MotoNews.pl

Kia Ceed kombi i Kia XCeed dostępne w wersji hybrid plug-in

31 stycznia 2020

Marka, model | , ,
KIA-XCeed-PHEV

Już można zamawiać pierwsze hybrydowe modele marki Kia w segmencie samochodów kompaktowych. Ceed kombi i XCeed dostępne jako hybrydy typu plug-in są kolejnym krokiem Kia Motors w kierunku elektryfikacji jej aut. Nowe hybrydowe modele marki Kia, których zasięg na energii elektrycznej wynosi około 60 kilometrów, na co dzień mogą być wykorzystywane jak bezemisyjne samochody elektryczne. Ceny Ceeda kombi i XCeeda w wersji hybrydowej typu plug-in wynoszą – odpowiednio – 127 990 zł i 129 990 zł, czyli niewiele więcej niż kosztują modele konkurencyjne oferowane jako klasyczne hybrydy.

KIA XCeed PHEV 1

KIA XCeed PHEV

Kia Ceed kombi i Kia XCeed Hybrid plug-in

  • hybrydowy układ napędowy typu plug-in w modelach Ceed kombi i XCeed składa się z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i benzynowej jednostki napędowej 1.6 GDI – łączna moc wynosi 141 KM
  • współpraca układu napędowego z 6-biegową przekładnią o dwóch sprzęgłach umożliwia kierowcom ręczną zmianę przełożeń, co zapewnia znacznie przyjemniejszą jazdę niż wieloma innymi autami hybrydowymi wyposażonymi w bezstopniową skrzynię biegów
  • bardzo bogate wyposażenie seryjne obydwu modeli obejmuje, między innymi, reflektory i tylne lampy wykonane w technologii LED, automatyczną klimatyzację, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, system multimedialny z 8-calowym dotykowym ekranem
  • już teraz do hybryd typu plug-in marki Kia należy blisko 16% polskiego rynku tego typu samochodów, gdy do obecnej gamy Kia dołączą Ceed kombi i XCeed Kia Motors ma szansę zostać liderem rynku aut hybrydowych typu plug-in w Polsce

Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Obydwa modele są pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie. Standardowo, jak wszystkie pozostałe auta marki Kia, są objęte siedmioletnią gwarancją do przebiegu 150.000 km, która chroni także akumulator i silnik elektryczny.

KIA Ceed SW PHEV

KIA Ceed SW PHEV

Dzięki bardzo atrakcyjnym cenom nowe wersje modeli z bestsellerowej rodziny Ceed wyposażone w hybrydowy układ napędowy typu plug-in są atrakcyjną alternatywą nie tylko dla samochodów napędzanych silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, ale również dla klasycznych hybryd. Ich układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa” wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.

Obydwa nowe modele mają wiele charakterystycznych detali stylistycznych oraz wyposażenie, które odróżniają je od wersji z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym w gamie Ceeda kombi oraz XCeeda. Z zewnątrz modele hybrydowe typu plug-in łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów o nowym wzorze. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe.

Hybrydowe Ceed kombi i XCeed są wyposażone w centralnie umieszczony na desce rozdzielczej wskaźnik ładowania, który w czytelny i szybki sposób informuje o tym czy akumulator jest ładowany lub w pełni naładowany. Wskaźnik ładowania jest dobrze widoczny z zewnątrz, co przydaje się wówczas, gdy auto jest zaparkowane na podjeździe przed domem. Obydwa auta są wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc ładowania wynosi 3,3 kW, co oznacza, że nie wolno korzystać z tzw. szybkich ładowarek. Nie ma takiej potrzeby, bo czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji ładowania o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100% Ceed kombi zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed do 59 km, co na co dzień wystarcza do wykorzystywania ich jako samochodów wyłącznie elektrycznych. Koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 złotych.

KIA Ceed SW PHEV 1

KIA Ceed SW PHEV

Nowe wersje napędowe Ceeda kombi i XCeeda seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala. Na ekranie mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp. Ponadto, korzystając z ekranu dotykowego, można zaprogramować godzinę, od której ma się rozpocząć ładowanie po podłączeniu akumulatora do prądu w garażu, co umożliwia korzystanie z tańszych taryf energii elektrycznej. Dostępny jako opcja 12,3-calowy zestaw wskaźników odznacza się doskonałą grafiką i znakomitym kontrastem.

W Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej, klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów ten nie zamyka jedynie przepływu powietrza, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zapotrzebowanie klimatyzacji na energię elektryczną.

Zdjęcia: KIA