MotoNews.pl

Ford na Salonie Samochodowym we Frankfurcie

15 września 2019

Ford-IAA-2019-Frankfurt 20

Podczas targów we Franfurcie (IAA) Ford prezentuje najbardziej kompleksową ofertę zelektryfikowanych pojazdów, które pomogą do końca 2022 roku zwiększyć sprzedaż, a jej poziom w Europie ma przewyższyć zapotrzebowanie na konwencjonalne modele benzynowe i wysokoprężne.

Ford ogłosił na początku tego roku, że każdy z nowych modeli pasażerskich jego gamy otrzyma wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym – miękką hybrydę, pełną hybrydę, hybrydę plug-in lub wersję całkowicie elektryczną – przez co europejscy klienci otrzymają jedną z najbardziej wszechstronnych linii zelektryfikowanych pojazdów. Do 2024 roku, firma wprowadzi na rynek 17 zelektryfikowanych pojazdów, w tym osiem w roku 2019.

Ford prezentuje gamę zelektryfikowanych pojazdów we Franfurcie

Ford zakłada, że do końca 2022 roku zelektryfikowane układy napędowe będą stanowić ponad połowę sprzedaży samochodów osobowych marki. Będzie to punkt zwrotny w wynikach sprzedaży zelektryfikowanych pojazdów Forda w porównaniu z konwencjonalnymi napędami benzynowymi i Diesla. Do tego czasu firma spodziewa się również sprzedać 1 milion zelektryfikowanych pojazdów osobowych.

Ford IAA 2019 Frankfurt 1

Ford Kuga Plug-In Hybrid

„Elektryfikacja szybko staje się głównym nurtem, znacznie zwiększamy więc liczbę zelektryfikowanych modeli i opcji układu napędowego, aby nasi klienci mogli wybierać według własnych potrzeb” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. „Ułatwiamy bezproblemową przesiadkę do pojazdu korzystającego z napędu elektrycznego, spodziewamy się więc, że sprzedaż naszych samochodów osobowych zostanie zdominowana przez wersje zelektryfikowane do końca 2022 roku.”

Ford IAA 2019 Frankfurt 5

Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid

W pełni zelektryfikowane stoisko Forda we Frankfurcie obejmuje najszerszą jak dotąd gamę pojazdów wyposażonych w napędy wykorzystujące silnik elektryczny, jaką Ford kiedykolwiek zaprezentował. Podziwiać można modele:

  • Hybrydowy wariant nowego modelu Kuga, średniej wielkości SUV-a ładowanego z gniazdka, to najbardziej zelektryfikowany pojazd Forda i pierwszy Ford oferowany w wersjach: z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w hybrydowej plug-in.
  • Nowy, siedmiomiejscowy SUV Explorer z hybrydą Plug-In i nowy, ośmiomiejscowy Tourneo Custom Plug-In Hybrid– oferują możliwość jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym, przy jednoczesnym zachowaniu zasięgu jazdy i swobody oferowanej przez tradycyjny silnik spalinowy.
  • Nowy kompaktowy crossover Puma EcoBoost Hybrid, inspirowany SUV-em, wyposażony w tzw. „miękki” napęd hybrydowy (mild-hybrid), umożliwiający zmniejszenie emisji CO2, uzyskanie znacznie niższego zużycia paliwa, a także lepsze przyspieszenie i ogólnie wyższy komfort prowadzenia, doczekał się debiutu w stylowej wersji Titanium X.
  • Ford Mondeo Hybrid kombi, wyposażony w system rekuperacji i w pełni hybrydowy układ napędu spalinowo-elektrycznego, który oferuje możliwość jazdy w trybie bezemisyjnym i jest atrakcyjną alternatywą dla diesla. Szczególnie dobrze sprawdzi się w mieście, gdzie ruch uliczny wymusza częste zatrzymywanie się.

Premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda, inspirowanego stylistyką Mustanga

Premiera w pełni elektrycznego SUV-a Forda, inspirowanego stylistyką Mustanga i zdolnego przejechać z napędem elektrycznym do 600 km (mierzonych zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu, oferującego możliwość szybkiego ładowania, jest zapowiadana na 2020 r.

– „W przypadku elektryfikacji nie istnieje jedno rozwiązane, które można stosować w każdym samochodzie. Wymagania i sposób użytkowania pojazdu przez każdego klienta są za każdym razem inne” – wyjaśnia Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego, Ford of Europe. – „Nasza strategia opracowywania nowych układów napędowych dla każdego z modeli umożliwi klientom znalezienie najbardziej odpowiedniego dla nich rozwiązania i przyjemności w kierowaniu samochodem z napędem elektrycznym”.

Bezproblemowe ładowanie

Ford będzie współpracować z sześcioma wiodącymi dostawcami energii w całej Europie, świadcząc usługi instalacji domowych ładowarek (wallboxów) i oferując taryfy zielonej energii klientom jeżdżącym hybrydami plug-in, umożliwiając im prostsze, szybsze i tańsze ładowanie zelektryfikowanych pojazdów.

Ford ogłosił, że będzie współpracować z firmą Centrica, oferując usługi w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Partnerzy energetyczni Forda udostępnią również swoje usługi instalatorskie, by wspierać sieci dilerskie Forda w całej Europie.

Ford IAA 2019 Frankfurt 9

Naścienne ładowarki Forda zapewnią do 50 proc. wyższą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co skróci czas ładowania w domu nawet o jedną trzecią klientom, korzystającym z hybrydowych modeli Forda typu plug-in.

„Nasza współpraca z wiodącymi dostawcami energii, w tym z firmą Centrica, pozwoli nam oferować kompleksowe usługi w zakresie ładowania, w tym dostaw, instalacji i specjalnych taryf zielonej energii dla naszego zestawu ściennego szybkiego ładowania”, powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu sprzedaży i usług, Ford of Europe.

Ford IAA 2019 Frankfurt 19

Ford wprowadza również nową aplikację na smartfony i tablety, która pozwoli właścicielom i operatorom pojazdów hybrydowych typu plug-in łatwo zlokalizować ładowarki, dotrzeć do nich i płacić za ładowanie. We współpracy z NewMotion, Ford oferuje dostęp do największej publicznej sieci ładowania, obejmującej swoim zasięgiem całą Europę. Nowa aplikacja zapewni klientom Forda uproszczony dostępi płatności wponad 118 000 punktach ładowania w 30 krajach. Klienci bez problemów będą mogli korzystać z punktów ładowania na wielu rynkach, płacąc za usługi ładowania z jednego konta, dla uproszczenia obsługi.

Ford IAA 2019 Frankfurt 18

Ponadto, w połączeniu z pokładowym modemem FordPass Connect, mobilna aplikacja FordPass umożliwia kierowcom hybryd plug-in Forda zdalne monitorowanie stanu naładowania pojazdu.

Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, które stawia sobie za cel udostępnienie 400 stacji szybkiego ładowania o wydajności 350 kW w najważniejszych europejskich lokalizacjach do 2020 roku. Umożliwia to znaczne skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z istniejącymi systemami – co jest niezwykle istotne dla wydłużenia zasięgu podróży.

Go Electric – łatwiej niż kiedykolwiek przedtem

Na targach debiutuje również nowa, interaktywna ekspozycja Go Electric, pomagająca w odkrywaniu sekretów elektryfikacji. Odwiedzający stoisko Go Electric zobaczą interaktywną ekspozycję, pełną wciągających prezentacji i ekscytujący, pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego.

W Go Electric konsumenci znajdą szereg doświadczeń, które pomogą im lepiej zrozumieć zelektryfikowane technologie jazdy dziś i jutro i odkryją, które rozwiązania są dla nich najlepsze.

Ford IAA 2019 Frankfurt 16

Go Electric to:

  • Pierwszy na świecie symulator przyspieszenia pojazdu elektrycznego, zapewniający dreszczyk nieprzerwanego liniowego przyspieszenia, dostarczanego przez w pełni elektryczne napędy,
  • Podróż w rozszerzonej rzeczywistości, wyjaśniająca działanie różnych wersji zelektryfikowanego napędu, oferowanych przez Forda i sposób, w jaki każda z nich działa – od 48-woltowej technologii hybrydowej w nowym Fordzie Puma, do inspirowanego Mustangiem w pełni elektrycznego SUV-a, który zostanie zaprezentowany już wkrótce,
  • Interaktywny ekran dotykowy zaprojektowany, by pomóc klientom zrozumieć, które zelektryfikowane technologie i produkty najlepiej pasują do ich stylu życia,
  • Interaktywna ekspozycja, wykorzystująca prawdziwy sprzęt do ładowania, mająca pomóc klientom w zrozumieniu jak szybko w różnych scenariuszach można ładować pojazdy hybrydowe plug-in i w pełni elektryczne.

Ford IAA 2019 Frankfurt 17

Odwiedzający targi do 22 września będą mogli oglądać stoisko Go Electric podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, następnie rozpocznie się europejska trasa promująca ekspozycję, która najpierw zostanie przeniesiona do Włoch, a do początku 2020 roku odwiedzi również Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię.

* Oficjalnie homologacyjne dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną opublikowane przed wejściem samochodów do sprzedaży.

Zdjęcia: Ford, informacja mototarget.pl