Trzy modele, w tym pełna hybryda (Clio) i dwie hybrydy Plug-in (Captur i Megane), uzupełniają szeroką ofertę samochodów Renault z napędem w 100% elektrycznym, która obejmuje Twizy, nowe ZOE, nowe Twingo Z.E., Kangoo Z.E. i Master Z.E. Nowa gama samochodów z napędem hybrydowym E-TECH daje klientom możliwość wyboru technologii napędu dostosowanej do ich potrzeb (jazda na dłuższych trasach, uniwersalny miejski samochód itd.), a przy tym zapewnia niższą emisję CO2 i zużycie paliwa nawet na długich trasach. Ta bogata oferta bestsellerowych modeli w wersji hybrydowej zapewnia znacznie większej rzeszy klientów dostęp do przyjemności jazdy samochodem elektrycznym.
Nowe modele z napędem hybrydowym Clio E-TECH, nowy Captur E-TECH Plug-in i nowy Megane E-TECH Plug-in spełniają bardzo różne potrzeby użytkowników i doskonale uzupełniają modele z silnikami w 100% elektrycznymi. Dostępność w gamie uniwersalnych modeli ze „średniej półki” oznacza, że doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym stało się obecnie bardziej dostępne dla większej liczby użytkowników.
Nowe Renault Clio z napędem hybrydowym
Nowe Clio, zaprezentowane w 2019 roku, odzwierciedla nakreśloną przez Grupę Renault wizję mobilności przyszłości, z autonomicznymi, elektrycznymi i inteligentnymi samochodami. Jest wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, które obecnie są dostępne na rynku – m.in. EASY PILOT – asystenta jazdy w korku i na autostradzie. To system autonomicznej jazdy poziomu 2. Nowy model z ekranem o przekątnej 9,3” i nowym systemem Renault EASY CONNECT ma także bogatą ofertę funkcji multimedialnych.
Po raz pierwszy w gamie Clio pojawił się silnik E-TECH w technologii „pełnej hybrydy”, który uzupełnienia ofertę silników spalinowych i jest doskonałym przykładem synergii leżącej u podstaw strategii Grupy Renault – pioniera i europejskiego lidera w dziedzinie elektrycznych samochodów oraz jej partnerów. Nowa jednostka błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy podczas rozruchu i przyśpieszania i umożliwia częstszą jazdę w trybie elektrycznym. To przekłada się na niezwykłe doświadczenia i przyjemność z jazdy, nieporównywalne z doznaniami, jakie gwarantują inne, dostępne na rynku miejskie hybrydy.
Sprawność energetyczna i przyjemność z jazdy
Hybrydowa jednostka montowana w nowym Clio E-TECH 140 KM zapewnia maksymalną wydajność, niezrównaną dynamikę jazdy i czas reakcji, co najlepiej ilustruje przyśpieszenie z 80 do 120 km/h w zaledwie 6,9 sekundy.
Odzyskiwanie energii podczas hamowania, duża zdolność samoładowania akumulatora 1,2 kWh (230 V) oraz wysoka sprawność zespołu napędowego E-TECH zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i energii. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim. I to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników. W trybie elektrycznym nowe Clio może osiągnąć prędkość 70-75 km/h.
Wszystkie elementy napędu hybrydowego ważą zaledwie 10 kg więcej niż silnik dCi 115. W Clio E-TECH zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi poniżej 4,5 l/100 km, a emisja CO2 mniej niż 100 g/km (zgodnie z protokołem WLTP, w oczekiwaniu na ostateczną homologację). Akumulator trakcyjny nie zmniejsza pojemności bagażnika (391 l), a tylną kanapę nadal można składać. Zachowano też miejsce na koło zapasowe. Nowy napęd łączy komfort i osiągi. To wszystko doskonale wpisuje się w charakter modelu, który od 30 lat jest jednym z najbardziej wszechstronnych samochodów.
Nowy Captur – elektryczny na żądanie
Model, który jest bestsellerem w swoim segmencie we Francji i Europie, jest także jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów marki. Captur jest sprzedawany na wszystkich kontynentach i na kluczowych rynkach, m.in. w Chinach, gdzie obecnie jest uruchamiana jego produkcja na rynek lokalny. Nowy Captur ma wszelkie zadatki, aby utrzymać pozycję bestsellera dzięki najnowszym technologiom. Nowy model wyposażony w hybrydową jednostkę napędową E-TECH Plug-in odzwierciedla trzy filary wizji motoryzacji przyszłości określonej przez Grupę Renault, która opiera się na autonomicznych, inteligentnych i elektrycznych samochodach.
Ten niezwykle popularny model, który stał się ikoną motoryzacji, został zaprojektowany z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia marki w produkcji samochodów elektrycznych. Dzięki nowej ofercie modeli Renault z napędem hybrydowym plug-in, niezwykłe doświadczenia z jazdy są teraz w zasięgu znacznie większej liczby użytkowników.
Wyjątkowo wszechstronny
Dzięki silnikowi E-TECH Plug-in o mocy 160 KM i akumulatorowi trakcyjnemu o większej pojemności (9,8 kWh i 400 V o stosunkowo niewielkiej masie 105 kg) nowy Captur może przejechać w trybie 100% elektrycznym 50 kilometrów z maksymalną prędkością 135 km/h w cyklu mieszanym (WLTP) oraz 65 kilometrów w cyklu miejskim (WLTP City). Nowy Captur jest niezwykle wszechstronny: można nim jeździć na codziennych trasach przez tydzień bez potrzeby tankowania, a później wybrać się na weekend lub dłuższe wakacje, nie martwiąc się o poziom naładowania baterii. Zapewnia tym samym szeroki zakres możliwości i to bez kompromisów.
Aby maksymalnie zwiększyć zasięg w trybie elektrycznym, samochód musi być regularnie podłączany do ładowania (od 3 do 5 h w zależności od rodzaju gniazda, z możliwością ładowania również z gniazda domowego). W innych warunkach jazdy nowa jednostka E-TECH Plug-in działa podobnie jak standardowa pełna hybryda E-TECH i zapewnia kierowcy wszystkie związane z tym korzyści jak rozruch w trybie elektrycznym czy niższe zużycie paliwa.
W nowym modelu Captur E-TECH Plug-in jest dostępny nowy tryb systemu MULTI-SENSE – Pure: dostępny w ustawieniach na ekranie lub poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku. Umożliwia przejście do trybu w 100% elektrycznego pod warunkiem wystarczającego zapasu energii w akumulatorze.
W trybie SPORT systemu MULTI-SENSE, jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, trzy silniki mogą współpracować ze sobą dzięki szeregowo-równoległej konstrukcji napędu. W takiej sytuacji samochód w pełni wykorzystuje potencjał zespołu napędowego, co jest szczególnie ważne podczas wyprzedzania.
Kolejny tryb systemu MULTI-SENSE o nazwie „E-Save” ogranicza pracę silnika elektrycznego i korzysta z silnika spalinowego, aby zachować rezerwę energii elektrycznej w akumulatorze (min. 40% naładowania). Dzięki temu kierowca może w każdej chwili przełączyć się na napęd elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta. Funkcja będzie dostępna w drugiej fazie wprowadzenia samochodu na rynek.
W cyklu mieszanym nowy Captur E-TECH Plug-In zużywa 1,5 l/100 km i emituje 32 g CO2/km (zgodnie z protokołem WLTP).
Nadchodzi nowy Megane z napędem hybrydowym i technologią E-TECH Plug-in
Od debiutu rynkowego pierwszego Megane w 1995 roku marka Renault sprzedała na całym świecie 7 milionów egzemplarzy czterech generacji tego modelu. Właściwie trudno mówić o jednym modelu – Megane oferuje pełną gamę rodzajów nadwozia. W nowym Megane, który zadebiutuje już latem, pojawi się technologia doładowywanego napędu hybrydowego E-TECH Plug-in. Zapewnia ona maksymalną uniwersalność, a napęd elektryczny oferuje użytkownikom zupełnie nowy rodzaj doznań z jazdy. Jednocześnie ogranicza emisję CO₂ i zużycie paliwa nawet na długich trasach.
Napęd hybrydowy Plug-in w kluczowym segmencie rynku
Renault jest ekspertem w dziedzinie elektromobilności. Teraz marka wprowadza w nowym Megane doładowywany napęd hybrydowy E-TECH Plug-in o łącznej mocy 160 KM. W nowym układzie zastosowano unikatową technologię skoncentrowaną na odzyskiwaniu energii, która pozwala zapewnić użytkownikom całkiem nowy rodzaj doznań z jazdy.
Oferta plasuje się w kluczowym segmencie rynku i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Będzie dostępna już od średniego poziomu wyposażenia. Zespół napędowy E-TECH Plug-in będzie dostępny w nowym Megane Grandtour w momencie debiutu rynkowego modelu, a w późniejszym terminie również w wersji hatchback.
Uniwersalny i oszczędny
Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) o masie jedynie 105 kg nowy Megane E-TECH Plug-in dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City).
W cyklu mieszanym nowy Megane E-TECH Plug-in zużywa 1,3 l/100 km i emituje poniżej 30 g CO₂/km (wartości zgodne z protokołem WLTP w trakcie homologacji).
To najlepszy dowód wszechstronnych możliwości nowego Megane E-TECH Plug-in. Nowy model umożliwia codzienne dojazdy bez zużywania paliwa, a w weekend lub w czasie wakacji świetnie sprawdzi się na dłuższych trasach. Nowy Megane E-TECH Plug-in ma najważniejsze zalety napędu hybrydowego E-TECH niezależnie od stanu naładowania akumulatora: rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, a zużycie paliwa zostało znacznie obniżone.
Personalizacja ustawień
Nowy Megane E-TECH Plug-in został wyposażony w nowy ekran systemu multimedialnego Renault EASY LINK o przekątnej 9,3” i cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10,25” na tablicy rozdzielczej. Jest również możliwa zmiana ustawień w systemie MULTI-SENSE, który został dostosowany do specyfiki napędu elektrycznego i dysponuje trzema trybami jazdy:
- Pure: dostępny w ustawieniach na ekranie lub poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku. Umożliwia przejście do trybu w 100% elektrycznego pod warunkiem wystarczającego zapasu energii w akumulatorze.
- MySense: optymalizuje jazdę w trybie hybrydowym w celu obniżenia kosztów użytkowania. Dostępna w tym trybie funkcja „E-Save” pozwala zarezerwować pewien zapas energii (minimum 40% pojemności akumulatora), aby kierowca mógł w każdej chwili przełączyć napęd w tryb w 100% elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta.
- Sport: pozwala w 100% wykorzystać możliwości samochodu poprzez połączenie mocy wszystkich trzech silników.
Dzięki pomysłowo wygospodarowanej przestrzeni w bagażniku na przewody ładowania nowy Megane E-TECH Plug-in nie traci możliwości zmiany aranżacji wnętrza ze składaną kanapą i płaską podłogą.