Ford zaprezentował po raz pierwszy w Europie sportowego Mustanga Mach-E GT, osiągającego prędkość 100 km/h w 3,7 sekundy, który uzupełni gamę modelu w naszym regionie pod koniec 2021 roku. W pełni elektryczny, 465-konny Mustang Mach-E GT z napędem na cztery koła już w chwili ujawnienia wychodzi na prowadzenie europejskiej stawki, przyspieszając do 100 km/h w 3,7 sekundy.
Ford Mustang Mach-E GT
Żaden inny pojazd tego segmentu nie przyspiesza lepiej niż Mustang Mach-E GT, wyposażony w 465-konny akumulatorowo-elektryczny układ napędowy, przekazujący moc na wszystkie koła – to konfiguracja idealna dla kierowców gotowych poznać pełne osiągi samochodu elektrycznego.
Mustang Mach-E GT będzie korzystał z wiodącego w branży systemu ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do sieci w całej Europie, uwalniając kierowców od stresu w drodze. Ford ogłosił, że klienci, którzy złożą w tym i przyszłym roku zamówienia na Mustanga Mach-E, otrzymają pięć lat bezpłatnego dostępu2 do sieci ładowania FordPass, która powiększyła się w ciągu niecałego roku o prawie 25% i obejmuje obecnie w Europie ponad 155 000 stacji ładowania.
Klienci, zamawiający model Mach-E, otrzymają również roczny bezpłatny dostęp2 do sieci szybkiego ładowania IONITY, która do końca tego roku otworzy ponad 270 z 400 planowanych stacji.
Mustang Mach-E GT miał europejski debiut w Rotterdamie, w Holandii, w trakcie prezentacji Forda Go Electric, zwracającej uwagę na praktyczne, angażujące działania, które pomogą przybliżyć napędy elektryczne konsumentom, wzbudzić ich zaufanie i zaprezentować dostępne rozwiązania, przynoszące realne korzyści.
–Nowy Mustang Mach-E GT prezentuje rzeczywiste osiągi w pełni elektrycznego samochodu, jednak osiągi nie mają znaczenia, jeśli nie można z nich korzystać. Nasze inicjatywy w zakresie rozwoju infrastruktury ładowania oznaczają, że właściciele Mustanga Mach-E mogą cieszyć się jazdą ze świadomością, że w całej Europie będą mogli bez problemów, szybko ładować akumulatory pojazdów – powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe1.
Osiągi pojazdu elektrycznego
Mustang Mach-E GT gwarantuje zniewalające osiągi i charakter legendarnego sportowego Mustanga, a także możliwość przewożenia pięciorga pasażerów w wyrafinowanym wnętrzu i pełnym komforcie. Dwusilnikowy układ napędowy o mocy 465 KM przenosi 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego niezależnie na przednią i tylną oś, co zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie i przyspieszenie do 100 km/h, odpowiadające przyspieszeniu Tesli Model Y. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h.
Wśród opcjonalnych dodatków znajdują się: adaptacyjne zawieszenie MagneRide, 20-calowe felgi aluminiowe, czerwone zaciski hamulcowe i dostępne tylko w tym modelu lakiery nadwozia, takie jak Cyber Orange. W kabinie znajdziemy 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy Full HD obsługujący system komunikacji i rozrywki SYNC3 nowej generacji, który uczy się na podstawie zachowań kierowców i przedstawia inteligentne sugestie. Wyróżniające się w ramach gamy wnętrze tej wersji wyposażono w fotele Ford Performance i charakterystyczną kierownicę z zamszowymi wstawkami.
Mustang Mach-E GT jest standardowo wyposażony w akumulator trakcyjny o zwiększonej pojemności użytkowej 88 kWh, zapewniający zasięg do 500 km (mierzony w cyklu WLTP ),4obsługiwany przez usługę Intelligent Range, która dokładniej przewiduje zasięg, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak styl jazdy, prognozy pogody, a nawet dane z innych Mustangów Mach-E, które pokonały już tę samą trasę.
Ford ogłosił również, że standardowy Mustang Mach-E, wyposażony w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na wszystkie koła, zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 sekundy‑5 (czyli w czasie, jaki osiąga Tesla Model Y Long Range), oferuje też zasięg do 540 km, mierzony w cyklu WLTP.4
Firma zapewnia właścicielom pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Network– największej sieci publicznych stacji ładowania w Europie, w której od października 2019 roku uruchomiono około 30 000 stacji.
Dzięki współpracy z NewMotion, klienci Forda będą mogli z pomocą aplikacji FordPass bez trudu zlokalizować stacje, osiągnąć je jako cel nawigacji, opłacić i monitorować ładowanie w 21 krajach, płacąc za usługi z jednego konta2, co znacznie ułatwi eksploatację.
Ford jest założycielem i udziałowcem stowarzyszenia IONITY, budującego stacje szybkiego ładowania przy autostradach i w najważniejszych europejskich lokalizacjach. Inicjatywy ułatwiające dostęp do sieci ładowania FordPass Charging Networki IONITY mogą być szczególnie korzystne dla właścicieli zelektryfikowanych pojazdów, którzy nie mają możliwości ładowania w domu lub w pracy.
Dzięki szczytowej mocy 150 kW na stacjach szybkiego ładowani IONITY, Mustang Mach-E z akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła osiągnie zasięg jazdy do 119 km już po 10 minutach ładowania6 i docelowy zasięg jazdy na napędzie elektrycznym (mierzony w cyklu WLTP) do 610 km.4
Nie ma uniwersalnego rozwiązania
Ford uważa, że szeroka gama rozwiązań zelektryfikowanych układów napędowych jest najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia skutecznej energooszczędności w przyszłości. Ford wprowadzi w naszym regionie do końca przyszłego roku 17 nowych zelektryfikowanych modeli.
Na początku tego roku Ford of Europe wezwał rządy, przemysł i instytucje do wsparcia dążeń do elektryfikacji poprzez szybszą rozbudowę publicznej infrastruktury ładowania. W międzyczasie, zróżnicowana gama pojazdów hybrydowych Forda pomaga większej liczbie klientów obniżyć koszty eksploatacji, dbać o ochronę klimatu i zwiększyć zaufanie do napędów elektrycznych.
Siedemdziesiąt pięć procent egzemplarzy modelu Puma, sprzedanych do sierpnia tego roku, jest napędzana przez miękką hybrydę z 48-woltową instalacją elektryczną, wspierającą silnik EcoBoost. Pięćdziesiąt pięć procent sprzedaży nowego Forda Kuga w tym samym okresie stanowiły ładowane z gniazdka wersje Kuga Plug-In Hybrid.
Brytyjska próba, przeprowadzona na dystansie ponad 240 000 km z udziałem 20 samochodów dostawczych Transit Custom Plug-In Hybrid, wykazała, że auta przejechały 75 procent dystansu w centralnym Londynie, pracując w czystym trybie bezemisyjnym, co radykalnie zmniejszyło emisje w centrum miasta.
Do Mondeo Hybrid dołączą na początku przyszłego roku napędzane zespołami hybrydowymi modele S-MAX i Galaxy. Jest to możliwe dzięki zainwestowaniu 42 milionów euro w fabrykę Forda w Walencji w Hiszpanii i w najnowocześniejszy zakład montażu akumulatorów.
– Sprzedaż mówi sama za siebie. Wierzymy, że klienci docenią miękkie napędy hybrydowe, tradycyjne hybrydy i układy napędowe typu plug-in hybrid, które idealnie pasują do ich stylu życia. Widzimy też motywujące zainteresowanie naszymi modelami wyposażonymi w napędy elektryczne – powiedział Rowley.
Ekstremalny napęd elektryczny
W Rotterdamie miał również swój europejski debiut w pełni elektryczny Mustang Mach-E 1400 – jedyny w swoim rodzaju prototyp o mocy ponad 1400 KM.
Mustang Mach-E 1400 jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy Ford Performance i specjalistów tuningu z RTR Vehicles, którzy postawili sobie cel zbudowania mostu między wyobrażeniami klientów o samochodzie elektrycznym, a jego rzeczywistymi możliwościami.
Rozwiązania podnoszące właściwości aerodynamiczne dopracowano pod względem kształtu i ustawienia, a siedmiu silnikom dano szeroki zakres regulacji, aby zapewnić możliwość tuningu przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po wyścigi torowe.
– Jeden to model seryjny, drugi ekstremalny prototyp, jednak nasze Mustangi Mach-E GT i Mach-E 1400 mają coś wspólnego – to natychmiastowy, w pełni kontrolowany przyrost mocy, gwarantujący wrażenia z jazdy, jakich trzeba doświadczyć, aby w nie uwierzyć – powiedział Rowley.
- Ford Mustang Mach-E GT będzie dostępny w Europie pod koniec 2021 roku. Dane testowe Forda oparte na metodologii prób „1-ft rollout”, czyli pomiaru na drag stripie samochodu już toczącego się.
- System będzie wymagał aktywacji.
- Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy.
- Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
- Dane testowe Forda oparte na metodologii prób „1-ft rollout”, czyli pomiaru na drag stripie samochodu już toczącego się.
- Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe, wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej WLTP.