Ford zaprezentował nowego Mustanga do wyścigów NASCAR Cup Series, który jest częścią rewolucji technicznej tej serii wyścigowej. Samochód po raz pierwszy pojawi się na torze podczas wyścigu Daytona 500 w lutym 2022 roku.
Nowy Ford Mustang w NASCAR
- Mustang nowej generacji jest istotną częścią rewolucji technicznej NASCAR, która wystartuje w 2022 roku.
- Najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie pozostaje wizytówką Forda w najpopularniejszych wyścigach samochodowych w USA.
- Całkowicie nowy Mustang przygotowany do startów w NASCAR zawiera wiele elementów z seryjnej wersji tego samochodu.
Samochód zbudowany z myślą o przyszłości
Nowy samochód, rozwijany od dwóch lat, jest zupełnie inny od swojego poprzednika, bowiem został przeprojektowany od podstaw. W przeciwieństwie do poprzednich wersji, w których jedynie wygląd zewnętrzny był zauważalną zmianą, ten model został zbudowany z myślą o przyszłości. A to dzięki postępowi technologicznemu, takiemu jak napęd hybrydowy albo elektryczny, które w przyszłości mogą pojawić się również w NASCAR.
Nowy samochód wyścigowy Forda jest też bliższym odzwierciedleniem seryjnego Mustanga, który od lat utrzymuje tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie.
– Ponieważ branża motoryzacyjna wciąż się zmienia, będziemy mogli nadążyć w świecie wyścigów za tymi zmianami, bez konieczności przeprowadzania całkowitej przebudowy lub przeprojektowywania samochodu. To jest coś, na co czekaliśmy i cieszymy się, że w końcu możemy pokazać efekt naszych prac – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.
Mnóstwo zmian, dzięki którym nie ma wątpliwości – to Mustang
Zmiany obejmują układ kierowniczy z przekładnią zębatkową, niezależne tylne zawieszenie i 18-calowe opony z kutymi aluminiowymi felgami. Całkowicie nowe nadwozie ma szerszą sylwetkę i jest wykonane z bardziej wytrzymałego materiału, co ma pozwolić na agresywniejszą jazdę. Całość mimo to bardzo przypomina seryjnego Mustanga.
Do dyspozycji będzie pięć biegów zamiast obecnych czterech, a z torów zniknie charakterystyczny odgłos odkręcania 5 nakrętek przy zmianie kół. Od 2022 roku koła będą bowiem przykręcane tylko jedną.
– Ten samochód jest wierny marce Mustang i musimy podziękować zespołowi projektowemu Forda za współpracę z naszymi inżynierami ds. aerodynamiki. Samochód jest konkurencyjny na torze, przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowej stylistyki Mustanga – dodał Rushbrook. Wymagało to dużo pracy po obu stronach, ale dzięki wprowadzonym zmianom nie ma wątpliwości, że to Mustang.
Rozwój nowego samochodu miał miejsce zarówno w centrum projektowym Forda w Dearborn, jak i w centrum technicznym Ford Performance w Concord w Północnej Karolinie.
Debiut podczas słynnego wyścigu Daytona 500
Mustang pojawił się NASCAR Cup Series w 2019 roku i wygrał 31 wyścigów w ciągu pierwszych dwóch sezonów. W ubiegłym roku było to 18 zwycięstw, które pomogły Fordowi zdobyć mistrzostwo wśród producentów.
Mustang nowej generacji zadebiutuje w zawodach NASCAR Cup Series 20 lutego 2022 roku na torze Daytona International Speedway na 64. dorocznym wyścigu Daytona 500.