Ostatnim razem najbardziej rozpoznawalnym samochodem Jeep na świecie wyposażonym w silnik V-8 był Jeep CJ z 1981 r., z 5-litrowym silnikiem V-8 dostarczającym moc 125 KM i 220 lb.-ft. momentu obrotowego. Entuzjaści Jeepa z niecierpliwością czekali w ostatnich latach na Wranglera napędzanego sinikiem V-8, a nowy Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept świadczy o tym, że ich życzenia mogą się wkrótce spełnić.
Wrangler Rubicon 392 Concept
Marka Jeep prezentuje nowego Wranglera Rubicon 392 Concept, napędzanego silnikiem V-8 o pojemności 6,4 litra, który dostarcza moc 450 KM i 450 lb.-ft. momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 60 mph w mniej niż 5 sekund.
Osie Dana 44, skrzynia rozdzielcza dwubiegowa typu „full-time”, elektryczna blokada przedniej i tylnej osi, 37” opony przystosowane do jazdy w błocie i fabrycznie montowany 2” lift zawieszenia z oferty Jeep Performance Parts marki Mopar łączą się z ulepszonym zawieszeniem, bardziej wytrzymałą ośmiostopniową skrzynia biegów i potężnym silnikiem V-8, gwarantując niezwykłą przyjemność prowadzenia samochodu marki Jeep, który oferuje jeszcze większe możliwości terenowe niż kiedykolwiek w Jeepie Wranglerze.
„Entuzjaści Jeepa Wranglera prosili nas o Wranglera V-8, a nasz nowy Wrangler Rubicon 392 Concept udowadnia, że możemy spełnić ich życzenie” – powiedział Jim Morrison, dyrektor marki Jeep na region Ameryki Północnej. „Od niedawnej premiery Wranglera EcoDiesel 29 MPG, po wielokrotnie nagradzanego Jeepa Gladiatora i nowego Wranglera 4xe z napędem hybrydowym typu plug-in, Jeep wyraźnie wsłuchuje się w potrzeby swoich klientów. Już nie możemy się doczekać, aby zobaczyć jak klienci zareagują na nowego Wranglera Rubicon 392 Concept, samochód oferujący niesamowity poziom przyjemności czerpanej z jazdy oraz niezrównane możliwości zarówno drogowe, jak i terenowe”.
Moc, osiągi i niezwykłe możliwości zarówno drogowe, jak i terenowe
Aby pomieścić potężny 6,4-litrowy silnik V-8 i mocniejszą, ośmiostopniową skrzynię biegów, Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept ma ulepszone mocowania silnika i zmodyfikowaną ramę. Ulepszone zawieszenie obejmuje nowe aluminiowe amortyzatory jednorurowe FOX® zapewniające płynniejszą pracę zawieszenia i lepiej rozpraszające ciepło. Aktywny układ wydechowy z dwoma trybami pracy (ciszej/głośniej) zmienia brzmienie po naciśnięciu specjalnego przycisku.
Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept może pochwalić się jeszcze lepszymi możliwościami dzięki osiom Dana 44 trzeciej generacji, dwubiegowej skrzyni rozdzielczej Selec-Track, elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock, 37-calowym oponom do jazdy w terenie, które otulają specjalne, 17-calowe obręcze z pierścieniem beadlock utrzymujące opony na felgach podczas ekstremalnych obciążeń bocznych, co pozwala na obniżenie ciśnienia w oponach i zwiększenie ich przyczepności.
Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts Mopar umożliwia uzyskanie dodatkowego skoku zawieszenia oraz poprawę kąta natarcia, rampowego i zejścia. Wrangler Rubicon 392 Concept posiada również progi z wersji Rubicon, stalowe zderzaki z wyciągarką i stalowe płyty ochronne podwozia – wszystko to dodane w celu ułatwienia poruszania się po najtrudniejszych terenach off-roadowych.
Najmocniejsza, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skrzynia rozdzielcza stałego napędu 4×4 poprawiają ogólnie właściwości jezdne, a ogromne ilości momentu obrotowego przy niskiej prędkości dostępne są dzięki przełożeniu 3,73, co zapewnia lepszą wydajność na autostradzie i większy zakres możliwości terenowych.
Udoskonalone możliwości Jeep Trail Rated
Marka Jeep może poszczycić się kilkoma kryteriami Trail Rated, które są jeszcze udoskonalone we Wranglerze Rubicon 392 Concept. Chodzi przede wszystkim o:
- Poprawę przyczepności, która została uzyskana dzięki wykorzystaniu momentu obrotowego 450 lb.-ft. i niestandardowych 17-calowych obręczy z beadlockiem.
- Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts i 37-calowe opony do jazdy w terenie poprawiają właściwości i przyczyniają się do uzyskania niespotykanego dotąd poziomu brodzenia w wodzie (34 cale) i prześwitu (13,25 cala), a także do poprawy kąta natarcia (51,6 stopnia), rampowego (29,5 stopnia) i kąta zejścia (40,1 stopnia).
Unikalny, spersonalizowany design wewnątrz i na zewnątrz
Nadwozie nowego Jeepa Wranglera Rubicona 392 Concept polakierowane jest w kolorze Granite Crystal i ozdobione brązowymi akcentami na hakach, znaczkach, sprężynach, amortyzatorach i kołach. Oprócz tego wyróżnia się także wytrzymałą maską silnika o agresywnym wyglądzie, specjalnymi, niepełnymi drzwiami i sterowanym elektrycznie dachem Sky One-Touch, ze zdejmowanymi panelami bocznymi dla zapewnienia maksymalnej wolności podczas jazdy „open-air”.
W środku Wranglera Rubicona 392 Concept znajdują się skórzane fotele w czerwonym kolorze „Red Rock “ ze złotymi szwami oraz specjalna kierownica.