Korzystając z ekskluzywnych części Jeep Performance Parts (JPP) i spersonalizowanych akcesoriów, zespół Mopar U.S. zmienił Jeepa Gladiatora 2020 w samochód koncepcyjny dla zagorzałych miłośników rowerów górskich.
Jeep Gladiator Top Dog
Samochód koncepcyjny Jeep Gladiator Top Dog został zaprezentowany podczas SEMA360, wirtualnej edycji targów Special Equipment Market Association (SEMA) Show w Las Vegas. W tym roku, w związku z wybuchem pandemii COVID-19, targi odbywają się online od 2 do 6 listopada.
„Wyposażony w prawie 20 części z gamy Jeep Performance, samochód koncepcyjny Jeep Gladiator Top Dog został stworzony z myślą o zapalonych entuzjastach rowerów górskich” – powiedział Mark Bosanac, dyrektor marki Mopar, części zamiennych i obsługi Klienta FCA na region Ameryki Północnej. „Dla całej gamy modeli Jeep oferujemy ponad 500 sprawdzonych pod względem jakości części i akcesoriów JPP zaprojektowanych przy udziale producenta”.
„Zaprojektowany, by sprostać wymaganiom aktywnego stylu życia i oferujący jedyną w swoim rodzaju swobodę podczas jazdy na świeżym powietrzu, Jeep Gladiator to dla marki Mopar idealne „czyste płótno”, które można wypełnić przy pomocy licznych części Jeep Performance, poszerzających jego możliwości”, powiedział Jim Morrison, dyrektor marki Jeep FCA na region Ameryki Północnej. „Nowy samochód koncepcyjny Top Dog by Mopar oferuje jeszcze bardziej inteligentną funkcjonalność i wszechstronność Jeepa Gladiatora”.
Wyróżniający się niebieskim nadwoziem w kolorze K-9 Blue, Jeep Top Dog Concept poszerza możliwości przewożenia ładunków najbardziej zdolnego pick-upa Jeepa w historii, eliminując standardową skrzynię ładunkową i zastępując ją spersonalizowanym masywnym, zamykanym schowkiem z systemem organizacyjnym PCOR.
Od strony pasażera w wysuwanych szufladach można bezpiecznie przechowywać narzędzia i akcesoria potrzebne rowerzystom na górskich szlakach. Duże półki na różne przybory, włączniki oświetlenia zewnętrznego i dodatkowe zasilacze są w zasięgu ręki.
Od strony kierowcy, system przechowywania oferuje lodówkę na baterie i elektryczny grill rolkowy do hot-dogów, idealny sprzęt dla głodnych rowerzystów, którzy właśnie zjechali z trudnej górskiej trasy.
Dach samochodu i górna część tylnej nadbudówki oferują miejsce do zamocowania różnego wyposażenia, w tym bagażnika na rowery. Dwa światła LED na słupku zamontowane po obu stronach zapewniają lepsze oświetlenie, a do nadwozia przymocowano bardzo przydatny podczas off-roadowej jazdy, zestaw wciągarek. Na nadbudówce znajduje się podwójny bagażnik rowerowy, gwarantujący bezpieczny transport rowerów górskich na szlaki.
W celu uzyskania doskonałych możliwości terenowych, Jeep Top Dog Concept został wyposażony w należące do portfolio części JP, podniesione o dwa cale zawieszenie z amortyzatorami FOX zapewniające zwiększony prześwit, a także 17-calowe felgi aluminiowe Beadlock i 37-calowe opony BFGoodrich KM3 Mud-Terrain. Ekskluzywne stalowe nadkola „high-top” zapewniają dodatkowy prześwit na wszystkich czterech wnękach kół.
Koncept Jeep Gladiator Top Dog jest napędzany przez sprawdzony 3,6-litrowy V6 Pentastar o mocy 285 KM i momencie obrotowym 260 ft-lb, zestawiony z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Osłonę z przodu zapewnia zderzak Rubicon JPP, w którym oryginalna 2-calowa stalowa siatka ochronna, inspirowana konceptem Jeepa J6, łączy się z ekskluzywną wciągarką Rubicon Warn JPP o uciągu 8000 funtów (3 628 kg) z syntetyczną liną Spydura o długości 30,5 metra.
Na masce wyróżniają się czarne, personalizowane zamki Mopar z logo Jeepa Willysa. Snorkel JPP pomaga skierować zimne powietrze do silnika, gdy warunki terenowe ograniczają działanie normalnych wlotów powietrza. Para 5-calowych świateł LED z portfolio części JPP zainstalowanych u podstawy słupków przednich pomaga oświetlić off-roadowy tor jazdy.
Boki nadwozia są chronione przez osłony boczne JPP, spersonalizowane za pomocą 2-calowych rur stalowych, podobnych do konstrukcji osłony kratki przedniej. Czarne nakładki ochronne na progi drzwiowe mają wytłoczone logo Gladiator i pomagają chronić progi przed zarysowaniami od wewnątrz.
Druga wciągarka Warn JPP jest zamontowana z tyłu Jeepa Gladiatora Top Dog Concept. Tuż nad wciągarką tylną znajduje się wysuwana szuflada, w której przechowywana jest składana drabinka, zapewniająca dostęp do bagażnika na dwa rowery.
We wnętrzu kabiny pasażerskiej kolorystyka nadwozia K-9 Blue i czerń jest powtórzona na desce rozdzielczej, która dopasowana jest do koloru nadwozia. Oprócz tego, czarna skóra Katzkin z niebieskimi przeszyciami pojawia się na siedzeniach, podłokietnikach, mieszku zmiany biegów, kierownicy, a nawet na dźwigni hamulca ręcznego.
Nakładki na pedały Mopar ze stali nierdzewnej i czarnej gumy dodają funkcjonalności pedałom hamulca i gazu. Bezpośrednio pod nimi znajdują się całoroczne dywaniki.