Modele S-MAX i Galaxy Trend, Titanium i ST-Line można teraz łatwiej odróżnić, dzięki wyróżniającej je stylistyce przedniego pasa, podobnie jak odmieniono modele S-MAX Vignale i Galaxy, który po raz pierwszy jest oferowany w luksusowej specyfikacji V-Line.
Ford Galaxy Vignale
Nowe fotele kierowcy i pasażera, dostępne dla modeli S-MAX i Galaxy Trend oraz Titanium można regulować na 18 sposobów, aby uzyskać maksymalne wsparcie pleców, co w podróży przyczynia się do lepszego samopoczucia i komfortu. Zdobyło też uznanie Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców), wiodącej organizacji, zajmującej się leczeniem chorób kręgosłupa.
Pokładowy modem FordPass Connect jest po raz pierwszy dostępny zarówno dla modelu S-MAX, jak i Galaxy. FordPass Connect zamienia samochody w mobilne hotspoty Wi-Fi, umożliwiając im łączenie do 10 urządzeń i dając do nowego systemu wczesnego informowania, który powiadamia kierowcę o niebezpieczeństwie na drodze przed pojazdem zanim znajdzie się ono w zasięgu jego wzroku lub w polu działania czujników samochodu.
– Nasza nowa wersja Galaxy V-Line wznosi podróżowanie pierwszą klasą na jeszcze wyższy poziom, a łączność zapewniana przez system FordPass Connect czyni życie użytkowników S-MAXa i Galaxy łatwiejszym i mniej stresującym, niezależnie od tego, czy jeżdżąc, pracują, cz korzystają z auta podczas wypoczynku – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes Ford of Europe ds. marketingu, sprzedaży i serwisu.
Udoskonalone niedawno Fordy S-MAX i Galaxy poprawiły swoje osiągi, a przy tym są bardziej oszczędne, dzięki wyrafinowanemu 2-litrowemu silnikowi wysokoprężnemu EcoBlue o mocy do 240 KM, zaawansowanej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i systemom wspomagania kierowcy, w tym adaptacyjnemu tempomatowi (ACC) z funkcją Stop & Go.
Ekskluzywna stylistyka
Specyfikacja wyposażenia modelu Vignale wprowadza nowy poziom luksusu, jako standard w eleganckim i uniwersalnym pasażerskim Galaxy, zaprojektowanym tak, by zapewnić podróż w doskonałych warunkach nawet siedmiu pasażerom. Najważniejsze wyróżniki:
- Pokryta skórą Salerno deska rozdzielcza i środkowa konsola z przeszyciami w kolorze szarego metalu (Metal Grey),
- Aluminiowe aplikacje we wnętrzu i aluminiowe nakładki na pedałach,
- Podgrzewana kierownica,
- Ogrzewane i chłodzone siedzenia kierowcy i pasażera, z 10-pozycyjną regulacją, zaopatrzone w 11 komór powietrznych, z funkcją masażu – dla użytkowników modelu S-MAX Vignale.
Przeprojektowane, eleganckie linie przedniego pasa modeli S-MAX i Galaxy mają zmienioną górną część i wyjątkowe połączenie osłony chłodnicy z dolną częścią zderzaka, dla bardziej wyrazistego stylu. Najważniejsze wyróżniki:
- Jasna, chromowana górna osłona chłodnicy i osłony lamp przeciwmgielnych w modelach Galaxy i S-MAX w specyfikacji Trend i Titanium,
- Charakterystyczna górna część osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu z czarną ramką i czarne oprawy lamp przeciwmgielnych w inspirowanych samochodami Ford Performance modelach S-MAX ST Line,
- Charakterystyczna górna osłona chłodnicy „Flying V”, obramowana satynowym chromem i wykończone satynowym chromem oprawy lamp przeciwmgielnych dla ekskluzywnych modeli S-MAX Vignale i Galaxy V-Line
Nowe wzory aluminiowych felg obejmują 18-calowy, 15-ramienny wzór z dwukolorowym wykończeniem maszynowo obrabianym metalem i perłowo szarym lakierem dla modeli S-MAX i Galaxy Titanium oraz standardowe 17-calowy, 20-ramienne z dwukolorowym wykończeniem, maszynowo obrabianym metalem i perłowo szarym lakierem dla modeli Galaxy Titanium.
Większy komfort w ruchu
Nowe fotele kierowcy i pasażera z 18-pozycyjną regulacją, dostępne w modelach S-MAX i Galaxy w wersjach wyposażenia Trend i Titanium, które mogą pomóc w zmniejszeniu bólu pleców podczas jazdy, zyskały uznanie w testach niezależnej komisji ekspertów AGR z różnych dziedzin medycyny.
Aby otrzymać taką aprobatę, fotel musi być w stanie dostosować się do osoby siedzącej, zamiast zmuszać człowieka do dostosowania swojej pozycji do fotela. Regulacja obejmuje wysokość siedziska, jego długość i pochylenie, a także wsparcie pleców, szyi i ud. Czteropozycyjna regulacja podparcia lędźwiowego jest sterowana elektronicznie przełącznikiem umieszczonym na boku fotela.
S-MAX – dostępny w konfiguracjach pięcio- i siedmioosobowych, i Galaxy – oferujący siedem siedzeń w standardzie: nadal oferują optymalny komfort, elastyczność i wszechstronność z 32 kombinacjami miejsc siedzących i przestrzeni bagażowej, a także innowacyjne, z łatwością składane fotele (Easy Fold) dla drugiego i trzeciego rzędu. System umożliwia składanie każdego z tylnych siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika w panelu sterowania w bagażniku. Funkcja Power Raise jest również dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń w modelu Galaxy.
FordPass Connect zapewnia stałą komunikację
Funkcja hotstpotu to nie wszystko, co oferuje opcjonalna technologia FordPass Connect. System zapewnia szereg wygodnych usług, takich jak lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, konieczności wymiany oleju, itd., a także funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi.
Dzięki pokładowemu modemowi FordPass Connect, pojazd zyskał system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, który ostrzega kierowcę o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu nawet wówczas, gdy zagrożenie to znajduje się np. za zakrętem lub przed pojazdami poprzedzającymi i kierowca nie jest go w stanie jeszcze dostrzec.
Komunikaty ostrzegawcze systemu LHI wysyłane są niezależnie od komend układu nawigacji satelitarnej, w oparciu o dane HERE Technologies aktualizowane w czasie rzeczywistym. Dane te udostępniane są przez lokalne władze oraz przez pojazdy skomunikowane z chmurą danych.
Dzięki temu kierowca informowany jest bezprzewodowo o takich utrudnieniach, jak roboty drogowe czy awaryjne zatrzymanie innego pojazdu, obecność zwierząt, pieszych czy innych przeszkód na jezdni, a nawet o niebezpiecznych warunkach jazdy. Często kierowca otrzymuje te komunikaty ostrzegawcze zanim jeszcze znajdą się one w jego polu widzenia.
Osiągi i wygoda
W gamie napędów Forda S-MAX i Galaxy znalazł się 2,0-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, dostępny w trzech wariantach mocy 150 KM, 190 KM oraz 240 KM bi-turbo – oferujący moment obrotowy, moc i osiągi typowe dla silników o większej pojemności, a także niższe zużycie paliwa i niską emisję CO2 na poziomie silników o mniejszych pojemnościach skokowych.
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia Forda – sterowana za pomocą stylowego, ergonomicznego obrotowego pokrętła zmiany biegów – została zaprojektowana tak, aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa, zapewnić dynamiczną pracę oraz płynną i szybką zmianę biegów. W ofercie dla modeli S-MAX i Galaxy znajdziemy też sześciobiegową manualną skrzynię biegów.
Dostępne w modelach S-MAX i Galaxy, zaawansowane technologie komfortu i udogodnienia obejmują ACC z funkcją Stop & Go. System, współpracujący z ośmiobiegową automatyczną przekładnią, pomaga kierowcy utrzymać komfortową odległość od poprzedzającego pojazdu, umożliwia całkowite zatrzymanie w ruchu miejskim oraz pozwala automatycznie ruszyć, jeśli czas zatrzymania był krótszy, niż 3 sekundy.
Znajdujący się w ofercie system łączności i rozrywki Ford SYNC 3, umożliwia kierowcom S-MAX-a i Galaxy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. System SYNC 3 obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay™ i Android Auto™, dostępnymi bez żadnych dodatkowych kosztów.
Udoskonalone modele Forda S-MAX i Galaxy można już zamawiać w całej Europie.