MotoNews.pl

Nowy Touareg, SUV przyszłości

11 lutego 2010

Volkswagen Touareg 8

Volkswagen zaprezentował najnowszą wersję modelu Touareg. Będzie ona również dostępna w wersji hybrydowej. Touareg Hybrid może rozwinąć prędkość do 50 km/h wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Silnik benzynowy w tej wersji odznacza się mocą 330 KM i maksymalnym momentem obrotowym 360 Nm, a w cyklu mieszanym zużywa 8,2 l paliwa na 100 km (ogółem moc napędu hybrydowego to 376 KM, a maksymalny moment obrotowy: 580 Nm). Wśród silników diesla dostępnych dla nowego Touarega największą wartość prezentuje V6 TDI (240 KM, 550 Nm), zużywający 7.4 l paliwa w cyklu mieszanym. Obie wersje, Touareg Hybrid i V6 TDI, to SUVy najbardziej wydajne pod względem użycia paliwa w Europie w swojej klasie.

Wszystkie silniki standardowo współpracują z automatyczną przekładnią 8-biegową. Nowy Touareg jest też standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła 4MOTION z centralnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym uślizgu Torsena (kąt najazdu: 31 stopni). Tak, jak model Tiguan Track&Field, Touareg dysponuje teraz także specjalnym “programem off-roadowym” – za przyciśnięciem guzika uruchamiane są: ABS, EDS, ASR (system kontroli trakcji pozwalający na optymalizację przyczepności podczas przyśpieszania) i funkcję kontroli zjazdu Hill Descent Assist oraz dostosowywana praca automatycznej skrzyni biegów.

Opcjonalnie V6 TDI można uzupełnić o pakiet “Terrain Tech” jeszcze bardziej poprawiający zdolności pojazdu do radzenia sobie w trudnym terenie i umożliwiający 100-procentową blokadę dyferencjału tylnego, centralnego i przedniego (4XMOTION, kąt najazdu: 45 stopni). Podobnie, jak w pierwszej generacji Touarega, kierowca posługuje się obrotowym przełącznikiem, który pozwala mu dostosować pracę samochodu do specyficznych warunków jazdy w pięciu trybach.

Nowy Touareg został poważnie odchudzony – o 208 kg w wersji bazowej, a jednocześnie o 5 procent zwiększono sztywność skrętną oraz poprawiono współczynnik oporu aerodynamicznego, m.in. obniżając nieco nadwozie w porównaniu z poprzednią wersją

Wnętrze Touarega w najnowszej wersji według producenta jest teraz bardziej funkcjonalne, wygodniejsze, a pasażerowie mają w nim więcej miejsca, by wygodnie wyciągnąć nogi. Opcjonalnie dostępny jest system składający tylną kanapę w ciągu kilku sekund i zwiększający przestrzeń bagażową do 1 642 l.

Touareg dysponuje także takimi funkcjami, jak zaciąganie hamulca ręcznego po przyciśnięciu odpowiedniego guzika, system Stop-Start, otwieranie klapy silnika za pomocą pilota, duży, panoramiczny szyberdach, system “Area View” na który składają się cztery kamery monitorujące otoczenie pojazdu, asystent toru jazdy, asystent zmiany pasa ruchu, system adaptacyjnej regulacji prędkości i system aktywnego monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu.

Zdjęcia: Volkswagen