BMW opublikowało pierwsze zdjęcia odświeżonego modelu X5, który otrzymał m.in. nowe jednostki napędowe.
Topowym modelem w gamie nowego BMW X5 jest wersja xDrive50i wyposażona w silnik V8 z technologią TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który osiąga moc maksymalną 407 KM. Maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w przedziale od 1 750 do 4 500 obr./min., dzięki czemu nowa „X-piątka” przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 12,5 litra/100 kilometrów.
Wersja BMW X5 xDrive35i napędzana jest 306-konnym rzędowym sześciocylindrowym silnikiem zawierającym technologie TwinPower Turbo, High Precision Injection oraz VALVETRONIC. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, a auto rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h. Wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 10,1 litra/100 kilometrów.
W gamie dostępne będą także dwa nowe warianty wysokoprężne. BMW X5 xDrive40d z całkowicie aluminiową sześciocylindrową jednostką wysokoprężną z technologią TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail produkuje maksymalną moc 306 KM i spala średnio 7,5 litra/100 km. Model xDrive30d zadowala się jeszcze mniejszą ilością oleju napędowego. Jego sześciocylindrowy diesel o mocy 245 KM zadowala się średnio 7,4 litra/100 km. Sprint od 0 do „setki” zajmuje odpowiednio 6,6 i 7,6 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna to 236 km/h (xDrive40d) i 222 km/h (xDrive30d).