Nowa generacja CrossPolo jest gotowa. Zgrabny, kompaktowy samochód będzie miał swoją światową premierę podczas tegorocznej wystawy motoryzacyjnej w Genewie. CrossPolo, to czwarty model uzupełniający serię, na którą składa się nowe Polo w wersji podstawowej (zaprezentowane w 2009 roku), Polo BlueMotion (debiut w 2010 r.) o niewielkim zużyciu paliwa oraz Polo GTI, które również zadebiutuje w Genewie. Śmiały design i kolory nadwozia oraz powiększony prześwit między podwoziem a drogą, nadają temu pięciodrzwiowemu autu bardzo atrakcyjnego wyglądu. Całość uzupełniają 17-calowe felgi z lekkich stopów oraz opony o wymiarach 215/40.
Pojazd napędzają wydajne silniki o mocy w zakresie od 70 do 105 KM. Klienci mogą wybierać między trzema jednostkami benzynowymi i trzema dieslami TDI common rail. „Benzyniaki” to 1,2-litrowy silnik o mocy 70 KM, 1,4-litrowy o mocy 85 KM i 1,2-litrowy TSI o mocy 105 KM. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem bezpośrednim pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 188 km/h, przy zużyciu zaledwie 5,5 l paliwa na 100 km i emisji CO2 na poziomie 128 g/km. Najmocniejsza jednostka benzynowa uzyskuje takie rezultaty zarówno w połączeniu ze standardową przekładnią 6-biegową, jak i z opcjonalną, automatyczną, siedmiobiegową przekładnią DSG, jaka montowana jest m.in. w Polo GTI.
Turbodiesle wyposażone są w system Common Rail i wtrysk bezpośredni i wszystkie mają pojemność 1,6 litra. Ich moc to odpowiednio 75 KM, 90 KM i 105 KM. Wszystkie trzy warianty potrzebują zaledwie 4,3 l oleju by przejechać 100 km i emitują 113 g CO2 na kilometr. Jednostka o mocy 90 KM może także współpracować ze skrzynią DSG (zużycie oleju w tym przypadku to 4,6 l na 100 km).
We wnętrzu zamontowano dwubarwne fotele sportowe, wszystkie wykończenia mają kolor antracytu połączonego z kontrastowymi elementami w dwóch odcieniach barwy pomarańczowej, kawowej lub szarej. Chromowaną kierownicę pokryto perforowaną skórą z przeszyciami w kontrastowym odcieniu. Do standardowego wyposażenia należą także m.in.: ustawiane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie podnoszone szyby, wielofunkcyjny wyświetlacz i system monitorujący ciśnienie w oponach. Tylną kanapę można podzielić w stosunku 60:40 lub złożyć całkowicie i wtedy pojemność bagażowa zwiększa się z 280 do 952 l.
Przedsprzedaż Volkswagenów CrossPolo rozpocznie się w marcu, w Niemczech samochody pojawią się w salonach sprzedaży i dotrą do pierwszych klientów w maju. Następnie dotrą do całej Europy i na rynek japoński.