Dynamiczny SUV coupe Renault z atletyczną sylwetką i imponującym pakietem zaawansowanych technologii pojawi się na rynku europejskim. Dostępny będzie także z napędem hybrydowym E-TECH i w niepowtarzalnej wersji R.S. Line, która przyciąga wzrok dynamicznym, wyróżniającym się designem.
Renault Arkana pojawi się w Europie!
Nowe Renault Arkana to udane połączenie płynnej i eleganckiej linii z solidną konstrukcją. Samochód przełamuje tradycyjne kanony obowiązujące na rynku SUV-ów w Europie i proponuje stylistykę nadwozia zarezerwowaną dotychczas dla marek premium. To pierwszy taki samochód oferowany poza segmentem premium.
Nowa Arkana to połączenie SUV-a z coupé z wszystkimi zaletami obu wersji nadwozia i w połączeniu z dynamiczną specyfiką napędu hybrydowego: wysoko umieszczone miejsce kierowcy, które daje poczucie bezpieczeństwa, dużo miejsca we wnętrzu, a jednocześnie pojemny bagażnik, a także nowoczesną i wyróżniającą się stylistykę. Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Megane, Kadjar, Scenic) o model z segmentu SUV-ów, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój.
Wnętrze Nowego Renault Arkana spełnia również potrzeby rodzin, które znajdą tu dużo miejsca dla pasażerów i na bagaże. Nowe Renault Arkana ma jedne z największych ekranów w segmencie, a miejsce kierowcy jest wyposażone w zaawansowane technologie z naciskiem na wysoką jakość i komfort.
Renault wprowadza na rynek niespotykaną w tym segmencie ofertę napędów hybrydowych: napęd E-TECH Hybrid 140 KM i TCe 160 z układem mild-hybrid 12V. Technologia E-TECH Hybrid, montowana w Clio, Capturze i Megane, to innowacyjne rozwiązanie, chronione ponad 150 patentami. Przy jego opracowaniu wykorzystano bogate doświadczenie grupy w zakresie samochodów elektrycznych i Formuły 1.
DESIGN NADWOZIA
Nowe Renault Arkana wprowadza nowy rodzaj nadwozia w gamie marki: SUV o sylwetce coupé. Styl nadwozia umiejętnie łączy elegancję i solidność, a w wersji R.S. Line ma jeszcze bardziej wyrazisty charakter.
SUV i coupé w jednym
Nowa Arkana to przykład niepowtarzalnego hybrydowego stylu. Duży prześwit (190 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami idealnie wpisuje się w stylistykę SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony z przodu i tyłu nadwozia oraz zabezpieczenia nadkoli. Opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej sięgająca aż po szybę tylną współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę i podkreśla dynamikę w stylu coupé.
Przód samochodu
Grill Nowego Renault Arkana z dużym logo marki pośrodku nadaje modelowi elegancki, wyrafinowany wygląd, podkreślony chromowanymi elementami. Mocna linia przedniego zderzaka podkreśla dynamiczny styl, a osłona podwozia budzi wrażenie solidności.
Charakterystyczny układ świateł
Świata 100% LED mają charakterystyczny dla marki kształt litery C (C-Shape) i w udany sposób eksponują elegancję i dynamikę Arkany. Podobny kształt mają tylne światła połączone pasem, który biegnie przez całą szerokość klapy. Układ świateł pozwala wyróżnić samochód wśród innych i doskonale podkreśla muskularne i eleganckie linie nadwozia.
Sylwetka z profilu
Linia nadwozia widziana z boku jest jednym z najbardziej charakterystycznych wyróżników modelu. Pozwala już na pierwszy rzut oka rozpoznać Nową Arkanę z jej sylwetką SUV-a coupé i niepowtarzalną mieszanką elegancji, siły i dynamiki. Nowy model ma duże koła, długość 4 568 mm i stosunkowo niedużą wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi 2 720 mm. Takie proporcje dodają sylwetce płynności. Klasę samochodu podkreślają chromowane elementy ozdobne: obramowania szyb, boczne listwy ochronne i emblematy w przednich błotnikach.
Kolory lakieru i obręcze kół
W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana będzie oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępne w opcji wykończenie dachu czarnym lakierem podkreśla dynamikę samochodu. Oferta obejmuje również trzy wzory kół o średnicy 17 i 18 cali.
Nowe Renault ARKANA R.S. Line
Nowe Renault Arkana będzie od samego początku dostępne w wersji R.S Line opracowanej przez Renault Sport, aby spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą się wyróżnić samochodem o dynamicznym designie.
Arkana jest trzecim modelem w gamie Renault po Clio i Nowym Megane, w którym pojawi się nowa wersja R.S. Line, która stawia na elegancję w sportowym wydaniu. Swój styl czerpie z DNA Renault Sport i kultowego Nowego Megane R.S. Wyrazistą stylistykę doskonale podkreśla kolor lakieru Pomarańczowy Valencia opracowany specjalnie dla tej wersji i wystrój w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1 inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1.
Wersja ta posiada specjalny zderzak i obręcze kół z czerwonymi akcentami kolorystycznymi. Na błotniku widoczny jest emblemat R.S. Line, a z tyłu uwagę zwraca podwójna chromowana końcówka wydechu i ciemna osłona podwozia.
Wersja R.S. Line ma dedykowany wystrój wnętrza z wykończeniem deski rozdzielczej i drzwi przypominającym karbon oraz czerwoną listwą w górnej części deski. Na pokrytej skórą kierownicy i tapicerce ze skóry łączonej z Alcantarą zobaczymy eleganckie czerwone sportowe przeszycia, którymi ozdobione są również panele drzwi. Na pasach bezpieczeństwa pojawia się delikatna czerwona linia. Całość dopełniają aluminiowe pedały, dźwignia zmiany biegów „e-shifter” (w wersjach z napędem E-TECH Hybrid) i emblematy R.S. Line.
Wersja R.S. Line będzie dostępna z napędem E-TECH Hybrid i z silnikiem benzynowym TCe 140, a w przyszłości również z jednostką TCe 160.
ZESPOŁY NAPĘDOWE
Nowe Renault Arkana będzie dostępne z unikatową w tym segmencie ofertą napędów hybrydowych, obejmującą: E-TECH Hybrid 140 KM oraz silniki TCe 140 i TCe 160 z systemem miękkiej hybrydy 12 V.
E-TECH Hybrid ― wszechstronny napęd hybrydowy bez doładowania
Po modelach Clio, Captur i Megane Renault kontynuuje upowszechnianie innowacyjnej technologii hybrydowej E-TECH i wprowadza ją w Nowym Renault Arkana. Zastosowany w nim napęd pełnej hybrydy jest identyczny jak ten, który jest już montowany w Clio E-TECH Hybrid. Umożliwia on każdorazowe ruszanie z miejsca w trybie elektrycznym i zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia w każdej sytuacji dzięki dynamicznym, natychmiastowym przyspieszeniom. Cechuje się on również doskonałą efektywnością energetyczną, w szczególności dzięki innowacyjnej, wielotrybowej skrzyni biegów, wydajnemu hamowaniu z odzyskiwaniem energii i możliwości szybkiego, automatycznego doładowywania akumulatorów. Czas jazdy po mieście w trybie wyłącznie elektrycznym może sięgać nawet 80%.
Pozwala to ograniczać emisję CO2 oraz skutkuje obniżeniem zużycia paliwa nawet o 40% w cyklu miejskim w porównaniu z wersją z napędem wyłącznie spalinowym. System MULTI-SENSE daje kierowcy możliwość wyboru jazdy w jednym z kilku dostępnych trybów: My Sense – do codziennych przejazdów, Eco – by dodatkowo obniżyć zużycie paliwa lub Sport – wykorzystujący równocześnie łączną moc wszystkich silników.
Napęd E-TECH Hybrid Nowego Renault Arkana dostosowuje się do każdej trasy i do wszystkich sposobów użytkowania, zapewniając mu maksymalną wszechstronność. To napęd zarówno dla tych, którzy poszukują większej efektywności energetycznej dzięki jeździe w trybie w 100% elektrycznym, jak i dla preferujących dotąd silniki wysokoprężne, kierowców pokonujących dłuższe dystanse, poszukujących aut o niskim zużyciu paliwa nie wymagających od nich zmiany przyzwyczajeń.
Napęd E-TECH Hybrid trafi w 2021 roku do oferty we wszystkich wersjach Nowej Arkany, łącznie z R.S. Line. Technologia ta pozwoli kierowcy cieszyć się i rasowym stylem, i dynamiczną jazdą przy pełnym wykorzystaniu technologii zapewniającej maksymalną efektywność energetyczną oraz wszechstronność.
Silniki TCe 140 i TCe 160: oszczędność, elastyczność i wysoka kultura pracy
Nowe Renault Arkana będzie dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.3 TCe. Ten oszczędny i wydajny silnik zapewni kierowcy prawdziwą przyjemność prowadzenia.
Będzie oferowany w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, najpierw w wersji o mocy 140 KM, a docelowo również w wersji 160 KM. I tu nowość: pod maską Nowego Renault Arkana silnik 1.3 TCe będzie oferowany jako miękka hybryda dzięki zastosowaniu alternatora z funkcją rozrusznika połączonego z akumulatorem litowo-jonowym 12V umieszczonym pod fotelem pasażera.
Technologia ta usprawnia działanie systemu Stop&Start i umożliwia odzyskiwanie energii w fazach zwalniania i hamowania. Zapewnia także wspomaganie silnika w fazach największego zużycia energii, czyli przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu. W ten sposób przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2, a zarazem gwarantuje większą płynność ruszania z miejsca i większy komfort prowadzenia.
Silnik benzynowy 1.3 TCe 140 KM dysponuje momentem obrotowym 260 Nm, dostępnym już od 1 600 obr/min. To wyjątkowo udane połączenie oszczędności, elastyczności i przyjemności prowadzenia.
Nowe Renault Arkana pojawi się w sprzedaży w Europie w pierwszym półroczu 2021.
Arkana to kolejne potwierdzenie kultury nowoczesności i innowacyjności Renault. Model Arkana jest pod każdym względem hybrydowy – łączy w harmonijną całość stylistykę coupé z bryłą SUV-a, dynamizm z wielofunkcyjnością. Wnosi powiew świeżości w segmencie kompaktowych SUV-ów popularnych marek, który jest dziś kluczowym segmentem w Europie. Arkana zwraca się ku przyszłości i proponuje nowy rodzaj doznań z jazdy dzięki różnorodnym technologiom napędów hybrydowych, których ukoronowaniem jest napęd E-TECH Hybrid. Ta innowacyjna technologia jest gwarancją przyjemności z jazdy, a jednocześnie niższej emisji CO2 i mniejszego zużycia paliwa. – François Laurent, dyrektor programu Arkana
Nowe Renault Arkana będzie produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. W salonach pojawi się w pierwszej połowie 2021 roku.