Nowy crossover marki Kia, tzw. CUV (od Crossover Utility Vehicle), prezentuje się bardziej dynamicznie niż klasyczne SUV-y, ale oferuje równie przestronne wnętrze jak one. Podwyższona pozycja za kierownicą w Kia XCeed zapewnia przy tym lepszą widoczność zza kierownicy niż w typowych rodzinnych hatchbackach. XCeed będzie dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala i pakietem zaawansowanych systemów zarówno z zakresu bezpieczeństwa, jak i łączności ze światem zewnętrznym oraz multimedialnych. Gdy już za chwilę nowy miejski crossover pojawi się na drogach, będzie jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów kompaktowych.
Nowa Kia XCeed
Ceny Kia XCeed z bogatym wyposażeniem seryjnym – obejmującym m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, światła do jazdy dziennej, mijania oraz drogowe wykonane w technologii LED, kamerę cofania z czujnikami parkowania z tyłu, 16 – calowe obręcze kół z lekkich stopów, relingi dachowe, skórzaną kierownicę, klimatyzację oraz sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth – zaczynają się od 79 990 zł.
- Kia oferuje większy wybór modeli w segmencie C niż jakikolwiek inny producent aut
- Kia XCeed stanowi alternatywę dla typowych samochodów typu SUV
- porównywalna przestronność wnętrza i pojemność bagażnika jak w SUV-ach, ale przy bardziej kompaktowych rozmiarach nadwozia
- dynamiczne właściwości jezdne zapewniają nadwozie o mniejszych rozmiarach, niższa masa własna i niżej położony środek ciężkości niż w SUV-ach
- wysoki komfort podróżowania gwarantują nowe hydrauliczne odbojniki
- do napędu służą wyłącznie silniki z turbodoładowaniem; hybrydowy układ napędowy typu plug-in będzie dostępny w późniejszym okresie
- w sprzedaży wyłącznie w Europie w III. kwartale 2019 r., z 7-letnią gwarancją na 150.000 km
Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział:
„Kia XCeed odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na samochody, które oferują więcej emocji zarówno pod względem wyglądu, jaki i prowadzenia niż SUV-y. Dla nabywców ważne są jednak przestronność i funkcjonalność, którą oferują większe auta. Nowy CUV marki Kia spełnia te potrzeby nie tylko dzięki atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyce, ale również za sprawą przestronnego i funkcjonalnego wnętrza. Kia XCeed łączy zalety zarówno hatchbacka, jak i SUV-a, jednocześnie oferując nabywcom w Europie coś świeżego i odmiennego”.
„Najnowsze auto w gamie marki Kia wyznacza śmiały, nowy kierunek dla rodziny modeli Ceed i pokazuje szeroki zakres możliwości w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Segment ten jest drugim co do wielkości na rynku europejskim i wiele wskazuje na to, że będzie nabierał znaczenia w nadchodzących latach. Szeroka oferta modeli z rodziny Ceeda sprawia, że Kia zapewnia nabywcom większy wybór w klasie kompaktowych samochodów rodzinnych niż jakikolwiek inny producent” – dodaje Emilio Herrera.
Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku. Podobnie jak pozostałe modele marki Kia najnowszy członek rodziny modeli Ceed będzie w standardzie oferowany z
7-letnią gwarancją lub na 150.000 kilometrów.
Dobry klimat dla XCeeda w Polsce
Obecność w najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmencie rynku daje znakomitą szansę na zwiększenie sprzedaży
Trzy odmiany nadwoziowe nowego Ceeda, który w wersji hatchback debiutował w maju ubiegłego roku, jako kombi we wrześniu 2018 roku i jako shooting brake ProCeed w styczniu tego roku, przyczyniły się do blisko 12-procentowego wzrostu sprzedaży marki Kia od stycznia do lipca 2019 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (z 15 397 egzemplarzy do 17 197 sztuk). Tylko dzięki nowemu Ceedowi Kia Motors Polska zwiększyła w tym czasie udział w rynku z 4,8% do 5,3%. Popyt na różne odmiany Ceeda nowej generacji wzrósł o aż 30% – liczba rejestracji do końca lipca wynosi 4 900 aut. W ubiegłym roku o tej porze było ich 3 781, a w całym 2018 roku – 5 854. Udział Ceeda w segmencie C zwiększył się o 1,3% i wynosi 5,6%. Plany Kia Motors Polska na 2019 rok zakładają sprzedaż 8 000 sztuk Ceeda i 500 egzemplarzy XCeeda. Wiele wskazuje na to, że w 2020 roku przybędzie ich na drogach nawet 5-krotnie więcej. Głównymi konkurentami XCeeda w Polsce są nie tylko Toyota C-HR, Mazda CX-30 i VW T-Roc, ale również BMW X2 i Mercedes GLA. Pozyskanie nowych klientów, którzy są gotowi zapłacić więcej za unikalny design będzie głównym motorem napędowym dynamicznego wzrostu popularności XCeeda w 2020 roku i w kolejnych latach.
Bogate wyposażenie w standardzie
Liczne systemy asystujące już w podstawowej wersji M za 79 990 zł
Nowa Kia XCeed jest oferowana w 3 wersjach wyposażenia, z 4 silnikami i 12 kolorami nadwozia do wyboru. 3 z 4 oferowanych jednostek napędowych może współpracować z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową automatyczną do wyboru. Dopłata do dwusprzęgłowej skrzyni biegów 7DCT wynosi 6 tys. zł.
Już w podstawowej wersji M nowa Kia XCeed zaskakuje bogatym wyposażeniem, które w wielu innych kompaktowych modelach wymaga dopłaty. Seryjne wyposażenie nowego crossovera marki Kia obejmuje, między innymi, światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe oraz tylne wykonane w technologii LED, systemy – utrzymania pasa ruchu, ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, automatycznej zmiany świateł z mijania na drogowe i odwrotnie, autonomicznego hamowania z trybami: miejskim, pozamiejskim i wykrywaniem przechodniów, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania, sprzęt audio z 8-calowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym z Bluetooth, relingi dachowe, 16 – calowe obręcze kół z lekkich stopów, skórzaną kierownicę, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka oraz elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich i tylnych.
W droższej o 11 tys. zł wersji L dodatkowo znajdują się, między innymi, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 235/45, elektryczny hamulec postojowy, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, fotele przednie z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby, tapicerka z elementami skóry ekologicznej i oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40. 120-konna Kia XCeed w wersji L kosztuje 90 990 zł.
Dodatkowo do wersji M i L zostały przygotowane atrakcyjne pakiety wyposażenia, odpowiednio „Smart” i „Business Line”.
Dokładnie tyle samo trzeba zapłacić za wersję podstawową, ale z silnikiem o 20 KM mocniejszym (1.4 T-GDI) współpracującym z 7-biegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach. XCeed o blisko 2 s szybciej przyspiesza wtedy od 0 do 100 km/h i jest o blisko 5 s szybszy podczas pomiaru elastyczności z 80 do 120 km/h niż wersja 1.0 T-GDI.
Design nadwozia i wnętrza
Sportowy, miejski crossover jako alternatywa dla typowych SUV-ów
Nowa Kia XCeed – charakteryzująca się stylowym, wyrazistym i nowoczesnym designem – stanowi alternatywę dla tradycyjnych modeli typu SUV. Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie w Niemczech, pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a – wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe.
„Gdy zaczęliśmy projektować nową rodzinę modeli Ceed, nie przewidywaliśmy wśród nich crossovera” – wyjaśnia Guillaume. „Ale kiedy opracowaliśmy wygląd pozostałych wersji nadwoziowych z tej serii, zdaliśmy sobie sprawę, że crossover mógłby oddać emocje i sportowy charakter ProCeeda, jednocześnie oferując coś nowego. Miejski crossover wydawał się idealnie pasować do tej wizji”.
Kia XCeed prezentuje się bardziej dynamicznie niż jej wyżsi rywale i jednocześnie oferuje zupełnie inne nadwozie niż pozostałe modele z rodziny Ceeda. Jedynymi elementami nadwozia, które zostały wykorzystane z pięciodrzwiowego hatchbacka są przednie drzwi.
Z profilu uwagę przykuwa długa maska, której linia płynnie przechodzi w linię wyznaczoną przez przednie słupki, co nadaje XCeedowi sportową sylwetkę z przysadzistym tyłem. O ile rozstaw osi – wynoszący 2.650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis w Kia XCeed zostały nieznacznie przedłużone w porównaniu do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).
Mocno pochylona pokrywa bagażnika, sprawia, że XCeed widziany od tyłu przypomina sportowe fastbacki. Krawędź bagażnika znajduje się przy tym o 60 mm wyższej niż w hatchbacku. Kia XCeed będzie dostępna, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze – odpowiednio – 205/60 R16 lub 235/45 R18 zapewniającymi bardzo dobrą przyczepność.
Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że CUV prezentuje się równie okazale, jak pozostałe SUV-y marki. Prześwit CUV-a wynosi 172 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm w wypadku kół 18-calowych, a to już o 44 mm więcej niż w pięciodrzwiowym Ceedzie. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu wygląd typowy dla SUV-ów. Podobnie jak metalizowana atrapa osłony podwozia w tylnym zderzaku.
Kia XCeed będzie oferowana w 12 kolorach nadwozia do wyboru. Wśród nich znajduje się nowy, żywy kolor Quantum Yellow, który w rodzinie Ceeda jest zarezerwowany dla CUV-a.
Nowoczesne wnętrze Kia XCeed przywodzi na myśl skojarzenia z bliźniaczymi modelami z rodziny Ceeda. Wzrok przyciąga mocno wyprofilowana konsola środkowa delikatnie zwrócona w stronę kierowcy. Niżej usytuowany fotel niż w typowych, wyższych SUV-ach razem z większym prześwitem niż w klasycznych hatchbackach, sprawiają, że Kia XCeed zapewnia kierowcom jednocześnie sportową pozycję do jazdy i lepszą widoczność drogi przed autem (więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale „Wnętrze”).
Umieszczony w górnej części deski rozdzielczej dotykowy, panoramiczny ekran systemu multimedialnego ma przekątną 10,25 cala. Pod nim znajduje się zestaw dotykowych przycisków, pokręteł i przełączników do sterowania poziomem głośności, ogrzewaniem i wentylacją. Ergonomicznie urządzone i funkcjonalne miejsce pracy kierowcy pozwala na szybką zmianę ustawień najważniejszych parametrów niemal bez odrywania wzroku od drogi.
Wnętrze jest wykończone miękkimi w dotyku materiałami dobrej jakości z satynowym, chromowanym dekorem na desce rozdzielczej. Całość prezentuje się elegancko i daje poczucie przebywania w ekskluzywnym miejscu. Do wyboru jest szeroka gama tkanin wykończeniowych, włącznie z tapicerką skórzano-materiałową oraz z tapicerką wykonaną z prawdziwej skóry.
Do Kia XCeed przewidziano pakiet kolorystyczny wnętrza „Yellow Splash”, zarezerwowany jedynie dla CUV-a. Z czarną tapicerką kontrastują szwy w kolorze żółtym, które znajdują się nie tylko na fotelach, ale również na tapicerce drzwi.
Funkcjonalność
Schowki i bagażnik jak w SUV-ie, ale o bardziej kompaktowym nadwoziu i o sportowej sylwetce
Kia XCeed została zaprojektowana tak, aby jej kabina, schowki i bagażnik były przestronne jak w SUV-ie, ale cały samochód miał bardziej kompaktowe rozmiary. Plasując się między pięciodrzwiowym Ceedem a Kią Sportage, XCeed zapewnia przestronność wnętrza i pojemność bagażnika takie, jak najlepiej sprzedające się SUV-y w Europie.
Emilio Herrera, dyrektor ds. operacyjnych w Kia Motors Europe, powiedział: „Dynamiczny design i sportowa sylwetka nowej Kia XCeed sprawiają, że CUV marki Kia będzie cieszył się dużą popularnością. Tym bardziej, że – mimo kompaktowych rozmiarów – oferuje on przestronne i funkcjonalne wnętrze z wieloma praktycznymi schowkami”.
Nadwozie Kia XCeed ma długość 4.395 mm, czyli jest o 85 mm dłuższe niż nadwozie pięciodrzwiowego Ceeda i o 90 mm krótsze niż nadwozie Sportage’a. Wysokość auta wynosi 1.495 mm, co oznacza, że XCeed jest o 48 mm wyższy od Ceeda i o 150 mm niższy od Sportage. Takie proporcje nadwozia zapewniają XCeedowi niżej położy środek ciężkości niż w Kia Sportage i wyższą pozycję do jazdy niż w Ceedzie.
Kia XCeed – skonstruowana w oparciu o Ceeda, jeden z najbardziej przestronnych modeli w klasie samochodów kompaktowych – oferuje obszerne wewnętrze dla pasażerów z przodu i z tyłu. Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że fotele i tylna kanapa znajdują się o 44 mm wyżej niż w Ceedzie, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Przeszklony dach, który nie opada zbyt mocno zapewnia pasażerom z tyłu sporo miejsca nad głową i dużo światła.
Za sprawą dłuższego tylnego zwisu bagażnik XCeeda jest dłuższy niż w Ceedzie i ma pojemność 426 litrów (VDA), czyli o 31 litrów większą niż bagażnik Ceeda i tylko nieco mniejszą niż bagażnik w Sportage, bestsellerowym SUV-ie marki Kia w Europie. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1378 litrów. Dużą funkcjonalność wnętrzu XCeeda zapewnia podział siedzeń z tyłu w proporcji 40:20:40 oraz elektrycznie podnoszona i zamykana pokrywa bagażnika Smart Power Tailgate, a także podłoga bagażnika, która może być zamontowana na jednej z dwóch wysokości.
Nowoczesne technologie
Bezpieczeństwo, łączność ze światem zewnętrznym i multimedia – XCeed należy do najnowocześniejszych samochodów w swojej klasie
Dzięki zaawansowanym technologiom z zakresu bezpieczeństwa, łączności ze światem zewnętrznym i rozbudowanym systemom multimedialnym Kia XCeed jest jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie i bogato wyposażonych samochodów w swojej klasie. Liczne systemy asystujące zapewniają bezpieczniejszą i mniej stresującą jazdę, a ich obsługa jest intuicyjna.