X1 to najnowszy przedstawiciel segmentu pojazdów kompaktowych wnoszący do niego “przyjemność z jazdy” charakterystyczną dla BMW. AC Schnitzer postarał się by przyjemność ta była jeszcze większa i zaprezentuje swoją interpretację X1 podczas tegorocznego show w Genewie.
BMW X1 jest dostępne z 6-cylindrowymi silnikami benzynowymi i trzema, 4-cylindrowymi silnikami diesla. AC Schnitzer dołożył starań, by istotnie zwiększyć ich moc. Diesel zastosowany w BMW X1 xDrive23d z wtryskiem bezpośrednim Common Rail i turbosprężarką, który standardowo ma 204 KM mocy, dysponuje dzięki temu 240 końmi mechanicznymi. Jednostki o pojemności 2 litrów i 1,8 litra również posiadają wytrysk bezpośredni Common Rail i turbosprężarkę, a dzięki ingerencji AC Schnitzer ich moc to odpowiednio 210 i 171 KM.
Firma tuningowa zadbała również o wrażenia akustyczne, montując sportowy, tylny tłumik w benzynowym X1 xDrive 28i. Elegancki wygląd zapewniają przy tym chromowane końcówki rur wydechowych. Dokonano także pewnych zmian w zawieszeniu.
Pakiet aerodynamiczny to coś więcej niż tylko poprawa wyglądu pojazdu, aczkolwiek harmonizuje z całą koncepcją. Przedni spojler i przedłużenie tylnego fartucha w połączeniu z tylnym spojlerem dachowym poprawiają docisk aerodynamiczny i zapewniają dodatkową przyczepność do podłoża.
We wnętrzu znalazły się srebrne wykończenie z włókna węglowego, podświetlana, obciągnięta skórą gałka dźwigni zmiany biegów, aluminiowa pokrywa systemu i-Drive, aluminiowa rączka hamulca ręcznego i welurowe dywaniki.