Ofertę modeli BMW M GmbH w segmencie aut luksusowych rozszerzą dwa czterodrzwiowe wyczynowe samochody sportowe. Nowe BMW M8 Gran Coupe i nowe BMW M8 Competition Gran Coupe łączą ponadprzeciętne osiągi z wyróżniającą się stylistyką oraz dodatkową przestrzenią dla pasażerów z tyłu. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji cztery pełnowymiarowe fotele. Samochód pozwala zakosztować dynamiki, zwinności i precyzji prowadzenia tych nowych najwyższych modeli BMW M GmbH.
BMW M8
Nowe czterodrzwiowe wyczynowe modele bazują na BMW M8 Coupé i zostały opracowane równolegle z BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Układ napędowy, układ jezdny oraz właściwości aerodynamiczne dostosowano do odrębnego konceptu i dopracowano podczas intensywnych prób na torze testowym BMW Group – Nürburgring-Nordschleife oraz innych torach wyścigowych. Światowa premiera nowego BMW M8 Gran Coupé i BMW M8 Competition Gran Coupé odbędzie się podczas targów samochodowych w Los Angeles w listopadzie 2019 roku. Rynkowy debiut zaplanowano na kwiecień roku 2020, gdy do oferty dołączy również BMW M8 Gran Coupé First Edition.
Wysokoobrotowy silnik V8 o mocy 460 kW (625 KM), ośmiostopniowa skrzynia Steptronic, napęd M xDrive oraz aktywny mechanizm różnicowy M
Jednym z najważniejszych atutów silnika V8 w BMW M8 Gran Coupé jest charakterystyczne dla BMW M oddawanie mocy. Wysokoobrotowa, ośmio-cylindrowa, widlasta jednostka napędowa oferuje technologię doładowania M TwinPower Turbo i osiąga moc maksymalną 441 kW (600 KM) lub nawet 460 kW (625 KM) w nowym BMW M8 Competition Gran Coupé. Uzupełnia ją sportowy układ wydechowy oraz ośmiostopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic. Nowe BMW M8 Gran Coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,3 s, a nowe BMW M8 Competition Gran Coupé – w 3,2 s.
Napęd na cztery koła M xDrive pewnie i niezawodnie przenosi moc silnika na drogę z wykorzystaniem sterowanego centralnie aktywnego mechanizmu różnicowego M osi tylnej. W domyślnym trybie jazdy M xDrive przenosi napęd z przewagą na tylną oś. Kierowca może wybrać w menu ustawień sportowy tryb jazdy, w którym przeniesienie napędu na tył jest jeszcze większe. Wyłączenie układu DSC aktywuje tryb jazdy 2WD z napędem wyłącznie na tylną oś.
Specjalnie dostrojony układ jezdny, zintegrowany układ hamulcowy
Konstrukcja i sposób reakcji układu jezdnego specjalnie dostrojonego do modelu zostały dopasowane do wymagań jazdy torowej, podobnie jak wyjątkowo sztywne punkty mocowania zawieszenia w karoserii. Wyposażenie standardowe obejmuje sterowane elektronicznie amortyzatory oraz elektromechaniczny układ kierowniczy M Servotronic. Nowy zintegrowany układ hamulcowy w konfiguracji typowej dla M pozwala na wybór jednego z dwóch ustawień charakterystyki pedału hamulca.
Wyrazista stylistyka, dodatkowa przestrzeń z tyłu
Ekstrawagancki wygląd czterodrzwiowych samochodów wyczynowych wyróżnia się dynamicznie wydłużoną sylwetką, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistą stylistyką tyłu. Duże wloty powietrza, skrzela M w błotnikach, aerodynamiczne lusterka zewnętrzne, spojler tylny i inne elementy charakterystyczne dla modeli M demonstrują sportowy charakter nowych modeli. Limitowana wersja BMW M8 Gran Coupé First Edition (dostępna tylko w 400 egzemplarzach) oferowana z okazji wprowadzenia modelu na rynek wyróżnia się także innymi elementami stylistycznymi, jak lakier metalizowany w kolorze zielonego diamentu Aurora BMW Individual z detalami w kolorze złotego brązu.
Rozstaw osi modeli Gran Coupé jest o 200 mm dłuższy niż wersji dwudrzwiowej nowego BMW M8. Daje to wyjątkową przestronność tylnej części kabiny. Tylna kanapa ma również trzecie miejsce na krótkie trasy.
Nowy system sterowania i system operacyjny, ekskluzywne wyposażenie
Przycisk konfiguracji na konsoli środkowej zapewnia bezpośredni dostęp do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, napędu M xDrive oraz układu hamulcowego. Istnieje możliwość zapisania dwóch własnych konfiguracji M, które można aktywować przyciskami M na kierownicy. Ponadto przycisk M na konsoli środkowej umożliwia indywidualne dostosowanie konfiguracji systemów asystujących kierowcy oraz ekranu zestawu wskaźników i wyświetlacza Head-Up. W nowym BMW M8 Competition Gran Coupé oprócz ustawień ROAD lub SPORT dostępny jest także tryb jazdy torowej TRACK.
Ekskluzywne wyposażenie standardowe nowego BMW M8 Gran Coupé oraz BMW M8 Competition Gran Coupé obejmuje diodowe reflektory adaptacyjne z technologią BMW Laserlight, wyświetlacz BMW Head-Up opracowany specjalnie dla modeli M, fotele sportowe M, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania. Wyposażenie standardowe oferuje też najnowsze rozwiązania z dziedziny obsługi i komunikacji sieciowej: BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym.