MotoNews.pl

Nowe BMW M8 Gran Coupe i Competition Gran Coupe

14 października 2019

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
BMW-M8-gran-coupe

Ofertę modeli BMW M GmbH w segmencie aut luksusowych rozszerzą dwa czterodrzwiowe wyczynowe samochody sportowe. Nowe BMW M8 Gran Coupe i nowe BMW M8 Competition Gran Coupe łączą ponadprzeciętne osiągi z wyróżniającą się stylistyką oraz dodatkową przestrzenią dla pasażerów z tyłu. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji cztery pełnowymiarowe fotele. Samochód pozwala zakosztować dynamiki, zwinności i precyzji prowadzenia tych nowych najwyższych modeli BMW M GmbH.

BMW M8 Gran Coupe 4

BMW M8

Nowe czterodrzwiowe wyczynowe modele bazują na BMW M8 Coupé i zostały opracowane równolegle z BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Układ napędowy, układ jezdny oraz właściwości aerodynamiczne dostosowano do odrębnego konceptu i dopracowano podczas intensywnych prób na torze testowym BMW Group – Nürburgring-Nordschleife oraz innych torach wyścigowych. Światowa premiera nowego BMW M8 Gran Coupé i BMW M8 Competition Gran Coupé odbędzie się podczas targów samochodowych w Los Angeles w listopadzie 2019 roku. Rynkowy debiut zaplanowano na kwiecień roku 2020, gdy do oferty dołączy również BMW M8 Gran Coupé First Edition.

Wysokoobrotowy silnik V8 o mocy 460 kW (625 KM), ośmiostopniowa skrzynia Steptronic, napęd M xDrive oraz aktywny mechanizm różnicowy M

Jednym z najważniejszych atutów silnika V8 w BMW M8 Gran Coupé jest charakterystyczne dla BMW M oddawanie mocy. Wysokoobrotowa, ośmio-cylindrowa, widlasta jednostka napędowa oferuje technologię doładowania M TwinPower Turbo i osiąga moc maksymalną 441 kW (600 KM) lub nawet 460 kW (625 KM) w nowym BMW M8 Competition Gran Coupé. Uzupełnia ją sportowy układ wydechowy oraz ośmiostopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic. Nowe BMW M8 Gran Coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,3 s, a nowe BMW M8 Competition Gran Coupé – w 3,2 s.

BMW M8 Gran Coupe 5

Napęd na cztery koła M xDrive pewnie i niezawodnie przenosi moc silnika na drogę z wykorzystaniem sterowanego centralnie aktywnego mechanizmu różnicowego M osi tylnej. W domyślnym trybie jazdy M xDrive przenosi napęd z przewagą na tylną oś. Kierowca może wybrać w menu ustawień sportowy tryb jazdy, w którym przeniesienie napędu na tył jest jeszcze większe. Wyłączenie układu DSC aktywuje tryb jazdy 2WD z napędem wyłącznie na tylną oś.

BMW M8 Gran Coupe 6

Specjalnie dostrojony układ jezdny, zintegrowany układ hamulcowy

Konstrukcja i sposób reakcji układu jezdnego specjalnie dostrojonego do modelu zostały dopasowane do wymagań jazdy torowej, podobnie jak wyjątkowo sztywne punkty mocowania zawieszenia w karoserii. Wyposażenie standardowe obejmuje sterowane elektronicznie amortyzatory oraz elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic. Nowy zintegrowany układ hamulcowy w konfiguracji typowej dla M pozwala na wybór jednego z dwóch ustawień charakterystyki pedału hamulca.

BMW M8 Gran Coupe 7

Wyrazista stylistyka, dodatkowa przestrzeń z tyłu

Ekstrawagancki wygląd czterodrzwiowych samochodów wyczynowych wyróżnia się dynamicznie wydłużoną sylwetką, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistą stylistyką tyłu. Duże wloty powietrza, skrzela M w błotnikach, aerodynamiczne lusterka zewnętrzne, spojler tylny i inne elementy charakterystyczne dla modeli M demonstrują sportowy charakter nowych modeli. Limitowana wersja BMW M8 Gran Coupé First Edition (dostępna tylko w 400 egzemplarzach) oferowana z okazji wprowadzenia modelu na rynek wyróżnia się także innymi elementami stylistycznymi, jak lakier metalizowany w kolorze zielonego diamentu Aurora BMW Individual z detalami w kolorze złotego brązu.

BMW M8 Gran Coupe 8

Rozstaw osi modeli Gran Coupé jest o 200 mm dłuższy niż wersji dwudrzwiowej nowego BMW M8. Daje to wyjątkową przestronność tylnej części kabiny. Tylna kanapa ma również trzecie miejsce na krótkie trasy.

Nowy system sterowania i system operacyjny, ekskluzywne wyposażenie

Przycisk konfiguracji na konsoli środkowej zapewnia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, napędu M xDrive oraz układu hamulcowego. Istnieje możliwość zapisania dwóch własnych konfiguracji M, które można aktywować przyciskami M na kierownicy. Ponadto przycisk M na konsoli środkowej umożliwia indywidualne dostosowanie konfiguracji systemów asystujących kierowcy oraz ekranu zestawu wskaźników i wyświetlacza Head-Up. W nowym BMW M8 Competition Gran Coupé oprócz ustawień ROAD lub SPORT dostępny jest także tryb jazdy torowej TRACK.

BMW M8 Gran Coupe 9

Ekskluzywne wyposażenie standardowe nowego BMW M8 Gran Coupé oraz BMW M8 Competition Gran Coupé obejmuje diodowe reflektory adaptacyjne z technologią BMW Laserlight, wyświetlacz BMW Head-Up opracowany specjalnie dla modeli M, fotele sportowe M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania. Wyposażenie standardowe oferuje też najnowsze rozwiązania z dziedziny obsługi i komunikacji sieciowej: BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym.

Zdjęcia: BMW