26 września w In1Place w Warszawie odbyła się prezentacja dwóch nowych modeli samochodów Mitsubishi – ASX oraz L200. By podkreślić wyjątkowość premier i innowacyjny charakter marki, polski oddział Mitsubishi Motors po raz kolejny zdecydował się na niestandardowy scenariusz wydarzenia. Marka spod znaku Trzech Diamentów jako pierwszy motoryzacyjny brand w Polsce wykorzystała do prezentacji świata swoich dwóch nowych modeli zjawisko ASMR.
Zadanie zorganizowania premiery dwóch modeli, które bardzo się od siebie różnią nie było łatwe. Podczas jednego spotkania trzeba było zaprezentować gościom nowe Mitsubishi ASX – kompaktowej wielkości SUV-a, napędzanego nowym, benzynowym silnikiem z systemem zmiennych faz rozrządu o pojemności 2.0 litra, który współpracuje z automatyczną przekładnią CVT ze sportowym trybem pracy i 6 przełożeniami oraz z skrzynią manualną. Auto wyróżnia się całkowicie nowym, niezwykle wyrazistym projektem nadwozia z charakterystycznymi reflektorami LED i nowym systemem multimedialnym z 8-calowym wyświetlaczem dotykowym. Mitsubishi ASX jest oferowane z napędem na jedną lub dwie osie.
Drugim debiutantem był przykuwający wzrok muskularną stylistyką nadwozia i słynący z wytrzymałości i niezawodności nowy pickup Mitsubishi L200. Auto napędza nowoczesny turbodiesel o pojemności 2.2-litra, współpracujący z 6-biegową automatyczną lub manualną przekładnią. System napędu 4WD najnowszej generacji gwarantuje lepsze zdolności terenowe, także dzięki nowej funkcji Off-Road. Mitsubishi L200 wyróżnia także spośród konkurencji możliwość korzystania z napędu 4×4 przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni. Poprawiono komfort i własności jezdne a na liście wyposażenia znalazło się kilkanaście zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
By dobrze przedstawić 2 nowe modele miejsce wydarzenia podzielono na dwie części: świat miejski charakterystyczny dla modelu ASX i świat terenowy właściwy dla modelu L200. Uczestnicy kierowani przy wejściu do wybranej części nie wiedzieli, gdzie wchodzą i czego doświadczą. Podczas oficjalnej części goście mogli usłyszeć w słuchawkach wyjątkowe, przyjemne dla ucha dźwięki samochodów Mitsubishi. Odgłosy miasta oraz głosy natury połączone z otwieraniem auta, stukaniem palcami o poszczególne elementy nowych modeli, dźwięki kierownicy, kierunkowskazów, zamykania schowka – materiał został nagrany jako ASMR, wywołujący szereg relaksujących reakcji i charakterystyczne mrowienie na karku.
Konferencja była prowadzona równocześnie przez dwójkę znanych aktorów i ambasadorów marki Mitsubishi – Annę Cieślak i Bartłomieja Topę, którzy wprowadzali w świat ASMR danego modelu. Ambasadorzy zaprezentowali również hasło wydarzenia „Dwa światy, jedna pasja”. Kulminacyjnym momentem było opadnięcie kurtyny rozdzielającej dwa światy – dwie części sali, gdy uczestnikom ukazała się druga część sali z kolejną premierą wieczoru. Gości wydarzenia powitał prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors Yasuyuki Oyama, a następnie przedstawiono merytoryczne opisy dwóch nowych modeli.
Dodatkowymi atrakcjami były specjalne zadania na torach szybkościowych i wysokościowych, które miały na celu pokazanie kluczowych cech nowych modeli. W części nieoficjalnej goście mogli posłuchać Katarzyny Malendy oraz wejść do specjalnej kabiny, w której sami mogli stworzyć własne ścieżki dźwiękowe w technice ASMR – pobawić się swoim głosem, stukaniem w mikrofon, drapaniem w specjalne gąbki na ścianie oraz innymi dźwiękami, które – jak dowiedziono – mają subtelne działanie relaksujące.
Na potrzeby podwójnej premiery wyprodukowano film z udziałem ambasadorów marki – Anną Cieślak oraz Bartłomiejem Topą, którzy próbowali naśladować dźwięki samochodu. Uczestnicy dzięki temu też mogli zobaczyć, skąd pochodziły uprzednio usłyszane przez nich brzmienia.
„Podwójna premiera Mitsubishi z wykorzystaniem ASMR Experience podkreśla po raz kolejny innowacyjne i oryginalne podejście Mitsubishi Motors do prezentacji aut. Chcieliśmy zaskoczyć uczestników, pokazać cechy aut w niezwykły sposób i stworzyć atmosferę, która pozwoli na przybliżenie charakterystycznego świata tych dwóch różnych modeli właśnie poprzez dźwięki im towarzyszące.” – podkreśla Kinga Lisowska, PR Manager polskiego oddziału Mitsubishi Motors.
Za realizację projektu na zlecenie Mitsubishi Motors odpowiadała agencja New Event Story.