Elektryczny, bezemisyjny i energetyczny – oto nowy Opel Mokka. Niemiecki producent samochodów prezentuje drugą generację swojego kompaktowego bestsellera, mocnego, całkowicie nowego Opla Mokka, który doskonale łączy w sobie radość z jazdy i nowoczesność. Mokka oferuje bezemisyjną jazdę elektryczną, jest kompaktowa i bardziej wydajna niż kiedykolwiek – doskonale przystosowana zarówno na wypady do miejskich klubów fitness, jak i do bezpiecznej i sprawnej jazdy na autostradzie.
Nowy Opel Mokka
„Nowa Mokka rzuca się w oczy i zmieni postrzeganie naszej marki! Wraz z Mokką odkrywamy na nowo Opla i przedstawiamy naszą stylistykę na następną dekadę. Pokazuje ona wszystko, co marka oznacza dziś i w przyszłości: Mokka jest atrakcyjna, wydajna i innowacyjna pod każdym względem. Ponadto doskonale uosabia wartości marki Opel – jest ekscytująca, przystępna, niemiecka – w najbardziej postępowy sposób. To pierwszy Opel, który od samego początku istnienia na rynku ma napęd elektryczny; to prawdziwy dowód na to, że Opel staje się elektryczny” – powiedział z entuzjazmem o nowym modelu szef Opla, Michael Lohscheller.
Mimo nieco dłuższego rozstawu osi (+2 mm), nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniej generacji, a jednocześnie oferuje pięciu pasażerom podobną przestrzeń ładunkową do 350 litrów w przedziale bagażowym. Jej całkowita długość, wynosząca zaledwie 4,15 metra, sprawia, że jest nią bardzo łatwo manewrować oraz parkować w mieście i terenach podmiejskich. Stylistyka nowej Mokki zaskakuje oszałamiającymi proporcjami i urzekającą precyzją całości, śmiałym wyglądem charakteryzującym się krótkimi zwisami i dobrze osadzoną, szeroką postawą, dopracowaną aż do najmniejszego szczegółu. Nowa Mokka wyróżnia się również jako pierwszy model, którego wygląd przodu reprezentuje przyszłą stylistykę marki i który posiada w pełni cyfrowy kokpit nowej generacji: odpowiednio Opel Vizor i Opel Pure Panel. Żadnych analogowych wyświetlaczy, ani fantazyjnych, bezużytecznych, dekoracyjnych animacji: Użytkowanie jest proste i przejrzyste, a przekazywane informacje koncentrują się na tym, co naprawdę jest potrzebne. Poziomo rozciągnięta tablica rozdzielcza integruje dwa panoramiczne wyświetlacze; ten na wprost kierowcy ma rozmiar do 12 cali. W celu umożliwienia intuicyjnej obsługi i stałego skupienia się kierowcy na drodze, projektanci Opla zachowali przyciski sterujące podstawowymi funkcjami, unikając niebezpiecznych poszukiwań w głębi menu.
Nowa Mokka jest kontynuacją tradycji firmy Opel polegającej na otwieraniu drogi do innowacyjnych technologii z wyższych klas szerokiemu spektrum nabywców. Należą do nich zaawansowane systemy, takie jak ACC (Advanced Cruise Control), którego funkcja „stop and go” pozwala kierowcy poruszać się w korkach w spokojny i komfortowy sposób: elektryczna Mokka-e może automatycznie dostosować się do ruchu poprzedzającego ją pojazdu, nie wymagając od kierowcy żadnego działania hamulcem lub pedałem gazu. Ponadto system aktywnego pozycjonowania pasa ruchu automatycznie utrzymuje nową Mokkę na środku pasa ruchu. Również system oświetlenia oferuje najwyższej klasy technologie z adaptacyjnymi, nieoślepiającymi reflektorami matrycowymi IntelliLux LED® z 14 elementami, unikalnymi w tej kategorii. Wszystkie wersje Mokki są standardowo wyposażone w lampy LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, a także rozpoznawanie znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania 180 stopni.
Nowa Mokka jest oparta na nowej wersji wysoko wydajnej wieloenergetycznej platformy CMP (Common Modular Platform). Ten lekki i wydajny system modułowy oferuje maksymalną elastyczność w projektowaniu pojazdów i pozwala na zastosowanie w pełni akumulatorowego napędu elektrycznego, jak również silników spalinowych. Klient ma wybór. Zespół inżynierów w Rüsselsheim pracował z jednej strony nad znaczącą redukcją wagi, oszczędzając do 120 kg w porównaniu z poprzednią generacją, a z drugiej strony nad zwiększeniem sztywności nadwozia, uzyskując do 30% sztywności skrętnej w przypadku wersji elektrycznej z nisko umieszczonym zintegrowanym układem akumulatorów. Korzyści są oczywiste: nowa Mokka zużywa znacznie mniej energii, a jednocześnie jest znacznie bardziej czuła, zwinna i przyjemna w prowadzeniu.
Po raz pierwszy w historii Opla, nowa Mokka będzie dostępna od pierwszego dnia w wersji w pełni elektrycznej. Prowadzenie Mokki-e zapewnia zarówno bezemisyjną eksploatację, jak ekscytujące wrażenia z jazdy. Silnik elektryczny oferuje moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od razu po uruchomieniu. Szybkie reakcje, zwinność i dynamika to jedne z wyróżniających się cech. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport – w zależności od swoich preferencji. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh oraz zasięg. Standardowym wyposażeniem jest system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80% akumulatora w zaledwie 30 minut. Opel Mokka-e ma zasięg w pełni elektryczny wynoszący w trybie Normal do 322 km, zgodnie z WLTP, natomiast tryb Eco wspomaga kierowcę w osiągnięciu maksymalnego możliwego zasięgu. Niezależnie od tego, czy jest to ładowarka Wall Box, stacja szybkiego ładowania, czy też kabel pozwalający na ładowanie z domowego gniazdka elektrycznego: nowa Mokka-e jest gotowa do wszystkich opcji ładowania, od jednofazowego do trójfazowego o mocy 11 kW. Mokka-e posiada również ośmioletnią gwarancję na akumulator.
Klienci mogą liczyć na bardzo energiczną, dostarczającą dużo radości i zwinną Mokkę nowej generacji. Będzie dostępna w sprzedaży od późnego lata 2020 roku, a w salonach dealerskich pojawi się na początku 2021 roku. Nowa generacja będzie również oferowana ze szczególnie wydajnymi silnikami diesla i benzynowymi.
Czysta struktura: nowy wygląd przodu i kokpitu marki Opel
Mokka drugiej generacji znów nazywa się po prostu Mokka, tak jak podczas swojego debiutu w 2012 roku. „Wyrazistość i prostota to nasza konsekwentna mantra”, mówi dyrektor generalny Opla, Michael Lohscheller. Po raz pierwszy w Oplu nazwa modelu jest wyeksponowana na środku tylnego panelu, za pomocą nowej, precyzyjnie wyciętej technicznej czcionki. Kiedy pierwsza Mokka została wprowadzona na rynek, zaskoczeniem były jej kompaktowe wymiary i solidny wygląd. Nowa Mokka jest jeszcze bardziej zwarta i solidna, w bardzo progresywny sposób: wyjątkowo wydajna, minimalistyczna i śmiała, ze znacznie krótszymi zwisami (minus 61 mm z przodu, minus 66 mm z tyłu), 10 dodatkowymi milimetrami szerokości i optycznie rozciągniętą sylwetką dającą idealne proporcje. Kompaktowe wymiary i ogólny wygląd sprawiają, że 18-calowe koła wyglądają jeszcze bardziej imponująco niż kiedykolwiek.
Mokka jest również pierwszym modelem, który prezentuje nową, niepowtarzalną stylistykę przodu Opla: Opel Vizor. Rozciągający się na całą przednią część pojazdu pod maską, Opel Vizor jest eleganckim modułem, który otacza w poziomie charakterystyczne elementy marki, w tym najnowszej generacji reflektory matrycowe IntelliLux LED® oraz typowy motyw w kształcie skrzydeł diodowych świateł do jazdy dziennej, rozdzielonych w środku poprzez wyeksponowane legendarne logo Opla w kształcie błyskawicy. Opel Vizor, stworzony przez zespół projektowy pod kierownictwem Marka Adamsa, będzie obecny we wszystkich modelach marki w latach 2020.
„Wyrazistość i prostota, tak właśnie będzie wyglądał styl Opla przyszłości. Nowa Mokka prezentuje atletyczne proporcje połączone z precyzyjnie ustrukturyzowanymi, płynnymi powierzchniami. Opracowaliśmy tę filozofię w zgodzie z charakterystycznym niemieckim wzornictwem, łącząc progresywny, odważny design z czystością” – wyjaśnił wiceprezes ds. stylistyki marki Opel, Mark Adams.
Filozofia ta jest kontynuowana we wnętrzu, gdzie punktem odniesienia jest Pure Panel, który powtarza myśl stylistyczną motywu Opel Vizor. Dwa szerokie ekrany o przekątnej do 10 i 12 cali witają pasażerów; centralny ekran jest celowo odchylony w stronę kierowcy, a wloty powietrza są odsunięte na drugi plan w celu zwiększenia uwagi. Pure Panel dostarcza najnowszych technologii i najważniejszych informacji dla kierowcy, podczas gdy wszystkie drażniące bodźce wzrokowe są nieobecne. Również konsola środkowa została w imponujący sposób uporządkowana: dzięki elektrycznemu hamulcowi postojowemu oraz nowemu elektrycznemu drążkowi zmiany trybów jazdy, żaden wystający element nie zakłóca czystości jej stylistyki. Wszystkie elementy obsługi i moduły są stylowo zintegrowane.
Lider w segmencie: technologia oświetleniowa Opla i zaawansowane technologicznie systemy wspomagania kierowcy
Nowa Mokka trafia do segmentu B z najlepszymi innowacjami, które do niedawna były dostępne tylko w klasie luksusowej. Opel jest liderem w technologii oświetleniowej. Wszystkie warianty Mokki są wyposażone w lampy LED najnowszej generacji – od świateł do jazdy dziennej z typowym motywem Opla, po przednie światła przeciwmgielne. Absolutną atrakcją w tym segmencie są adaptacyjne reflektory matrycowe IntelliLux LED®, składające się w sumie z 14 elementów. Podobnie jak w przypadku Opla Insignii, Opla Astry i nowego Opla Corsy, system oświetleniowy umożliwia jazdę na stałych światłach drogowych. Aby nie oślepiać kierowców, poszczególne elementy LED w ciągu milisekund dezaktywują się, dostosowując wiązkę światła i „wycinając” z niej nadjeżdżające i znajdujące się z przodu pojazdy – nikt nie jest oślepiony, a pasażerowie Mokki doświadczają oświetlenia przypominającego stadionowe. Z tyłu, wybór technologii wyłącznie LED pozwolił projektantom na zastosowanie bardzo cienkich, rozciągniętych świateł, które zwiększają poczucie precyzji i jakości.
Wyjątkowo wygodne: technologia foteli Opla i najlepsza sieć kontaktów
Doskonała inżynieria siedzeń jest par excellence typowa dla Opla. Dostępne są sześciokierunkowe, ergonomiczne fotele, które można indywidualnie regulować. Mokka może być wyposażona w sportową Alcantarę i klasyczną pełną skórę – co jest niezwykłe w przypadku pojazdu z segmentu B. Ukoronowaniem jest podgrzewany skórzany fotel z perforowaną tapicerką i funkcją masażu kierowcy.
Kierowca i pasażer jadący z przodu mogą umieścić swoje smartfony w schowku znajdującym się w konsoli środkowej. Kompatybilne telefony ładują się tu indukcyjnie (bezprzewodowo). Gumowa mata zapobiega przesuwaniu się urządzeń. Nowa gama systemów multimedialnych zapewnia doskonałą łączność i rozrywkę kierowcy i pasażerom Mokki. Dostępne są systemy Multimedia i Multimedia Navi z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz najwyższej klasy system Multimedia Navi Pro z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Monitory są zintegrowane z nowym panelem Opel Pure Panel i idealnie ustawione w kierunku kierowcy.
Kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto systemy multimedialne są wyposażone w zintegrowane sterowanie głosem. Nowa Mokka oferuje również usługę OpelConnect. Nawigacja Online z informacjami o ruchu drogowym oraz bezpośrednie połączenie z pomocą w razie awarii i systemem eCall sprawiają, że podróż staje się jeszcze bardziej relaksująca dla kierowców i pasażerów. Jeśli podczas wypadku aktywują się poduszki powietrzne lub napinacze pasów bezpieczeństwa, system eCall automatycznie skontaktuje się z lokalnym punktem przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (Public Safety Answering Point – PSAP).