Tegoroczne światowe premiery Opla na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie są zapowiedzią zróżnicowanego rozwoju motoryzacji. Targi IAA to miejsce debiutu nowego Opla Corsy, hybrydowego Grandlanda X oraz nowej Astry. Wszystkie te modele idealnie trafiają w potrzeby klientów.
Nowy Opel Corsa
Nowy Opel Corsa jest dostępny nie tylko w klasycznej wersji z oszczędnymi silnikami spalinowymi, ale po raz pierwszy także jako Corsa‑e z zasilaniem akumulatorowym, które zgodnie z pomiarem w standardzie WLTP zapewnia zasięg do 330 kilometrów na jednym ładowaniu1. Opel również prezentuje pierwszy elektryczny samochód rajdowy skierowany do klientów, biorących udział w sportach motorowych – Corsę-e Rally.
Nowy Grandland X Hybrid4
Drugą światową premierą na stoisku Opla D31 w hali 11.0 jest nowy Grandland X Hybrid4 z napędem na wszystkie koła. Układ hybrydowy z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych. Łączna moc układu wynosi do 300 KM. Według wstępnych pomiarów w standardzie WLTP2 zużycie paliwa (ważone, w cyklu mieszanym) wynosi 1,4-1,3 l/100 km przy emisji CO2 32-29 g/km (NEDC3: 1,5 l/100 km i 35-34 g/km CO2).
Nowy Opel Astra
Trzecią nowością w grupie jest nowy Opel Astra. Dzięki znakomitej aerodynamice, zupełnie nowej generacji silników oraz nowo opracowanym skrzyniom biegów Opel Astra wyznacza standardy pod względem niskiego zużycia paliwa i emisji spalin. W porównaniu z dotychczasowym modelem emisja CO2 została zmniejszona nawet o 21 procent (Astra z nadwoziem pięciodrzwiowym i silnikiem 1.2 Direct Injection Turbo o mocy 96 kW/130 KM, zużycie paliwa wg NEDC4: 5,3–5,2 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9–3,8 l/100 km poza miastem; 4,4–4,3 l/100 km przy emisji CO2 101–99 g/km w cyklu mieszanym). Nowa Astra z takimi wynikami plasuje się na szczycie klasy kompaktowej i jest jak dotąd najwydajniejszą generacją tego modelu.
Nowy Opel Zafira Life
I wreszcie nowy Opel Zafira Life, który we Frankfurcie pojawia się po raz pierwszy przed niemiecką publicznością targową. Po dwudziestu latach od sukcesu pierwszej Zafiry w 1999 roku historia modelu znajduje kontynuację w postaci nowo opracowanej czwartej generacji. Zafira Life oferuje nowy wymiar: trzy długości wyjątkowo funkcjonalnego nadwozia z miejscami nawet dla 9 osób oraz liczne rozwiązania podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu.
„Na targach IAA Opel zaprezentuje jak przyszłość motoryzacji staje się rzeczywistością” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Koncentrujemy się na klientach i ich potrzebach. Zamiast wytyczania ścisłego kierunku oferujemy całe portfolio napędów — od przełomowych rozwiązań w pełni elektrycznych i hybrydowych po oszczędne silniki spalinowe. Wszystkie nowe modele są wyposażone w najnowocześniejsze technologie i już teraz można składać na nie zamówienia”.
Małe samochody kolejnej generacji: Opel Corsa, Corsa-e oraz Corsa-e Rallye
Szósta generacja nowego Opla Corsy, bardziej nowoczesna, dynamiczna i wydajna niż kiedykolwiek, jest bez wątpienia jedną z gwiazd tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Nowa Corsa jest oferowana z niezwykle oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które rozwijają moc od 55 kW (75 KM) do 96 kW (130 KM) (zużycie paliwa wg NEDC4: 5,5–3,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,4–2,9 l/100 km poza miastem; 4,7–3,2 l/100 km przy emisji CO2 106–85 g/km w cyklu mieszanym; wg WLTP5 w cyklu mieszanym: 6,2–4,0 l/100 km; CO2: 140–105 g/km). Szósta generacja bestsellera jest jednocześnie pierwszą dostępną również jako w pełni elektryczna Corsa‑e z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 50 kWh, zapewniającym zasięg do 330 kilometrów (WLTP1). Wszystkie opcje napędu cechują się umiarkowanym zużyciem paliwa lub energii oraz wzorcowo niskimi wartościami emisji, która w przypadku Corsy‑e jest zerowa.
Z ogólnym sportowym wrażeniem współgra obniżona masa (najlżejsza Corsa waży niespełna tonę) oraz nisko osadzony fotel kierowcy. Samochód wyróżnia się wysokim poziomem bezpieczeństwa czynnego i biernego, a inżynierowie Opla dopracowali zawieszenie i układ kierowniczy. W nowej Corsie Opel oferuje technologie i systemy wspomagające, które klienci znają tylko z pojazdów wyższych klas. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy udostępnia w segmencie popularnych małych samochodów. Pozostałe innowacyjne rozwiązania w Corsie to między innymi system czujników Flank Guard, 180‑stopniowa panoramiczna tylna kamera i asystent automatycznego parkowania, a także alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, inteligentny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.
Oferta rozwiązań multimedialnych w nowej Corsie obejmuje systemy od Multimedia i Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym po flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości oraz w pełni cyfrowy kokpit w Corsie‑e. Ponadto w Corsie jako opcja dostępna jest nowa usługa telematyczna „Opel Connect” obejmująca nawigację online, bezpośrednie połączenie z operatorem pomocy drogowej, system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych oraz wiele innych funkcji.
Dzięki Corsie-e Rally Opel jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który oferuje klientom elektryczny samochód rajdowy. W 2020 roku Opel i ADAC zapoczątkują ADAC Opel e-Rally Cup, pierwszy na świecie puchar markowy samochodów elektrycznych, który wskaże drogę rozwoju sportu motorowego wykraczającą daleko poza granice Niemiec.
Opel Grandland X Hybrid4: kurtyna w górę dla pierwszej hybrydy plug-in marki Opel
Oprócz nowej Corsy‑e w elektrycznej ofensywie Opla uczestniczy także Grandland X z najnowocześniejszym układem hybrydowym z możliwością doładowania z zewnętrznego źródła prądu oraz napędem na wszystkie koła. W zespole napędowym Grandlanda X Hybrid4 zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijający moc 147 kW (200 KM). Czterocylindrowa jednostka jest specjalnie przystosowana do wykorzystania w układzie hybrydowym, a jej parametry zostały przetestowane w cyklu WLTP. Część elektryczną stanowią dwa silniki o mocy 80 kW (109 KM) zasilane litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 13,2 kWh. Przedni silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Drugi silnik elektryczny napędza tylną oś, zapewniając napęd na wszystkie koła załączany na żądanie.
Grandland X Hybrid4 będzie oferował cztery dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy, AWD i sportowy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód będzie automatycznie dobierał najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny po dotarciu do centrum miasta. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym, z zerową emisją, samochód może przejechać do 59 kilometrów w cyklu WLTP2 (67-69 km według NEDC3). Tryb sportowy pozwala na bardziej dynamiczną jazdę, dzięki połączeniu mocy silnika spalinowego z elektrycznym. W trybie AWD następuje załączenie elektrycznego napędu tylnej osi, pozwalającego uzyskać maksymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid4 zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.
Emisja CO2 niższa nawet o 21 procent: najwydajniejsza Astra w historii
Dzięki silnikom i przekładniom zupełnie nowej generacji Opel Astra wyznacza standardy niskiej emisji. Ultranowoczesne trzycylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne w modelu Astra zapewniają dynamiczne osiągi oraz najwyższy komfort jazdy przy optymalnym tłumieniu hałasu. Wałek wyrównoważający w bloku silnika, obracający się w przeciwnym kierunku niż wał korbowy, niweluje wibracje. Rozwijając moc od 77 kW (105 KM) do 107 kW (145 KM) i maksymalny moment obrotowy od 195 do 300 Nm, charakteryzują się doskonałą równowagą między osiągami a wydajnością (zużycie paliwa wg NEDC4: 6,3–3,9 l/100 km w cyklu miejskim; 4,3–3,1 l/100 km poza miastem; 5,1–3,4 l/100 km przy emisji CO2 114–90 g/km w cyklu mieszanym; WLTP5: 6,1–4,3 l/100 km; CO2: 139–113 g/km; dane wstępne). Podstawowa jednostka jest standardowo łączona z sześciobiegową przekładnią manualną. Nowa przekładnia bezstopniowa oraz płynnie pracujący 9‑biegowy automat również przyczyniają się do obniżenia spalania i poprawy komfortu.
Astra jest też liderem aerodynamiki. Przy współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,26 zarówno dla wersji hatchback, jak i kombi Sports Tourer nowy kompaktowy Opel jest najbardziej aerodynamiczną Astrą w historii modelu i należy do najbardziej opływowych samochodów w swojej klasie. Łącznie aerodynamiczna optymalizacja nowej Astry pozwoliła na zmniejszenie emisji CO2 o 4,5 g na kilometr w cyklu WLTP.
Nowa Astra jest wzorem również pod względem wyposażenia w systemy multimedialne oraz podnoszące komfort i wspomagające prowadzenie pojazdu. Gama obejmuje m.in. nową bardziej wydajną przednią kamerę, cyfrową kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę oraz podgrzewaną szybę czołową. Opcjonalny system nagłośnienia wysokiej klasy Bose zamieni nową Astrę w salę koncertową.
Wielofunkcyjny van w szczytowej formie: nowy Opel Zafira Life
Od 20 lat atrakcyjne, funkcjonalne i praktyczne minivany są kojarzone z nazwą Zafira. Po prezentacji Opla Zafiry Life na targach IAA 2019 na pewno się to nie zmieni. Każda z wersji czwartej generacji modelu — Compact (4,60 m), Long (4,95 m) i Extra Long (5,30 m) — będzie dostępna nawet z dziewięcioma miejscami. Wysokość większości wersji przestronnego vana nie przekracza 1,90 m, co pozwala na parkowanie w typowych garażach podziemnych. To ważne nie tylko w przypadku pojazdów wykorzystywanych do przewozu gości hotelowych, ale także dla użytkowników prywatnych, którzy chcą mieć możliwość parkowania samochodu w dowolnym miejscu bez ograniczeń.
Nowy van wyróżnia się także małą średnicą zawracania i dobrymi właściwościami jezdnymi. Opcjonalnie, samochód można wyposażyć w dwoje elektrycznie przesuwanych drzwi bocznych sterowanych czujnikami reagującymi na ruch stopy. Jest to unikatowe w tym segmencie rozwiązanie podnoszące komfort. Wnętrze Zafiry Life z nadwoziem Compact oferuje do 3600 litrów przestrzeni ładunkowej. W wersji Extra Long wartość ta rośnie aż do 4900 litrów. Komfort zapewnia maksymalnie 8 skórzanych foteli dla pasażerów. Podróżujący luksusowymi wersjami Zafiry Life mają do dyspozycji opcjonalny ruchomy stolik, mnóstwo miejsca na nogi i tylne fotele z siedziskami o szerokości 48 centymetrów.
Zafira Life zaspokaja wszystkie potrzeby, oferując między innymi uniwersalne wnętrze, wysoki komfort i zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, a także najnowocześniejsze systemy multimedialne, wyświetlacz projekcyjny, aktywny tempomat współpracujący z kamerą i radarem oraz elektroniczny układ kontroli trakcji IntelliGrip. Zaawansowanej technologii towarzyszy atrakcyjny wygląd oraz proporcjonalna sylwetka z krótkimi zwisami i typowym dla Opla przednim pasem. Kierowca i pasażerowie docenią też wyposażenie opcjonalne, taki jak dwuczęściowy panoramiczny dach i otwierane okno w tylnej klapie.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
[1] Dane wstępne ustalone według procedury testowej WLTP. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[2] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[3] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[4] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
[5] Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.