Polo GTI powróciło! Bardziej dynamiczne, łatwiejsze do prowadzenia i oferujące maksymalny poziom bezpieczeństwa.
To Polo napędza nowy, benzynowy 1,4-litrowy silnik TSI z wtryskiem bezpośrednim i turbo- lub superdoładowaniem. Jego moc to 180 KM osiąganych przy 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 250 NM dostępny jest w zakresie od 2000 do 4500 obr./min. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pomocą montowanej standardowo 7-biegowej, zautomatyzowanej skrzyni DSG. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 229 km/h. Jednocześnie jest to najoszczędniejsze GTI w dotychczasowej historii pod względem zużycia paliwa (5,9 l paliwa na 100 km) i emituje także najmniej CO2 (139 g/km). Dla porównania jego poprzednik wyposażony w 1,8-litrowy silnik turbo o mocy 180 KM konsumował 7,9 l benzyny na 100 km (emitując przy tym 188 g CO2/km).
Elektroniczna blokada dyferencjału przedniego (XDS) zmniejsza tendencję do podsterowności i szczególnie poprawia prowadzenie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zawieszenie usztywniono, a podwozie obniżono o 15 mm w porównaniu z „normalną wersją”. To także wpłynęło pozytywnie na dynamikę jazdy. W tym samym celu zastosowano niskoprofilowe opony 215/40 R17 87V i 17-calowe felgi w typowym dla GTI stylu.
Polo GTI jest dostępne w wersji trzy- i pięciodrzwiowej i waży 1194 kg. Nowe GTI to także pierwsze Polo wyposażone w reflektory biksenonowe, światła LED i panoramiczny szyberdach. Pakiet bezpieczeństwa jest dość obszerny i obejmuje m.in. system ESP, ABS, ASR optymalizujący przyczepność podczas przyspieszania, MSR – system optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS z rozszerzeniem w postaci XDS i system monitorowania ciśnienia w oponach.
W kabinie zamontowano sportowe fotele stylistycznie nawiązujące do modeli GTI z lat 70. XX w. Część sufitowa i klamki wewnętrzne mają kolor czarny, tak jak panele konsoli środkowej. Kontrastują one z chromowanymi akcentami i czerwonymi przeszyciami na kierownicy, rączce hamulca ręcznego i w okolicach dźwigni zmiany biegów.
Nowe Polo GTI pojawi się w maju na rynku niemieckim, a następnie sukcesywnie w całej Europie oraz w Japonii.