDi 130 KM uwagę zwraca podwójna końcówka wydechu. W nowym SUV-ie zobaczymy również jak zawsze pełne ekspresji charakterystyczne trzy pazury świateł LED w nowym wydaniu. Świecące w dzień i w nocy diody znajdą się w wyposażeniu wszystkich wersji, jeśli chodzi o tylne światła. W przednich reflektorach będą dostępne w wyższych wersjach. W zależności od rynku reflektory w technologii LED mogą być dostępne we wszystkich poziomach wykończenia.
Obecną paletę kolorów uzupełnią mocne i przyciągające uwagę lakiery, dodatkowo dynamizujące styl samochodu:
- Czerwony Elixir, którego barwiona wierzchnia powłoka podkreśla głębię i nasycenie koloru;
- Niebieski Vertigo, trójwarstwowy niezwykle świetlisty lakier;
- Pomarańczowy Fusion, nowy metalizowany lakier dostępny wyłącznie w nowym SUV-ie Peugeot 2008.
W kabinie nowego SUV-a Peugeot 2008 szczególnie starannie dobrano kolory i materiały. Połączenie szlachetnych materiałów z oryginalnymi odcieniami tworzy niezwykle udaną całość:
- subtelne elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej wykonane techniką tampondruku: pomarańczowe w wersji Active lub niebieskie w wersji Allure;
- jasnoniebieski odcień tapicerki Urbanoïde w wersji Allure;
- dynamiczne wersje GT Line proponują ciemniejszą kolorystykę podkreśloną akcentami w kolorze Adamite;
- szlachetne i wyrafinowane wersje GT i e-2008 GT łączą tapicerkę z Alcantary®, skóry i materiału.
W wersjach GT zobaczymy Alcantarę® w kolorze Czarny Onyx z przeszyciami w kolorze Adamite, a w wersji e-2008 GT w kolorze Szary Greval® z niebiesko-zielonymi przeszyciami.
Wysokiej klasy wnętrze w wersjach GT Line i GT dodatkowo uatrakcyjniają podświetlane elementy dekoracyjne w ośmiu kolorach, które można zmieniać poprzez menu w ekranie dotykowym.
Wydajne i ekologiczne – silniki termiczne są zgodne z najnowszymi normami Euro 6
Silniki termiczne są zgodne z najnowszymi normami Euro 6. Zostały wyposażone w najbardziej zaawansowane rozwiązania opracowane przez markę Peugeot. Wszystkie silniki mają system Stop&Start i filtr cząstek stałych. Dla zapewnienia jeszcze wyższego poziomu przyjemności prowadzenia niektóre silniki są dostępne z automatyczną, 8-przełożeniową skrzynią biegów EAT8 najnowszej generacji.
Oferta silników benzynowych wykorzystuje 3-cylindrowy blok o pojemności 1,2 l, zgodny z normą Euro 6d:
- PureTech 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach;
- PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8;
- PureTech 155 KM S&S z automatyczną skrzynią EAT8 (wyłącznie w wersji GT).
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,5 l (zgodną z normą Euro 6d-temp w momencie debiutu rynkowego) w dwóch wersjach mocy:
- BlueHDi 100 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
- BlueHDi 130 KM S&S z automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Oferta silników będzie dostosowana do kraju sprzedaży i będzie uwzględniała obowiązujące lokalnie normy emisji oraz normy określające jakość paliwa.
Nowy SUV Peugeot 2008 będzie przeznaczony na rynki całego świata i zostanie wprowadzony do sprzedaży pod koniec 2019 roku. Będzie produkowany w Vigo na potrzeby rynków europejskich oraz w Wuhan na rynek chiński.