Wyraziste i kompaktowe nadwozie z atrakcyjną stylistyką SUV‑a oraz bardzo przestronne i uniwersalne wnętrze. Taki jest nowy Opel Crossland (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce już od 74 450 zł) – model, którego przód upodabnia się do nowego niepowtarzalnego „oblicza” marki, zaprezentowanego w nowym Oplu Mokka. Podobnie jak w przypadku Mokki z nazwy Opla Crosslanda znika litera X. Oprócz zmian w wyglądzie Opel wprowadził również modyfikacje podwozia i układu kierowniczego Crosslanda oraz uzupełnił ofertę o usportowioną wersję wykończenia GS Line.
Opel Crossland 2021
Opel Vizor organicznie integrujący grill i reflektory obejmuje cały przód nowego Crosslanda. Tworząc jednolitą całość, optycznie poszerza samochód i porządkuje przedni pas z ograniczoną liczbą elementów. Pośrodku Vizora wyeksponowano kultowe logo marki z symbolem błyskawicy. Vizor będzie znakiem firmowym wszystkich modeli Opla w nadchodzącej dekadzie, zapewniając osłonę nowoczesnym technologiom, które firma zaoferuje w bliższej i dalszej przyszłości.
Z tyłu nowe przyciemniane klosze świateł podkreślają charakterystyczny dla Opla motyw skrzydeł, a nowa czarna błyszcząca tylna klapa (dostępna w połączeniu z czarnym dachem) sprawia, że zmodernizowany Crossland wydaje się szerszy i masywniejszy.
Nowością są też osłony podwozia z przodu i z tyłu (lakierowane na srebrno w wersji wyposażenia Ultimate), przednie światła przeciwmgłowe LED (z chromowanymi oprawami w wersjach Ultimate i Elegance), chromowane listwy na drzwiach w Crosslandzie Ultimate oraz 16- i 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Większe felgi są dostępne w wersji dwukolorowej z czarnymi błyszczącymi elementami lub czarnej błyszczącej, a mniejsze dodatkowo również w kolorze srebrnym.
Fani sportowej estetyki, którzy wybiorą wersję GS Line, na pewno nie będą żałować swojej decyzji. Nowa wersja obejmuje 17‑calowe felgi z lekkiego stopu, czarny dach i czerwone obramowanie bocznych szyb, ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. – niemieckie Stowarzyszenie na Rzecz Zdrowych Pleców) dla kierowcy i pasażera z przodu, tylne światła LED oraz relingi dachowe, dzięki którym kompaktowy SUV naprawdę wyróżnia się na tle konkurencji.
Poczucie przestrzeni oraz pierwszorzędne ergonomiczne przednie fotele AGR w Crosslandzie sprawiają, że dalekie trasy można będzie pokonywać w jeszcze większym komforcie. SUV przekonuje także wysokim poziomem funkcjonalności dzięki indywidualnie przesuwanym i składanym tylnym siedzeniom. Tylna kanapa jest dzielona w stosunku 60/40 i przesuwana w zakresie do 150 mm, co umożliwia powiększenie bagażnika z 410 do 520 litrów (najlepszy wynik w tej klasie) w ciągu kilku sekund. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 1255 litrów.
Kierowcy preferujący dynamiczną jazdę docenią szczególnie udoskonalenia wprowadzone w podwoziu Opla Crosslanda. Inżynierowie z Rüsselsheim opracowali nowe sprężyny i amortyzatory kolumn McPhersona w zawieszeniu przednim oraz belkę skrętną na tylnej osi. Wraz z poprawą pod względem precyzji kierowania i utrzymywania kierunku jazdy na wprost, podwozie nowego Crosslanda oferuje optymalną równowagę między komfortem i zwrotnością, a także stabilność przy prędkościach autostradowych.
Teraz z IntelliGrip: optymalna przyczepność w każdych warunkach
Nabywcy nowego Crosslanda mogą zwiększyć bezpieczeństwo dynamicznej jazdy, zamawiając system IntelliGrip, który zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach:
- Normal / On-road: Tryb „normalny”, ustawiany domyślnie z chwilą uruchomienia silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.
- Snow: Tryb zimowy, zapewniający optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.
- Mud: Tryb „błotny”, dopuszczający większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większą porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.
- Sand: W tym trybie dopuszczalne jest niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.
- ESP Off: ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.
Kierowca i pasażerowie są również dobrze skomunikowani i mają zapewnioną rozrywkę dzięki systemom multimedialnym w wersjach Radio BT, Multimedia oraz najwyższej Multimedia Navi z 8‑calowym kolorowym ekranem dotykowym. System Multimedia jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów obsługujących tę funkcję. Ponadto Crossland oferuje dostęp do opcjonalnych usług OpelConnect1. Usługi nawigacji online2 z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i aktualnych cenach paliwa oraz system umożliwiający bezpośrednie nawiązanie połączenia z pomocą drogową lub wezwanie służb ratunkowych sprawiają, że podróże stają się jeszcze bardziej relaksujące.
Silniki benzynowe i wysokoprężne zgodne z normą Euro 6d: radość z jazdy z niską emisją zanieczyszczeń
Nabywca Opla Crosslanda ma do wyboru oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne o pojemności 1,2 oraz 1,5 litra. Zarówno silniki benzynowe o mocy od 61 kW (83 KM) do 96 kW (130 KM), jak i diesle o mocy 81 kW (110 KM) lub 88 kW (120 KM) spełniają już rygorystyczną normę emisji Euro 6d.
Silniki benzynowe
1.2 | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | |
Moc maks. (kW / KM) | 61 / 83 | 81 / 110 | 96 / 130 | 96 / 130 |
Moment obr (Nm / obr) | 118 / 2750 | 205 / 1750 | 230 / 1750 | 230 / 1750 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | MT 5 | MT 6 | MT 6 | AT 6 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC3 (l/100 km) | ||||
Cykl miejski | 5,6 – 5,4 | 5,9 – 5,8 | 5,7 | 5,9 |
Cykl pozamiejski | 4,2 – 4,1 | 4,2 – 4,1 | 4,2 | 4,5 |
Cykl mieszany | 4,7 – 4,6 | 4,8 – 4,7 | 4,8 – 4,7 | 5,0 – 4,9 |
Emisja CO2 (g/km) | 107 – 106 | 109 – 108 | 109 – 107 | 113 – 112 |
Silniki wysokoprężne
1.5 Diesel | 1.5 Diesel | |
Moc maks. (kW / KM) | 81 / 110 | 88 / 120 |
Moment obrotowy (Nm / obr) | 250 / 1750 | 300 / 1750 |
Norma emisji | Euro 6d | Euro 6d |
Przekładnia | MT 6 | AT 6 |
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC3 (l/100 km) | ||
Cykl miejski | 4,8 | 4,4 |
Cykl pozamiejski | 3,7 – 3,6 | 3,8 – 3,7 |
Cykl mieszany | 3,6 – 3,5 | 3,9 – 3,8 |
Emisja CO2 (g/km) | 94 – 93 | 103 – 101 |
Wyznaczająca trendy technologia oświetlenia i innowacyjne systemy wspomagające kierowcę
Podróżowanie Oplem Crosslandem może być jeszcze bardziej relaksujące i bezpieczniejsze dzięki licznym najnowszym technologiom i systemom wspomagającym. Adaptacyjne w pełni diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych i automatycznym poziomowaniem wiązki świetlnej zapewniają znakomitą widoczność po zmroku.
Najważniejsze systemy wspomagające kierowcę w nowym Oplu Crosslandzie w skrócie:
- Wyświetlacz projekcyjny (head-up) prezentujący najważniejsze dane dotyczące prędkości, nawigacji oraz działania systemów wspomagających prowadzenie pojazdu dokładnie na linii wzroku kierowcy.
- Alarm przedkolizyjny z systemem automatycznego hamowania awaryjnego i funkcją wykrywania pieszych działa przy prędkości powyżej 5 km/h. Jeżeli samochód zbyt szybko zbliża się do pojazdu poprzedzającego lub pieszego, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wyświetla komunikat na ekranie centrum informacyjnego. Jeżeli kolizja jest nieuchronna, układ hamulcowy przygotowuje się do hamowania awaryjnego i w razie potrzeby rozpoczyna je, aby złagodzić skutki zderzenia. Poniżej 30 km/h system może doprowadzić pojazd do całkowitego zatrzymania. Jeżeli prędkość przekracza 30 km/h, zostaje ona tylko zmniejszona, a kierowca musi aktywnie hamować.
- System ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym.
- System wykrywania senności oceniający poziom zmęczenia kierowcy na podstawie stylu jazdy i przypominający o konieczności przerwy w podróży.
- System ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu, wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe. Za pomocą diod ostrzegających w lusterkach bocznych po odpowiedniej stronie system informuje kierowcę o pojazdach zbliżających się sąsiednimi pasami ruchu.
- Panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni.
- Automatyczny asystent parkowania, który rozpoznaje miejsca do parkowania równoległego i prostopadłego, a następnie automatycznie parkuje pojazd (kierowca musi tylko operować pedałami i dźwignią zmiany biegów).
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości, wraz z funkcją rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, ułatwia przestrzeganie przepisów.