Nowa edycja Sports Activity Vehicle z napędem hybrydowym plug-in łączy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z najnowszą technologią BMW eDrive – moc napędu zwiększona do 290 kW (394 KM), zasięg elektryczny trzykrotnie większy niż w poprzednim modelu, charakterystyczny sportowy charakter, niedoścignione osiągi w terenie i doskonała wydajność.
Nowe BMW X5 xDrive45e
Wydajność i moc w pakiecie: wraz z wejściem na rynek nowego BMW X5 xDrive45e oferta napędów Sports Activity Vehicle (SAV) zostanie rozszerzona o napęd hybrydowy typu plug-in. Druga generacja BMW X5 z napędem zelektryfikowanym łączy charakterystyczny dla modelu 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo z najnowszą technologią BMW eDrive. Stały postęp w dziedzinie napędu hybrydowego plug-in przyniósł wzrost mocy systemu do 290 kW (394 KM), wymierną poprawę zasięgu na samym napędzie elektrycznym oraz znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu z poprzednim modelem.
Druga generacja modelu hybrydowego plug-in łączy typową dla hybrydy radość z jazdy na samym napędzie elektrycznym z wszechstronnością charakterystyczną dla pojazdów typu Sports Activity Vehicle (SAV). Dzięki temu nowe BMW X5 xDrive45e zapewnia zarówno wyższą dynamikę jazdy, jak i lepszą wydajność. Zasięg na napędzie elektrycznym w nowym SAV-ie wynosi 67-87 kilometrów zgodnie z nowym cyklem pomiarowym WLTP lub około 86-97 kilometrów* według cyklu NEDC. Oznacza to, że jest ponad trzykrotnie większy niż w poprzednim modelu. Jednocześnie zużycie paliwa i poziom emisji CO2 w cyklu mieszanym w nowym BMW X5 xDrive45e zostały zmniejszone o połowę. Zużycie paliwa kształtuje się teraz w przedziale od 1,9 do 1,2 litra na 100 kilometrów (cykl pomiarowy WLTP) lub od 2,0 do 1,7 litra na 100 kilometrów* (cykl pomiarowy NEDC). Towarzysząca jeździe emisja CO2 uległa obniżeniu do 44–27 gramów na kilometr (WLTP) lub 47-39 gramów na kilometr* (NEDC). Zużycie energii w cyklu mieszanym w nowym BMW X5 xDrive45e wynosi 28,3-23,1 kWh na kilometr (WLTP) lub 23,5-21,5 kWh na 100 kilometrów* (NEDC). Prędkość maksymalna na samym napędzie elektrycznym została zwiększona ze 120 do 135 km/h.
Lepsze parametry są wynikiem całkowicie nowej technologii napędu. Łączy on 6‑cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l i mocy 210 kW (286 KM) z aktualnej grupy silników BMW EfficientDynamics z technologią BMW eDrive czwartej generacji. Silnik elektryczny o mocy 83 kW (113 KM), akumulator litowo-jonowy o pojemności zwiększonej do 24,0 kWh i zaawansowana elektronika zasilania do inteligentnego zarządzania energią dają napędowi hybrydowemu typu plug-in w BMW X5 xDrive45e fenomenalne osiągi i imponującą wydajność. Obydwa silniki generują łącznie moc 290 kW (394 KM) i maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Silnik spalinowy i elektryczny przekazują moc do 8-stopniowej skrzyni Steptronic najnowszej generacji oraz inteligentnego napędu na cztery koła BMW xDrive. W ten sposób moment obrotowy przenoszony jest na wszystkie cztery koła zarówno podczas jazdy na napędzie elektrycznym, jak i na napędzie spalinowym oraz na obu napędach jednocześnie – gwarantuje to sportową radość z jazdy na utwardzonych drogach i najwyższą wydajność w terenie. Nowe BMW X5 xDrive 45e przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekund, czyli aż 1,2 sekundy mniej niż poprzedni model. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Akumulator wysokonapięciowy umieszczony w podwoziu zapewnia niższy środek ciężkości niż w modelach SAV z konwencjonalnym napędem. Przy tym pojemność bagażnika BMW X5 xDrive45e jest mniejsza o zaledwie 150 l. Przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń pojemność bagażnika wynosi 500 l, a przy złożonych oparciach tylnej kanapy aż 1720 l. Zbiornik paliwa mieści 69 l – nadaje się na długie trasy.
Nowe BMW X5 xDrive45e jest standardowo wyposażone w pneumatyczne zawieszenie obu osi i elektronicznie sterowane amortyzatory. Opcjonalnie oferowany jest zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Oprócz szerokiego wyboru funkcji z zakresu inteligentnej łączności sieciowej dostępne są również nowe usługi cyfrowe ukierunkowane w szczególności na elektromobilność. Ponadto w nowym BMW X5 xDrive45e dostępne są wszystkie systemy asystujące kierowcy opracowane do Sports Activity Vehicle, a także wysokiej jakości opcje zwiększające komfort i luksusową atmosferę wewnątrz pojazdu. Wyposażenie standardowe obejmuje także ochronę pieszych. Podczas jazdy przy niskiej prędkości na napędzie elektrycznym za pośrednictwem systemu głośników emitowany jest unikatowy dźwięk opracowany dla zelektryfikowanych modeli BMW, aby sygnalizować obecność samochodu.
Modele hybrydowe plug-in BMW: moc korzyści w codziennym użytkowaniu
W porównaniu z tradycyjnymi napędami hybrydy typu plug-in z oferty BMW zapewniają użytkownikom wiele korzyści.
- Oszczędność pieniędzy: jazda w trybie elektrycznym w mieście jest tańsza niż na benzynie czy oleju napędowym, jeżeli hybrydę plug-in można ładować po niskich kosztach w domu lub w pracy.
- Zawsze właściwa temperatura przy wsiadaniu: ogrzewanie postojowe i chłodzenie są dostępne w wyposażeniu standardowym.
- Hamujesz, zyskujesz: akumulator jest ładowany przez hamowanie. W samochodach z konwencjonalnym napędem powstaje jedynie ciepło i zużycie hamulców.
- Najlepsze z obu światów: hybrydy plug-in oferują radość z jazdy w trybie elektrycznym w mieście i klasyczną radość z jazdy na długich trasach.
Pewność na przyszłość: ponieważ hybrydy plug-in mogą jeździć bezemisyjnie, wolno im wjeżdżać do wielu stref ekologicznych i parkować na uprzywilejowany miejscach.
Wyższa jakość życia w miastach: w trybie elektrycznym użytkownicy mogą aktywnie przyczyniać się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń i hałasu wytwarzanego przez ruch drogowy w miastach.
Mniejszy całkowity ślad węglowy nowego BMW X5 xDrive45e
Czasami kwestionuje się „rzeczywisty” bilans ekologiczny pojazdów hybrydowych plug-in, zwłaszcza na rynkach z niewielkim udziałem ekologicznej energii elektrycznej w sieci publicznej. W przypadku nowego BMW X5 xDrive45e BMW Group zleciła sporządzenie certyfikatu CO2 obejmującego cały cykl życia pojazdu – od zakupu surowców, poprzez łańcuch dostaw, produkcję i użytkowanie aż po recykling. Ślad węglowy nowego BMW X5 xDrive45e jest o 40 procent mniejszy niż nowego BMW X5 xDrive40i podczas korzystania z typowej europejskiej energii elektrycznej. Przy ładowaniu pojazdu ekologiczną energią elektryczną ślad węglowy ulega zmniejszeniu aż o 70 procent.