MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer już w sprzedaży w Polsce

30 lipca 2020

Mercedes-Benz-eVito-Tourer

Wprowadzając na rynek eVito i eSprintera w 2019 roku, Mercedes-Benz Vans jasno zakomunikował swój udział w rozwoju bezemisyjnego komercyjnego transportu towarowego na obszarach miejskich.

eVito Tourer, którego sprzedaż właśnie się rozpoczyna, pod względem osiągów i zasięgu oznacza nowy wymiar komercyjnego transportu pasażerskiego z napędem elektrycznym: może być używany jako hotelowy shuttle bus, duża taksówka lub pojazd na potrzeby usług przewozów współdzielonych.

Mercedes-Benz eVito Tourer

Szybkie ładowanie – duży zasięg – wiele zastosowań

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wygląda jak Vito z silnikiem spalinowym. Jednak pod podłogą znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 150 kW. Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym nisko, centralnie w podwoziu – takie położenie korzystnie wpływa na właściwości jezdne eVito Tourera. Maksymalne prędkości: 160 km/h dostępna seryjnie i opcjonalna 140 km/h, zapewniają sprawne przemieszczanie się nawet poza miastem.

Mercedes-Benz eVito Tourer wyposażony został w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC (OBC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domu lub w publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się przez złącze CCS po lewej stronie przedniego zderzaka.

Mercedes Benz EVito Tourer 1

Umożliwia to również ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 110 kW na stacji szybkiego ładowania DC, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh umożliwia przejechanie 360 kilometrów 2,3.

Dzięki inteligentnej strategii działania Mercedes-Benz eVito Tourer ładuje się również podczas jazdy. W trybie wybiegu lub hamowania mechaniczny ruch obrotowy jest zamieniany na energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokonapięciowego (rekuperacja). Kierowca ma na to duży wpływ – może w razie potrzeby regulować siłę rekuperacji za pomocą manetek przy kierownicy.

Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja w eVito Tourer: poziom rekuperacji D AUTO. Zgodnie z zasadą „Jedź przewidująco i oszczędzaj energię”, asystenci bezpieczeństwa współpracują wówczas ze sobą, wymieniając dane, a poziom rekuperacji jest dostosowywany do sytuacji drogowej w czasie rzeczywistym. Kierowca może ponadto wybrać jednym przyciskiem jeden z trzech programów jazdy, zyskując w ten sposób maksymalny komfort lub maksymalny zasięg.

Dzięki umieszczeniu akumulatora w podwoziu, w żaden sposób nie ogranicza on przestrzeni we wnętrzu.

W ten sposób eVito Tourer spełnia najwyższe wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności zastosowań w wielu obszarach transportu pasażerskiego. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: 5140 milimetrów oraz w wersji ekstra długiej, która oferuje aż 5370 milimetrów. Firmy taksówkarskie, a także te oferujące usługi przejazdów współdzielonych mają do dyspozycji szeroką gamę konfiguracji miejsc.

Mercedes Benz EVito Tourer 2

Dzięki dwóm kanapom z tyłu eVito Tourer staje się wygodnym pojazdem typu shuttle, który spełnia wszystkie wymagania nowoczesnego transportu pasażerskiego, zapewniając zwinną i wyjątkowo cichą jazdę. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia, że można go wyposażyć na przykład w maksymalnie dziewięć foteli z możliwością ustawienia ich na wprost siebie. Produkcja eVito Tourer jako pojazdu seryjnego zostanie zintegrowana z normalnym procesem produkcyjnym zakładu w Vitorii w północnej Hiszpanii, gdzie produkowane są również Mercedes-Benz Vito, Klasa V i EQV. Umożliwi to elastyczną i synergiczną produkcję w bezpośredniej korelacji z zamówieniami klientów.

Równie praktyczny jak model z konwencjonalnym napędem – przy porównywalnym całkowitym koszcie posiadania (TCO)

eVito Tourer już w wersji seryjnej zawiera wiele dodatkowych elementów wyposażenia w porównaniu z modelem z napędem konwencjonalnym, na przykład 17-calowe felgi lub podgrzewany fotel kierowcy. Dostępne są również liczne systemy wspomagające i bezpieczeństwa, takie jak aktywny asystent hamowania, asystent wspomagania koncentracji, asystent świateł drogowych plus i tempomat. Po raz pierwszy, jako wyróżnik w tym segmencie, dla eVito Tourer dostępne jest także opcjonalnie zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. Zaletami systemu są zwiększony komfort jazdy, także pod względem akustycznym, a także mniejsze zużycie paliwa przy dużych prędkościach.

Cena eVito Tourer zaczyna się w Polsce od 310 990 z VAT.

Mercedes-Benz EQV 300 ekstra długi: elektryczny i inteligentny

Jednocześnie z eVito Tourerem rusza sprzedaż nowego, zasilanego akumulatorem MPV od Mercedes-Benz, czyli EQV, którego będzie można zamawiać również w wersji ekstra długiej: 5370 mm. EQV to drugi model z rodziny EQ Mercedes-Benz, który łączy bezemisyjną mobilność z przekonującymi osiągami jezdnymi, wysoką funkcjonalnością i estetyką designu. Jest przeznaczony zarówno dla rodzin dbających o środowisko, jak i amatorów sportu, którzy muszą przewieźć więcej sprzętu, lub firm użytkujących pojazdy typu shuttle. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh umożliwia przejechanie 353 kilometrów 2,3. Zachowując te same osiągi ekstra długi EQV oferuje jeszcze więcej miejsca dla pasażerów i bagażu przy maksymalnej pojemności bagażowej 1410 l.

Zdjęcia: Mercedes-Benz