Równocześnie z wielkim debiutem najpopularniejszego w Polsce modelu Mitsubishi – SUV-a ASX, swą premierę rynkową świętuje najnowsza, szósta już generacja pickupa Mitsubishi L200. Samochód, który zaprojektowano zgodnie z filozofią „Engineered Beyond Tough”, nie tylko wygląda inaczej, ale też otrzymuje najnowszej generacji system napędu 4WD z oferowaną w standardzie blokadą tylnego mechanizmu różnicowego.
Dzięki nowej funkcji Off-Road – kierowca sam może wybrać jeden z 4 trybów pracy układu: Gravel (szuter), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek) i Rock (kamienie) – samochód ma lepsze zdolności terenowe. Spośród konkurencji Mitsubishi L200 wyróżnia także możliwość korzystania z napędu 4×4 Super Select przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni, także na asfalcie.
Do napędu nowego Mitsubishi L200 posłuży nowoczesny turbodiesel o pojemności 2.2-litra, który współpracuje z 6-stopniową skrzynią automatyczną lub 6-biegową ręczną przekładnią. Samochód oferuje znakomite osiągi, pracuje znacznie ciszej i mniej szkodzi środowisku (spełnia normy EURO 6d-TEMP). Przewagę nad konkurencję zapewnia także nowemu L200 wyjątkowy komfort prowadzenia i niezwykle bogata lista wyposażenia, na której znalazło się aż osiem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Ceny nowego Mitsubishi L200 zaczynają się od 135 990 zł a miesięczna rata w leasingu Lease&Go startuje od 970 zł netto. Producent oferuje aż 5-letnią gwarancję z nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance.
Styl i historia
Pierwsza generacja L200 debiutowała w roku 1978, a więc ponad 40 lat temu. Od tamtego czasu na rynek trafiło ok. 5 milionów aut, które są wzorem pojazdów do pracy i rekreacji. Samochód jest produkowany w „kraju pickupów”, czyli w Tajlandii (fabryka Laem Chabang). Do sprzedaży L200 trafi globalnie – samochód będzie dostępny w Europie, obu Amerykach, a także w Oceanii, na Bliskim Wschodzie, Afryce i Ameryce Południowej. Nowe L200, opracowane zgodnie z dewizą „Engineered Beyond Tough”, ma mocną sylwetkę z maską silnika z wysoko poprowadzonymi reflektorami. L200 – z nadwoziem oczywiście na ramie – otrzymuje nowe wnętrze. Inżynierowie Mitsubishi przyjrzeli się każdemu detalowi, żeby samochód był bardziej dopracowany, funkcjonalny i komfortowy.
Nowy turbodoładowany silnik 2.2 i nowa automatyczna przekładnia
L200 jest oferowany z nowym, 4-cylindrowym, wysokoprężnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,2 litra. Jednostka z układem wtryskowym Common Rail generuje 150 KM, a jej moment obrotowy wynosi 400 Nm (maksimum dostępne w zakresie 1750-2250 obr./min). Silnik spełnia normy Euro 6d-TEMP a do redukcji emisji tlenków azotu (Nox) wykorzystuje AdBlue ®. Nowy silnik Mitsubishi L200 jest oszczędny. Wg procedury testowej WLTP zużycie paliwa w cyklu łącznym, w zależności od odmiany, prędkości i zarazem wyposażenia oraz masy, wynosi 8,6-9,7 l oleju napędowego na setkę; emisja CO2 według WLTP 226-254 g/km).
Nowe Mitsubishi L200 jest oferowane z 6-biegową, automatyczną przekładnią, która gwarantuje lepszą dynamikę i mniejsze spalanie oraz 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Układ napędowy i nowy tryb offroad
Do wyboru klienci mają samochody z układem przeniesienia napędu Easy Select lub Super Select (z centralnym mechanizmem różnicowym, który można zablokować, a wtedy siła napędowa jest dzielona między osie w proporcji 50/50). W obydwóch odmianach napędzane są tylne koła, a przednią oś można dołączyć w czasie jazdy.
Wyjątkowy w tej klasie pojazdów układ napędu na 4 koła Super Select 4WD umożliwia także jazdę 4×4 po asfalcie. Wraz z nowym L200 debiutuje tryb Offroad z ustawieniami GRAVEL (szuter), MUD/SNOW (błoto/śnieg), SAND (piasek) i ROCK (kamienie). Elektronika w takim trybie kontroluje moc, steruje pracą przekładni i hamulcami, aby kierowca mógł mieć większą kontrolę nad poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy – pickup lepiej radzi sobie z nawierzchniami luźnymi, słabo przyczepnymi.
W razie pogorszenia warunków przyczepności (tak pogodowych jak zmiany rodzaju nawierzchni) można włączyć napęd na wszystkie koła lub reduktor. Co warto podkreślić, w standardzie wszystkie Mitsubishi L200, bez względu na wersję i wyposażenie, otrzymują reduktor oraz blokadę tylnego mostu.
Zawieszenie i hamulce – większy komfort, większa wydajność
Nowe Mitsubishi L200 oferuje większe przednie tarcze i większe tłoczki w zaciskach hamulcowych, tylne amortyzatory z większymi skokiem – taki samochód lepiej hamuje, radzi sobie z przeszkodami, a także jest bardziej oszczędny i ma lepszą dynamikę.
Nie tylko do pracy!
Mitsubishi L200 ma 20 cm minimalnego prześwitu. Kąt natarcia to z kolei 29 stopni, gdy kąt zejścia wynosi do 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszący do 45 stopni. Jest idealnym narzędziem do pracy – ładowność wynosi (w zależności od wersji i układu przeniesienia napędu) od 1040 do 1080 kg. Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg, ale L200 poradzi sobie z obciążeniem (gdy przyczepa ma hamulec) do 3100 kg – w praktyce oznacza to możliwość podróżowania z jachtem bądź dużą przyczepą kempingową.
Kolory nadwozia i tapicerka
Do wyboru jest 9 kolorów nadwozia. Pickup Mitsubishi jest oferowany zarówno z lakierami zwykłymi, jak i metalizowanymi. Możliwe jest również zamówienie L200 z lakierem perłowym (za dopłatą 3900), zaś w przypadku aut białych, niemetalizowanych dopłata wynosi tylko 1000 zł.
W wersjach Invite oraz Intense samochód otrzymuje ciemnoszarą tapicerkę tekstylną. Modele z serii Instyle DC (także AT – w autach z automatyczną skrzynią biegów) oraz Instyle DC Plus otrzymują tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym.
Najbogatsze wyposażenie i rekordowa liczba systemów bezpieczeństwa
Prócz czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych oraz oczywistych systemów ABS oraz stabilizacji toru jazdy ASTC w pickupie są dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX. W każdym Mitsubishi L200 jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) i stabilizacja toru jazdy przyczepy (TSA), a z wyposażeniem Instyle DC, Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC dodatkowo system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Poza najprostszym L200 wszystkie pozostałe mają system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM). W modelach topowych Mitsubishi proponuje kamery 360 stopni (w tym cofania), zaś z wyposażeniem Instyle Plus samochód ostrzeże kierowcę o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). L200 monitoruje martwe pole w lusterkach zewnętrznych (BSW), ma ultradźwiękowego asystenta ruszania (UMS), czujniki parkowania (zarówno z przodu jak z tyłu!) oraz automatyczne światła drogowe.
Poza wersjami Invite DC i Intense DC standardowo montowane są światła Bi-LED (z reflektorami do jazdy dziennej).Każdy pickup L200 ma elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka boczne, spryskiwacze reflektorów (poza wersją najtańszą). Do wyboru auta z klimatyzacją jedno- lub dwustrefową i dostępem bez kluczyka. Standardowo L200 otrzymuje system audio wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth (sterowanie obydwoma na kierownicy). W najprostszej wersji Invite montowany jest radioodtwarzacz CD/MP3, ale już w każdej następnej audio ma ekran dotykowy. W wersjach Instyle oraz Instyle Plus Mitsubishi swoim klientom proponuje stację multimedialną SDA z 7-calowym ekranem dotykowym i gniazdem HDMI wraz z tunerem DAB. W takich samochodach montowane jest również podwójne gniazdo USB dla drugiego rzędu siedzeń (pomijając, że każde auto ma też gniazdo USB z przodu).
Klient otrzymuje bez dopłaty normalne koło zapasowe (nie zestaw naprawczy), stopnie boczne i tylny zderzak ze stopniem (poza Invite DC). W ofercie felgi 16-calowe (wersja podstawowa) lub 18-calowe z oponami 265/60R18 (we wszystkich pozostałych wersjach). Samochód w każdej wersji ma chromowane detale wykończeniowe, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów oraz centralny podłokietnik (z przodu i dla drugiego rzędu siedzeń). Fotel kierowcy jest regulowany na wysokość, a we wszystkich L200 (oprócz Invite) kierownica ma regulacje w dwóch płaszczyznach. Dodatkowo w wersjach Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC oferowane są również łopatki do zmiany biegów.
Ceny nowego Mitsubishi L200 zaczynają się od 135 990 zł a miesięczna rata w leasingu Lease&Go startuje od 970 zł netto.