Piękne kombi marki Audi nazywają się Avant. Teraz dostępne są również z napędem zelektryfikowanym, z zerową lokalnie emisją. Po zelektryfikowanej limuzynie Audi A6, na rynek wchodzi właśnie jej wersja kombi – Audi A6 Avant z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). Dzięki inteligentnemu zarządzaniu napędem z predyktywną strategią działania, Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma duży zasięg na napędzie elektrycznym i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa oraz dynamicznymi osiągami. Audi A6 Avant PHEV ma rozbudowaną gamę wyposażenia standardowego, w którym znajdują się m.in. zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, Audi virtual cockpit, reflektory przednie Matrix LED, sportowe zawieszenie i również sportowe fotele.
Audi A6 Avant TFSI e quattro – duże kombi w wersji hybryda plug-in
Audi oferuje teraz model A6 Avant – kombi klasy wyższej – w wersji hybrydowej typu plug-in. Nowe Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro ma systemową moc 270 kW (367 KM) (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 2,1 – 1,9; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 18,1 – 17,6; łączna emisja CO2 w g/km: 48 – 44). Jego koncepcja napędu to połączenie zalet spalinowego silnika 2.0 TFSI o mocy 185 kW (252 KM) i o maksymalnym momencie obrotowym rzędu 370 Nm, z zaletami napędu silnikiem elektrycznym. Silnik elektryczny oraz sprzęgło zintegrowane są z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic, która do przeniesienia momentu obrotowego do napędu quattro wykorzystuje technikę ultra. Audi A6 Avant PHEV otrzymuje w ten sposób wydajny i stale dostępny napęd na cztery koła o wysokim stopniu przyczepności i dynamiki. Systemowy moment obrotowy rzędu 500 Nm osiąga swe maksimum przy 1250 obr./min.
Zasięg Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro wyłącznie na silniku elektrycznym to maksymalnie 51 km (wg norm WLTP). Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h – w trybie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna ograniczona jest do 135 km/h.
Autonomiczny – zarządzanie napędem i predyktywna strategia działania
Koncepcja napędu w modelu Audi PHEV została zaprojektowana tak, by klienci mogli wykonywać większość codziennych operacji w trybie jazdy elektrycznej, a tym samym przy zerowej lokalnej emisji. Kierowca wybierać może między trzema trybami jazdy: „EV” dla jazdy całkowicie elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu typów napędów i „Hold” w celu oszczędzania energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.
W trybie „Hybrid” predyktywna strategia działania zapewnia maksymalną wydajność i maksymalnie długi czas jazdy na napędzie elektrycznym. Strategia tak steruje układem napędowym, że ostatni etap podróży przed dotarciem do miejsca docelowego można w całości pokonać wyłącznie w trybie elektrycznym – akumulator jest w razie potrzeby ładowany wcześniej przez silnik spalinowy. Predyktywny asystent wydajności zajmuje się tu dokładnym planowaniem tego etapu podróży. W tym celu wykorzystuje dużą ilość informacji pozyskiwanych m.in. z systemu nawigacji, uwzględnia różne zdarzenia drogowe, styl jazdy kierowcy oraz dane pozyskiwane z czujników pojazdu, kamery i radaru. Planuje zarządzanie napędami i decyduje o sposobie rekuperacji.
Połączony i komfortowy – wyposażenie do ładowania i zarządzanie ładowaniem
By zarządzać ładowaniem i wstępną klimatyzacją wnętrza jeszcze przed ruszeniem w drogę, klienci używać mogą aplikacji myAudi. System klimatyzacji współpracuje z wysoce wydajną pompą ciepła wykorzystującą ciepło odpadowe pochodzące z podzespołów napędu elektrycznego. Na publicznych stacjach ładowania klienci mogą naładować swoją hybrydę typu plug-in z mocą 7,4 kW przy pomocy standardowego kabla mode 3. Litowo-jonową baterię naładować można w ten sposób w ok. 2,5 godziny. Specjalna karta Audi e-tron Charging Service daje dostęp do ponad 140 000 publicznych punktów ładowania w 24 krajach Europy. Aplikacja myAudi wyposażona jest w planer podróży pokazujący gdzie takie punkty się znajdują.
Predysponowany do tego, by być praktycznym – 405 litrów pojemności bagażnika i płaska podłoga w jego wnętrzu
Litowo-jonowa bateria, umieszczona w tylnej części pojazdu, ma pojemność 14,1 kWh energii. Zamontowano ją w ten sposób, by przedział bagażowy mimo to zapewniał dużo, łatwo dostępnej przestrzeni. Standardowo, pojemność bagażnika to 405 litrów. Podłoga jest płaska, nie ma żadnych stopni. Oznacza to, że nawet duże i nieporęczne przedmioty mogą być w nim łatwo umieszczone i przewożone. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1435 litrów.
Elegancki i sportowy – design i wyposażenie
W Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro o sportowym designie, standardowo znajdziemy zewnętrzny pakiet stylistyczny S line, czarny pakiet stylistyczny, czarne obudowy lusterek zewnętrznych i przyciemniane szyby. Wszystko to nadaje autu wyjątkowo dynamicznego wyglądu. Reflektory przednie Matrix LED, sportowe fotele, czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, Audi virtual cockpit, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi i czerwone zaciski hamulców dopełniają gamy rozbudowanego wyposażenia standardowego.