Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie smart zaprezentuje całkowicie odmienione – wizualnie i cyfrowo – modele fortwo i forfour. Ich progresywny design skrywa inteligentne funkcje łączności oraz wyłącznie elektryczno-akumulatorowe zespoły napędowe. Efekt: nowe smarty fortwo coupé, fortwo cabrio i forfour oferują zrównoważoną, kompleksową koncepcję mobilności.
Konsekwentnie elektryczny
Już pierwowzór smarta miał być napędzany prądem. Pierwsze rozważania Mercedes-Benz na temat samochodu do jazdy po mieście z 1972 roku zakładały koncepcję napędu całkowicie elektrycznego. Także wizjoner Nicolas Hayek od samego początku wyobrażał sobie smarta z bezemisyjnym układem napędowym. Od 2007 roku smart nieprzerwanie oferuje wariant w pełni elektryczny, a teraz kompleksowo przechodzi na bezemisyjne zasilanie prądem. Tym samym, jako pierwszy producent samochodów na świecie, całą swoją gamę przestawia z silników spalinowych na elektryczne układy napędowe.
Dojrzałe wzornictwo – na nową erę
Atrakcyjne, „zredukowane” wzornictwo z wyraźnie podkreślonymi nadkolami. Do tego krótkie nawisy i personalizowane dodatki. Zewnętrzny wygląd nowej generacji smarta nie pozostawia złudzeń – to nadal smart. Opcjonalne, zintegrowane w pełni diodowe reflektory i przeprojektowana krata wlotu powietrza do chłodnicy nawiązują do ostatnich prototypów smarta.
Sprytna obsługa
Odnowione wnętrze zwraca przede wszystkim uwagę nowymi, rozbudowanymi schowkami i przeprojektowaną koncepcją interfejsu użytkownika. Najnowsza generacja systemów informacyjno-rozrywkowych obejmuje integrację ze smartfonami, a zatem oferuje klientom ich własne, cyfrowe środowisko użytkownika na desce rozdzielczej samochodu.
Intuicyjny dostęp do informacji
Czy to sprawdzenie informacji dotyczących samego samochodu, ładowania, parkingu, wskazówek na temat dojazdu, czy efektywne „tankowanie” smarta, dzielenie się nim z rodziną i znajomymi, czy też łatwe odnalezienie drogi do samochodu – „apka” smart EQ control oraz usługi „ready to” pozwalają robić to wszystko za pomocą intuicyjnych aplikacji mobilnych. Zupełnie nowy interfejs użytkownika sprawia, że ich obsługa jest dziecinnie prosta, a każdy smart staje się samochodem naprawdę połączonym ze światem.
Łatwa konfiguracja
Nowa struktura poziomów wyposażenia została radykalnie uproszczona – zgodnie z koncepcją smarta. Bazowy model występuje w trzech liniach wyposażenia: passion, pulse oraz prime. Ponadto klienci mogą wybrać jeden z trzech pakietów wyposażenia: Advanced, Premium lub Exclusive, a na koniec preferowany kolor. Gotowe. W efekcie każdego smarta można w pełni dostosować do swoich potrzeb w zaledwie trzech krokach.
Elektryzująca radość z jazdy
W pełni elektryczny napęd otwiera nowy wymiar radości z jazdy. W skrócie: dostępny natychmiast moment obrotowy, płynne przyspieszenie i niemal absolutna cisza. Nowe smarty korzystają ze wszystkich zalet techniki napędu elektrycznego. Za sprawą przemyślanej architektury i powrotu do samych korzeni marki ich konstrukcja pozostaje lekka i przyjazna pod względem zasobów, oferując zrównoważoną mobilność w obszarach metropolitarnych.
Ładuj szybko i wszędzie
Opcjonalna ładowarka pokładowa o mocy 22 kW, wyposażona w funkcję szybkiego ładowania, sprawia, że nowe smarty można naładować w zakresie od 10% do 80% w niecałe 40 minut – gdy tylko możliwe jest ładowanie trójfazowe (w zależności od lokalnych warunków). Dzięki współpracy z dostawcą usług ładowania, firmą Plugsurfing, klienci mogą teraz korzystać z praktycznie wszystkich stacji ładowania. Rejestracja i opłaty odbywają się za pomocą całkowicie nowej aplikacji smart EQ control.
Bardziej wyrazista prezencja
Ale projektanci smarta odświeżyli nie tylko samochody. Całkowicie zmieniło się również wzornictwo samej marki. Jej identyfikacja wizualna opiera się teraz na nowym pozycjonowaniu, które podkreśla przejście na napęd wyłącznie elektryczny. A ponieważ misją smarta jest ułatwianie życia w mieście, nowy projekt charakteryzuje się prostotą i przejrzystością w minimalistycznej formie – choć nie mniej emocjonującej i atrakcyjnej. Znajduje to odzwierciedlenie w nowym wyglądzie serwisów internetowych smarta oraz we wszystkich działaniach komunikacyjnych marki.
Dane techniczne
smart EQ fortwo
- Silnik/typ – silnik synchroniczny
- Moc ciągła (kW) – 41
- Moc maks. (kW) – 60
- Maks. moment obr. (Nm) – 160
- Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka 4,6 kW – 15,2-16,5
- Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka 22 kW – 14,0-15,2
- Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km) – 0
- Klasa efektywności – A+
- Zasięg (km) – 147-159
- Przyspieszenie 0-60 km/h (s) – 4,8
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) – 11,6
- Prędkość maks. (km/h) – 130
smart EQ fortwo cabrio
- Silnik/typ – silnik synchroniczny
- Moc ciągła (kW) – 41
- Moc maks. (kW) – 60
- Maks. moment obr. (Nm) – 160
- Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka 4,6 kW – 15,4-16,8
- Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka 22 kW – 14,2-15,4
- Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km) – 0
- Klasa efektywności – A+
- Zasięg (km) – 145-157
- Przyspieszenie 0-60 km/h (s) – 4,9
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) – 11,9
- Prędkość maks. (km/h) – 130
smart EQ forfour
- Silnik/typ – silnik synchroniczny
- Moc ciągła (kW) – 41
- Moc maks. (kW) – 60
- Maks. moment obr. (Nm) – 160
- Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka 4,6 kW – 15,9-17,3
- Zużycie energii w cyklu łączonym(kWh/100 km), pokładowa ładowarka 22 kW – 14,6-15,9
- Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km) – 0
- Klasa efektywności – A+
- Zasięg (km) – 140-153
- Przyspieszenie 0-60 km/h (s) – 5,2
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) – 12,7
- Prędkość maks. (km/h) – 130
Podane wartości zostały określone zgodnie z wymaganą metodą pomiarową; są one „wartościami CO2 NEDC” zgodnie z art. 2 nr 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Zużycie energii elektrycznej i zasięg określono na podstawie rozporządzenia (WE) nr 692/2008. Zużycie energii elektrycznej i zasięg mogą różnić się w zależności od konfiguracji pojazdu.