MotoNews.pl

Nowy Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC

18 grudnia 2019

Mercedes-AMG-GLA-35-4MATIC

Gama kompaktowych modeli Mercedes-AMG z serii 35 jest już kompletna. Łącznie liczy siedem modeli – od Klasy A dostępnej z nadwoziami hatchback i Limuzyna (dla Chin – w wersji z przedłużonym rozstawem osi) przez CLA Coupe i Shooting Brake aż po 7-miejscowego GLB oraz najnowszego GLA 35 4MATIC. Bazę techniczną zapewnia sprawdzony już 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM), połączony z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową i napędem na wszystkie koła. GLA 35 4MATIC oferuje sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,1 s) i dynamiczne wrażenia z jazdy.

Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC

Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG, ale uzupełnionej o charakterystyczne elementy takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny maszyn z Affalterbach.

Mercedes AMG GLA 35 4MATIC 1

Sportowe wnętrze z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX

We wnętrzu GLA 35 sportowa atmosfera łączy się z nowoczesnymi instrumentami, na czele z cyfrowymi interfejsami. Uwagę zwracają tu fotele pokryte skórą syntetyczną ARTICO i mikrofibrą DINAMICA w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze, a także elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami. Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą nappa zapewnia pierwszorzędną ergonomię.

Rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE

AMG TRACK PACE to opcjonalny osobisty inżynier wyścigowy, zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja ta pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu pozycjonowania GPS oraz danych takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.

Mercedes AMG GLA 35 4MATIC 2

Wzmocnione nadwozie o zwiększonej sztywności skrętnej

Ukierunkowane wzmocnienia przedniej części nadwozia zapewniają podstawę dla precyzyjnych reakcji na skręt i stabilności prowadzenia kół – nawet podczas jazdy z dużą prędkością. Sztywność skrętną przedniej części GLA 35 zwiększa panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręconej pod silnikiem. Dodatkowo w podwoziu z przodu samochodu zastosowano dwie ukośne rozpórki, które ograniczają podatność na skręcanie i zwiększają sztywność.

Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 225 kW (306 KM)

Dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo odznacza się natychmiastową odpowiedzią na ruchy pedału przyspieszenia, wyjątkowo spontanicznymi reakcjami i emocjonalnym brzmieniem, a do tego generuje dużą siłę ciągu (maksymalny moment obrotowy 400 Nm od 3000 obr./min). Skrzynia korbowa wykonana jako lekki odlew z wysokowytrzymałego aluminium zmniejsza masę pojazdu tam, gdzie ma to największe znaczenie dla dynamiki jazdy. Układ turbodoładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną reakcję przy niskich prędkościach obrotowych ze znacznym przyrostem mocy przy tych wyższych.

Mercedes AMG GLA 35 4MATIC 3

Dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Również dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego GLA 35 4MATIC. Przełożenia zostały skonfigurowane w taki sposób, że kierowca doświadcza natychmiastowego przyspieszenia we wszystkich zakresach prędkości. Skrzynia charakteryzuje się optymalnie dobraną rozpiętością przełożeń i błyskawicznym czasem wybierania biegów.

Aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Dynamizm, zwinność i efektywność – te trzy atrybuty cechują standardowo montowany napęd na wszystkie koła nowego AMG GLA 35 4MATIC. Układ AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą przyczepność z dużą przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50 (przód:tył). Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.

Mercedes AMG GLA 35 4MATIC 4

Wszechstronna charakterystyka samochodu

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres właściwości nowego GLA 35 4MATIC, od komfortowego po dynamiczny. Każdy z nich wpływa na szereg parametrów, takich jak reakcja silnika i przekładni. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji zaawansowane programy regulacji dynamiki jazdy AMG DYNAMICS, współpracujące z 3-stopniowym ESP®.

Solidny, wysokowydajny układ hamulcowy

Układ hamulcowy GLA 35 4MATIC zapewnia wysoką odporność na zmęczenie i krótkie drogi hamowania. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, tak aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać osłabieniu skuteczności hamowania nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe mają czarny napis „AMG”.

Mercedes AMG GLA 35 4MATIC 5

Układ kierowniczy ze specjalną przekładnią i zmiennym przełożeniem

Progresywne elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wspiera sportowy styl jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oferuje dwa tryby działania: bardziej napięty, sportowy, lub komfortowy.

Układ wydechowy AMG z klapą spalin do modulacji dźwięku

Układ wydechowy AMG podkreśla sportowy, lecz jednocześnie codzienny charakter nowego GLA 35 4MATIC. W zależności od wybranego trybu jazdy charakterystyka jego brzmienia waha się od emocjonalnej (Sport+) do dyskretnej (Slippery, Comfort, Sport). Do jej regulacji dźwięku służy aktywna, klapa sterowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.

Mercedes AMG GLA 35 4MATIC 6

Dane techniczne Mercedes-Benz GLA 35 AMG w skrócie:

  • Silnik R4, turbo typu twin-scroll
  • Pojemność skokowa 1991 ccm
  • Moc maksymalna 225 kW (306KM) przy 5800 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3000-4000 obr./min
  • pęd aktywny napęd na wszystkie koła
  • AMG Performace 4MATIC
  • Przekładnia zautomatyzowana, dwusprzęgłowa,
  • AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
  • Zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,4-7,5 l/100 km*
  • Emisja CO2 w cyklu łączonym 170-171 g/km*
  • zyspieszenie 0-100 km/h 5,1 s
  • Prędkość maksymalna 250 km/h**

* Podane wartości są zmierzonymi „wartościami CO2 NEDC” zgodnie z art. 2 nr 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości. ** ograniczona elektronicznie

Zdjęcia: Mercedes-Benz