Koncepcyjny SEAT IBE wykorzystuje napęd o zerowej emisji spalin i stanowi wizję miejskiego pojazdu o sportowym zacięciu, dynamicznego i o atletycznych kształtach. Proporcje wyrażające siłę i precyzyjny, czysty styl nadwozia definiują ciągłą ewolucję designerskiego DNA charakteryzującego hiszpańską markę.
Krótki, nisko zawieszony i szeroki – niczym barczysty atleta – SEAT IBE na pierwszy rzut oka prezentuje proporcje klasycznego samochodu sportowego. Jednak SEAT interpretuje ten styl w innowacyjny i unikalny sposób – stosując go w kompaktowym pojeździe przeznaczonym do transportu w warunkach miejskich.
SEAT IBE ma 3,78 m długości – czyli jest o 25 centymetrów krótszy od Ibizy, jednak odznacza się niezwykłą szerokością: 1,80 m i niewielką wysokością – 122 cm. Klasycznymi cechami pojazdu sportowego, jakie ma także ten koncept, są również bardzo nisko poprowadzona maska silnika i długa linia dachu. Krótki przedni zwis i muskularny tył wraz z 19-calowymi felgami podkreślają jeszcze mocny i kompaktowy wygląd samochodu
SEAT IBE ma być idealnym pojazdem do poruszania się po mieście. Producent wyobraża sobie, że fotele w układzie 2+2 najczęściej zajmować będą klienci należący do młodszego pokolenia lub tacy, którzy cenią sobie młodzieńczy styl życia.
Silnik SEATa IBE zlokalizowano pod płaską maską silnika, natomiast baterię litowo-jonową umieszczono w tyle auta. Jednostka napędowa odznacza się mocą 102 KM i maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 50 km/h w 3,4 sekundy, po 6,3 sekundach osiąga 80 km/h, a po 9,4 sekundach 100 km/h. Wynik taki zawdzięcza nie tylko mocy silnika elektrycznego, ale i niskiej wadze – SEAT IBE waży zaledwie 1000 kg.