Po raz pierwszy od 55 lat Ford rozszerza rodzinę Mustangów, wprowadzając słynnego kucyka w erę elektryczną dzięki Mustangowi Mach-E, całkowicie nowemu, całkowicie elektrycznemu SUV-owi, zrodzonemu z tych samych ideałów, które zainspirowały twórców najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie.
- Po raz pierwszy od 55 lat Ford rozszerza linię Mustangów o całkowicie elektrycznego Mustanga Mach-E, który dołączy do sportowego Mustanga coupe, kabrioletu i edycji specjalnych samochodu, z całkowicie nowym systemem informacyjno-rozrywkowym i rozwiązaniami z zakresu komunikacji ze światem.
- Zaprojektowany zupełnie od podstaw, całkowicie elektryczny model symbolizuje początek nowej ery elektryfikacji gamy Forda; jest jednym z 14 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski do roku 2020.
- Mustang Mach-E ucieleśnia ducha Mustanga – od eleganckiej sylwetki i muskularnych krzywizn, po ekscytujące wrażenia zza kierownicy, z wyjątkową dynamiką jazdy i towarzyszącym jej dźwiękiem.
- Mustang Mach-E GT zapewnia emocje, z których słynie Mustang – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund, moc szacowana jest na 465 KM (342 kW), maksymalny moment obrotowy sięgający 830 Nm.
W pełni elektryczny napęd daje kierowcy pewność przejechania do 600 km (ponad 370 mil) w powszechnie obowiązującym cyklu pomiarowym WLTP.Zastosowano rozwiązania ułatwiające ładowanie akumulatorów, które pozwolą skierować klientów do najbliższych publicznych stacji ładowania, polecające optymalne miejsca ładowania w trakcie podróży i zapewniające dostęp do ponad 125.000 lokalizacji sieci FordPass Charging Network w 21 krajach Europy.
Mustang stał się symbolem wolności, postępu, sportowych osiągów, a także odrobiny buntu. Dzisiaj Mustang jest gotowy, by ponownie stać się ucieleśnieniem tych idei w nadchodzącej erze elektrycznej motoryzacji, zapewniając więcej miejsca na rosnące potrzeby swoich użytkowników i oferując zaawansowane aktualizacje on-line, które będą ulepszały Twój samochód w czasie użytkowania.
„Podczas pierwszego salonu samochodowego w Detroit Henry Ford ogłosił, że pracuje nad czymś, co będzie miało moc rozdzielającej się na wiele odnóg błyskawicy” – przypomniał Bill Ford, prezes zarządu Ford Motor Company. “Był to Model-T. Dziś Ford Motor Company z dumą prezentuje samochód, który znów ma moc takiej błyskawicy. Zupełnie nowy, całkowicie elektryczny, Mustang Mach-E. Szybkość. Radość. Wolność. Dla nowej generacji właścicieli Mustanga.”
Ford stworzył Mustanga Mach-E, koncentrując się bez reszty na potrzebach i pragnieniach klientów. Wynikiem tych prac jest elegancki, piękny SUV, zapewniający dynamiczną jazdę i świetne prowadzenie, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny łączności pojazdów, co z czasem pozwoli uczynić Mustanga Mach-E jeszcze lepszym.
Gdy Mustang Mach-E pojawi się na rynku pod koniec 2020 roku, będzie dostępny ze standardowym i powiększonym akumulatorem, zapewniającym większy zasięg, z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, w każdym przypadku z napędem dostarczanym przez silniki z magnesami trwałymi. Wyposażony w powiększony akumulator, zapewniający większy zasięg i napęd na tylne koła, Mustang Mach‑E będzie dysponował zasięgiem jazdy nawet do 600 km (ponad 370 mil), zgodnie ze światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich (WLTP).1 W konfiguracji z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem, Mustang Mach-E osiąga moc 337 KM (248 kW) i moment obrotowy 565 Nm.2
Ford zaoferuje również wersję specjalną o podwyższonych osiągach. Mustang Mach-E GT ma być zdolny do uzyskania przyspieszenia 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund2, przy mocy szacowanej na 465 KM (342 kW) i momencie obrotowym 830 Nm.2
„Mustang Mach-E jest jednym z najbardziej ekscytujących pojazdów, jakie Ford kiedykolwiek wprowadził na rynek” – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. „Nowy w pełni elektryczny pojazd jest wyjątkowy, ale nadal bez wątpienia jest Mustangiem i pojawia się w Europie w odpowiednim momencie”.
Jego osiągi nadają nowe znaczenie słowu „elektryzujący”
Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne tryby jazdy – Whisper (szept), Engage (emocje) i Unbridled (nieokiełznanie) – każdy z nich z precyzyjnie dostrojoną dynamiką jazdy i wyjątkowymi doznaniami. Różnice obejmują specyficzne reakcje pojazdu, takie jak bardziej sportowe działanie układu kierowniczego, nastrojowe oświetlenie, dźwięki dostrojone do czystej, elektrycznej jazdy, oraz dynamiczne animacje na zestawie wskaźników, powiązane z zachowaniem samochodu podczas jazdy.
Gdy pojazd rusza, nowy system napędu na wszystkie koła Mach-E 4X przenosi moment obrotowy niezależnie na przednią i tylną oś, by zapewnić imponujące przyspieszenia i lepsze prowadzenie się w porównaniu z modelem z napędem wyłącznie na tylne koła. Ford dostroił system i uzyskał doskonałą przyczepność kół, sprawdzając efekty w czasie rygorystycznych testów na mokrych i ośnieżonych nawierzchniach, by zapewnić maksimum kontroli również w takich warunkach.
„Niezależnie od tego, czy chcesz naprawdę poczuć jego osiągi, czy też szukasz ciszy, jaką może zaoferować tylko samochód elektryczny, Mustang Mach-E wykorzystuje zalety elektrycznej mocy, by stworzyć wyjątkowe wrażenia z jazdy, zachowując przy tym niepowtarzalne poczucie wolności, charakterystyczne dla Mustanga” – mówi Ted Cannis, globalny dyrektor rozwoju linii produktów ds. elektryfikacji Forda.
Niesamowite przyspieszenie to nie wszystko – Mustang Mach-E będzie dostępny z całkowicie nowymi aluminiowymi zaciskami Flexira firmy Brembo, które zachowują funkcjonalność stałego zacisku, a jednocześnie są zaprojektowane z rozmiarem zacisków pływających. Mustang Mach-E GT dysponuje systemem MagneRide Damping System, czyli adaptacyjnym zawieszeniem kół, które pozwala kierowcom “przykleić się” do drogi, zapewniając jednocześnie ekscytującą i komfortową jazdę.
Dopracowana technika
W Mustangu Mach-E zadebiutuje system komunikacji i rozrywki SYNC nowej generacji, z eleganckim i nowoczesnym interfejsem, który wykorzystuje uczenie maszynowe, aby szybko poznać preferencje kierowcy i który z czasem będzie stawał się jeszcze lepszy, dzięki zaawansowanym aktualizacjom bezprzewodowym. 15,5-calowy ekran systemu SYNC nowej generacji i prosty interfejs oznacza rezygnację ze skomplikowanego menu, co ułatwi dostęp do różnych funkcji za pomocą dotykowego sterowania z którym będzie wygodnie żyć każdemu użytkownikowi smartfonów.
Wyposażony w łączność bazowaną na chmurze obliczeniowej i konwersacyjne rozpoznawanie głosu, system SYNC nowej generacji zapewnia dwukrotnie większą moc obliczeniową, niż SYNC 3, dzięki czemu nawigacja, wybieranie muzyki i łączenie smartfona z samochodem są szybsze i łatwiejsze.
System wprowadza także kompatybilność bezprzewodową z aplikacjami Apple CarPlay, Android Auto i AppLink ze smartfonów i urządzeń mobilnych.
„SYNC nowej generacji aktywnie dostosuje się do Ciebie, gdy tylko zaczniesz go używać, szybko pozna Twoje preferencje i stworzy spersonalizowane sugestie” – zapowiada Darren Palmer, globalny dyrektor Forda ds. rozwoju wyposażenia pojazdów elektrycznych. „Może na przykład proponować trasę jazdy na siłownię, jeśli regularnie jeździsz tam w poniedziałki, może też zasugerować zadzwonienie do domu, jeśli robisz to codziennie po pracy. Tak więc otrzymujesz asystenta połączonego z chmurą obliczeniową i interfejs, który jest intuicyjny, estetyczny i gotowy na przyszłe zmiany, dzięki szybkim aktualizacjom bezprzewodowym”.
Nie tylko SYNC nowej generacji będzie ewoluował, by z czasem lepiej służyć klientom, ponieważ Ford wyposażył Mustanga Mach-E także w możliwość ciągłego doskonalenia innych systemów, poprzez dostarczanie bezpiecznych bezprzewodowych aktualizacji, poprawiających osiągi pojazdu.
Mustang – nowe spojrzenie i nowe wrażenia
Inżynierowie i projektanci, korzystając z całkowicie nowej, elektrycznej architektury Forda z umieszczonymi w podwoziu akumulatorami, byli w stanie stworzyć pojazd, który jest nie tylko kolejnym wcieleniem Mustanga, ale też maksymalizuje przestrzeń nadwozia SUV, przeznaczoną dla pięciu osób i ich bagażu.
„Postęp dokonany w technologii akumulatorów był kluczowy dla stworzenia Mustanga Mach-E, samochodu przestronnego i praktycznego, z piękną sylwetką i gwarancją radości – cech charakterystycznych Mustanga, które są tak ważne dla naszych europejskich klientów” – powiedział Ulrich Koesters, dyrektor ds. pojazdów zelektryfikowanych Ford of Europe.
Mustang Mach-E jest natychmiast rozpoznawalny jako Mustang, dzięki charakterystycznym elementom, takim jak długa, muskularna maska, konstrukcja pokrywy bagażnika, agresywnie ukształtowane reflektory i charakterystyczne lampy tylne, złożone z trzech świecących pasków. Pomysłowy projekt i przemyślana konstrukcja zapewniają zaskakującą przestronność na tylnych siedzeniach i dużą przestrzeń ładunkową.
Mustang Mach-E kryje w sobie kolejną niespodziankę: przedni bagażnik z odprowadzeniem wody. Bagażnik ten ma pojemność 100 litrów, jest więc wystarczająco duży, by wygodnie pomieścić ładunek wielkości bagażu podręcznego. Odprowadzenie wody z bagażnika sprawia, że jest to idealne miejsce do schowania mokrej lub zabłoconej odzieży sportowej, butów turystycznych lub sprzętu plażowego bezpośrednio po jego użyciu.
Wnętrze Mustanga Mach-E
By efektywnie wykorzystać dodatkową przestrzeń zapewnianą przez elektryfikację napędu, projektanci Forda intensywnie współpracowali z klientami starając się zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy chcą korzystać z wnętrza swoich pojazdów. Wnętrze Mustanga Mach-E, zaprojektowane w proporcjach typowych dla SUV-a, by wygodnie pomieścić pięć dorosłych osób, oferuje dużo miejsca dla Twoich przyjaciół, dzieci i bagażu.
Oprócz przedniego bagażnika, do dyspozycji jest główny, tylny bagażnik o pojemności 402 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń Mustang Mach-E oferuje 1420 litrów przestrzeni – to zapewne więcej miejsca, niż kiedykolwiek będzie Ci potrzebne na bagaż, sprzęt kempingowy lub cokolwiek innego, co wozisz w samochodzie.3
Całe wnętrze Mustanga ‑ emanuje konsekwentnym połączeniem eleganckiego, nowoczesnego designu i inteligentnej funkcjonalności. Dostępny jako opcja, najwyższej jakości system dźwiękowy B&O, obejmuje dyskretnie rozmieszczony pas głośników przednich wbudowanych nad otworami wentylacyjnymi i działających jak soundbar. Ruchomy, podnoszony podłokietnik służy również jako miejsce do przechowywania torebek lub innych przedmiotów podobnej wielkości. Tradycyjne elementy stylistyczne Mustanga, jak dwupoziomowa deska rozdzielcza, stanowią nieodłączne dopełnienie atmosfery wnętrza.
Nawet dostępny opcjonalnie panoramiczny stały szklany dach ma swój sekret: specjalną powłokę, chroniącą przed promieniowaniem podczerwonym, która sprawia, że wnętrze jest chłodniejsze latem i cieplejsze zimą. Ponadto wewnętrzna warstwa pomiędzy szybami pomaga również chronić przed promieniowaniem ultrafioletowym.
Limitowana pierwsza edycja samochodu będzie również dostępna w wersji z napędem na wszystkie koła i z powiększonym akumulatorem (oraz zasięgiem), z ekskluzywnym malowaniem w kolorze Grabber Blue Metallic, panoramicznym dachem pełnej długości, kontrastowymi szwami siedzeń i ozdobnymi listwami progowymi z napisem „First Edition”.
Do tego wszystkiego, wsiadanie i uruchomienie pojazdu jest szybkie i bezstresowe dzięki systemowi „Telefon jako kluczyk” („Phone as a Key”)4, który zadebiutuje w ofercie Forda w Mustangu Mach-E. Korzystając z łączności Bluetooth, system może wykrywać smartfony zarejestrowanych użytkowników, gdy ci zbliżają się do samochodu, odblokowując Mustanga Mach-E i umożliwiając rozpoczęcie jazdy bez wyjmowania telefonu z kieszeni lub korzystania z pilota, czy z kluczyka. Dostępny jest też kod awaryjny, który można wprowadzić z klawiatury umieszczonej na słupku „B”, aby odblokować zamki drzwi, a osobny kod wprowadzony na centralnym ekranie dotykowym pozwoli na uruchomienie i jazdę, na przykład w razie rozładowania baterii telefonu.
Postęp w budowie akumulatorów pozwala poruszać się samochodem elektrycznym bez obaw o konieczność ładowania
Mustang Mach-E będzie dostępny ze standardowym zasięgiem (i akumulatorem litowo-jonowym 75,7 kWh) oraz z powiększonym zasięgiem (i akumulatorem o pojemności 98,8 kWh), który według założeń Forda zapewni zasięg jazdy do 600 km (ponad 370 mil) mierzony w procedurze WLTP w samochodach z napędem na tylną oś.1
Te zaawansowane akumulatory wyposażone są w 288 ogniw litowo-jonowych w specyfikacji Standard Range i 376 ogniw litowo-jonowych w specyfikacji Extended Range. Akumulator został zaprojektowany, aby zmaksymalizować przestrzeń we wnętrzu i przyczynić się do zoptymalizowania dynamiki jazdy przy nisko położonym środku masy pojazdu, dlatego został umieszczony w podłodze między osiami pojazdu. Akumulatory testowano w temperaturach tak ekstremalnych, jak minus 40 stopni Celsjusza. Akumulatory są bezpiecznie umieszczone w wodoodpornej obudowie otoczonej strukturą absorbującą siłę uderzenia w razie wypadku. W akumulatorach wykorzystano zaawansowany aktywny system ogrzewania i chłodzenia cieczą w celu regulacji temperatury, co pozwala na zoptymalizowanie ich parametrów w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz skrócenie czasu ładowania.
Właściciele pojazdów elektrycznych wykonują 80% ładowań akumulatorów w swoich domach. Ford oferuje im rozwiązanie pod nazwą Ford Connected Wallbox, które zapewnia pięciokrotnie większą moc ładowania, niż typowe domowe gniazdko, co oznacza, że klienci mogą dodać szacunkowy średni zasięg 51 km na każdą godzinę ładowania w wersji samochodu z rozszerzonym zasięgiem i napędem na tylne koła.5 Używając kabla do ładowania domowego Ford Home Charge będącego wyposażeniem pojazdu można dodać szacunkowo 35 km zasięgu na godzinę ładowania z typowego domowego gniazdka instalacji elektrycznej.5
Połączony internetowo ze światem system nawigacyjny odnajdzie najbardziej aktualne lokalizacje publicznie dostępnych punktów ładowania podczas podróży i zaproponuje ładowanie w najbardziej dogodnych punktach na całej trasie. Dzięki temu kierowcy nie muszą się martwić o zasięg i wyszukiwanie miejsc do ładowania akumulatora.5
Ford dołożył starań, by ładowanie w domu lub w podróży było bezproblemowe, oferując wiele domowych rozwiązań ułatwiających i przyspieszających ładowanie, a także dając klientom dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Network. Dzięki współpracy z firmą NewMotion i wykorzystaniu łączności zapewnianej przez modem pokładowy FordPass Connect, aplikacja FordPass zapewni klientom dostęp do największej i szybko rozwijającej się sieci ponad 125 000 publicznych stacji ładowania w 21 krajach Europy. Klienci będą mogli bezproblemowo korzystać z punktów w wielu krajach, uruchamiając i płacąc za ładowanie akumulatora z jednego konta, co dodatkowo uprości i ułatwi ładowanie.4 Wraz z pojazdem dostarczany jest także kabel Ford Public Charge.
Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, które stawia sobie za cel udostępnienie do 2020 roku 400 stacji szybkiego ładowania w najważniejszych europejskich lokalizacjach. Umożliwi to znaczne skrócenie czasu ładowania pojazdów elektrycznych w porównaniu z istniejącymi systemami – co jest niezwykle istotne dla wydłużenia zasięgu podróży. Dzięki szczytowej mocy ładowania 150 kW Mustang Mach-E z rozszerzonym zasięgiem i napędem tylnych kół (RWD) może zwiększyć zasięg jazdy do 93 km (57 mil) w ciągu 10 minut ładowania na stacji szybkiego ładowania prądem stałym.5 Szacuje się, że Mustang Mach‑E ze standardowym zasięgiem będzie potrzebował 38 minut na doładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym.6
„Mustang Mach-E to początek nowej ery dla Forda i cieszy nas niesłychanie, że możemy go przedstawić naszym klientom w Europie”, powiedział Rowley.„Ten zupełnie nowy model oferuje znacznie więcej, niż tylko możliwość jazdy bezemisyjnej, daje właścicielowi w pełni elektrycznego pojazdu szansę na bezstresowe podróżowanie”.
- Deklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008 w aktualnym brzmieniu. Informacje dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 odnoszą się do danej wersji modelu, a nie do konkretnego egzemplarza.
- W oparciu o szacunki producenta wykonane przy użyciu symulacji komputerowych. Wyniki uzyskiwane w rzeczywistej eksploatacji mogą odbiegać od tych szacunków.
- Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
- System będzie wymagał aktywacji.
- Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP. Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100%. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.
- Czas ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez producenta. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100% Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.