Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. T-Roc R bez problemu osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, wynoszącą 250 km/h.
Volkswagen T-Roc w wersji R
Najnowocześniejszy dwulitrowy silnik TSI i napęd na cztery koła 4MOTION zapewniają najmocniejszej odmianie T-Roca znakomite osiągi i pewne właściwości jezdne. Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że benzynowa jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm przy niskiej prędkości obrotowej silnika i w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu T-Roc R w każdej sytuacji na drodze dysponuje ogromnym zapasem siły napędowej. Bardzo skuteczny układ hamulcowy gwarantuje znakomite opóźnienie. Standardowy system kontroli startu, tzw. Launch Control, zapewnia idealne przyspieszenie T-Roca R na każdej nawierzchni. W wypadku bardzo dynamicznej jazdy na torze elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) można całkowicie dezaktywować. Seryjną 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach dostosowano do agresywnego stylu jazdy w trybie Race. Napęd na cztery koła 4MOTION w ciągu milisekund automatycznie dostosowuje podział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od przyczepności, co zapewnia najlepszą możliwą trakcję w każdych warunkach, na przykład na mokrej nawierzchni lub na śniegu oraz podczas jazdy w trudnym terenie.
Sportowe detale na zewnątrz
Zderzaki w sportowym stylu właściwym dla modeli spod znaku R, wloty powietrza z czarnymi „płetwami” i logo R na czarnej osłonie chłodnicy – to detale zarezerwowane wyłącznie dla modeli przygotowanych przez dział Volkswagen R. Reflektory LED gwarantują idealne oświetlenie drogi i doskonałą widoczność T-Roca R dla samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Światła do jazdy dziennej LED umieszczono pionowo w zderzaku, który zaprojektowano wyłącznie na potrzeby wersji R. Już tylko to sprawia, że T-Roca R nie da się pomylić z żadną inną odmianą kompaktowego SUV-a. Osłony tylnych lamp LED mają kolor ciemnoczerwony, typowy dla modeli w wersji R. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej i prawej stronie są chromowane. Opcjonalny układ wydechowy „R” Performance, przygotowany do T-Roca R przez specjalistyczną firmę Akrapovič, wyróżnia się nie tylko charakterystycznym brzmieniem, ale również tytanowym tłumikiem końcowym wraz z końcówkami układu wydechowego, którego masa jest niższa o aż 7 kg w porównaniu z masą seryjnego układu wydechowego.
Sportowa, spłaszczona u dołu kierownica z wykończeniem w stylu R i z łopatkami
Wielofunkcyjna sportowa kierownica jest pokryta skórą i ma spłaszczoną dolną część. Szew w kolorze Crystal Grey i logo R sprawiają, że natychmiast przykuwa uwagę. Dzięki temu, że jest przyjemnie gruba, doskonale leży w dłoniach i zapewnia kierowcy bardzo bezpośrednie odczucie tego, co dzieje się na styku opon i nawierzchni. Zmienne przełożenie przekładni kierowniczej zapewnia błyskawiczną reakcję kół niezależnie od prędkości jazdy i kąta obrotu kierownicy. W połączeniu z obniżonym zawieszeniem i amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia zwiększa to dynamikę jazdy na krętych drogach, a także sprawia, że każde parkowanie i manewrowanie są bardziej komfortowe. Z tyłu sportowej kierownicy są zamontowane dwie łopatki, które służą do ręcznej zmiany przełożeń, która odbywa się w mgnieniu oka.
Multimedia i łączność z Internetem oraz systemy asystujące
8-calowy ekran dotykowy TFT, który z wyglądu przypomina tablet, w kilka sekund można sparować ze smartfonem. W razie potrzeby, wybrane aplikacje systemów Android i iOS mogą być wyświetlane na dużym ekranie i obsługiwane za pomocą funkcji App-Connect. Dotyczy to również takich elementów, jak książka telefoniczna, listy odtwarzania i pozycje kalendarza. Opcjonalny interfejs telefonu komórkowego Comfort umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfona. Oczywiście, za pomocą Wi-Fi, z systemem multimedialnym T-Roca R można połączyć również tablety i iPady. Cyfrowy kokpit umożliwia wybór wyświetlanych parametrów i wyglądu zegarów.
Podobnie jak wszystkie wersje T-Roca, również topowa odmiana R jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy asystujące. Należą do nich seryjny system ostrzegania kierowcy przed niebezpieczeństwem i automatyczna usługa połączeń alarmowych, a także asystent ruszania pod górę i kontrola zjazdu ze wzniesienia. Systemy asystujące oferowane za dopłatą czynią T-Roca R jeszcze bezpieczniejszym. Należą do nich, między innymi, adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go, asystent jazdy w korku, system ostrzegania o ruchu drogowym z tyłu pojazdu, system utrzymywania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach bocznych i układ monitorowania przestrzeni przed autem z funkcją awaryjnego hamowania.