Nowe BMW serii 2 Coupe o charakterystyce konsekwentnie ukierunkowanej na dynamikę jazdy. Atletyczny wygląd, wysokiej klasy układ jezdny, napęd tylny i 6-cylindrowy silnik rzędowy jako unikalne cechy pośród konkurencji zapewniające typową dla BMW sportową charakterystykę i radość z jazdy.
BMW serii 2 Coupe
BMW kontynuuje tradycje sportowych kompaktów i prezentuje nowy wzorzec typowej dla BMW radości z jazdy w segmencie premium tej klasy pojazdów. Nowe BMW serii 2 Coupé ukazuje sportowy charakter w szczególnie skoncentrowanej formie: konsekwentnie ukierunkowana na dynamikę koncepcja pojazdu, atletyczna stylistyka, mocne silniki i wysokiej klasy układ jezdny. Jego charakterystyczny wygląd, 6‑cylindrowy rzędowy silnik benzynowy w najwyższej wersji, napęd tylny oraz elementy układu jezdnego przejęte z BMW serii 4 zapewniają maksymalne odróżnienie od kompaktowego BMW serii 1, umożliwiając jednocześnie doskonałe osiągi w porównaniu z konkurencją. Nowe BMW serii 2 Coupé podąża śladami legendarnego BMW 02, od którego 55 lat temu rozpoczęła się historia kompaktowych i fascynująco sportowych dwudrzwiowych modeli marki BMW.
Oprócz wyraźnie lepszej dynamiki jazdy nowe BMW serii 2 Coupé oferuje wnętrze o wyśmienitej atmosferze premium oraz najnowsze innowacje w zakresie obsługi i łączności. Postęp w stosunku do poprzedniego modelu widać również w znacznie bogatszej ofercie systemów wspomagających kierowcę. Nowe BMW serii 2 Coupé będzie miało swoją światową premierę 8 lipca 2021 roku podczas Goodwood Festival of Speed w Wielkiej Brytanii. Kompaktowy czteroosobowy samochód będzie produkowany w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku. W momencie wejścia na rynek na początku 2022 r. na szczycie oferty znajdzie się wyczynowy model BMW M GmbH. Nowe BMW M240i xDrive Coupé z silnikiem sześciocylindrowym o mocy 275 kW (374 KM) i inteligentnym napędem na wszystkie koła zapewnia wyjątkowo emocjonujące wrażenia z jazdy. Do wyboru są również modele z czterocylindrowym silnikiem benzynowym i wysokoprężnym oraz napędem na tylną oś.
Konsekwentnie sportowa koncepcja pojazdu
Młodzieńczy, świeży i ekstrawertyczny wygląd nowego BMW serii 2 Coupé idzie w parze z dopracowanymi i doskonale wyważonymi właściwościami jezdnymi. Koncepcja pojazdu jest konsekwentnie ukierunkowana na precyzyjne prowadzenie i pełną kontrolę nawet w bardzo dynamicznych sytuacjach. Kompaktowe wymiary, inteligentna i lekka konstrukcja karoserii oraz układu jezdnego, statyczna sztywność skrętna zwiększona nawet o 12 procent w porównaniu z poprzednim modelem, niemal idealny rozkład masy na osie w proporcjach 50:50 oraz poprawione właściwości aerodynamiczne zapewniają optymalne warunki dla wybitnie sportowego charakteru pojazdu. Zwinność, precyzja kierowania i dynamika na zakrętach nowego BMW serii 2 Coupé są na znacznie wyższym poziomie niż w poprzednim modelu. Optymalizacja komfortu toczenia i akustyki podnosi komfort użytkowania na co dzień i na długich trasach.
Indywidualne proporcje, atletyczne kształty
Już wymiary zewnętrzne nowego sportowego kompaktu tworzą idealne warunki dla wysokiej dynamiki jazdy. Długość pojazdu wynosi 4537 mm, a szerokość 1838 mm – w porównaniu z poprzednim modelem wzrosły odpowiednio o 105 i 64 mm. Z kolei wysokość zmalała o 28 mm i wynosi teraz 1390 mm. Mocny i atletyczny wygląd nowego BMW serii 2 Coupé to również zasługa większego o 51 mm (2741 mm) rozstawu osi oraz szerokiego rozstawu kół. 1575 mm (+54 mm) na osi przedniej i 1587 mm (+31 mm) na osi tylnej (BMW M240i xDrive Coupé: +63 mm z przodu, +35 mm z tyłu) tworzą optymalne warunki dla dynamicznego pokonywania zakrętów.
Mocne proporcje w klasycznej trójbryłowej karoserii obejmującej komorę silnika, kabinę i bagażnik sygnalizują dynamiczny charakter nowego BMW serii 2 Coupé. Atletycznie uformowane powierzchnie i dynamiczne linie w nowym języku stylistycznym marki wyrażają czystą radość z jazdy. Ekskluzywne cechy stylistyczne podkreślają niepowtarzalny charakter pojazdu.
Wyrazisty przód: reflektory i atrapa chłodnicy BMW w ekskluzywnej stylistyce
Wygląd przodu nowego BMW serii 2 Coupé charakteryzują trójwymiarowo ukształtowane powierzchnie, trójkątne kształty i ukośne linie. Szerokie nadkola i mocno wysklepiona środkowa część maski silnika wyraźnie wskazują na dynamiczne właściwości jezdne tego modelu. Nerki BMW ustawione są poziomo. Zamiast klasycznego grilla mają pionowe klapy powietrzne, które otwierają się elektrycznie przy większym zapotrzebowaniu silnika na chłodzenie.
Standardowe w pełni diodowe reflektory są szeroko rozstawione. Na wzór BMW serii 02 zostały zaprojektowane w formie pojedynczych okrągłych lamp. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory adaptacyjne z selektywnym asystentem świateł drogowych BMW Selective Beam. Dostępne są również w wersji M Shadow Line z przyciemnionymi wstawkami na górnych krawędziach.
Widok z boku z precyzyjnymi liniami i masywny tył
Widok boczny nowego BMW serii 2 Coupé charakteryzuje długa maska silnika, krótkie zwisy karoserii i cofnięta kabina wsparta z tyłu na wydatnych nadkolach. Duże powierzchnie szyb, dynamicznie opadająca linia dachu i krótki bagażnik zakończony mocno wystającą krawędzią aerodynamiczną to kolejne cechy wyróżniające ten kompaktowy sportowy samochód. Precyzyjne linie nadają powierzchniom szczególnie atletyczny wygląd.
Gładkie powierzchnie tworzą masywny tył. Szeroko rozstawione i stylowo przyciemnione lampy tylne mają kompaktowe kontury. Ich powierzchnie tworzą trójwymiarowe elementy świetlne, co doskonale podkreśla technologię diodową zastosowaną we wszystkich funkcjach świateł.
Charakterystyczne dla modelu M Sport oraz BMW M240i xDrive Coupé elementy stylistyczne tworzą dodatkowe dynamiczne akcenty. Oferta oryginalnych akcesoriów BMW obejmuje ponadto akcesoria M Performance Parts.
Sportowy charakter i udoskonalona atmosfera premium we wnętrzu
Kokpit zorientowany na kierowcę i nowoczesny panel obsługi na konsoli środkowej podkreślają sportowy charakter wnętrza nowego BMW serii 2 Coupé. Do intensywnych wrażeń z jazdy przyczyniają się także standardowe fotele sportowe i skórzana kierownica sportowa. Wgłębienie w tylnej części linii dachu, wysoka konsola środkowa oraz harmonijnie połączone powierzchnie deski rozdzielczej i boczków drzwi komfortowo otaczają kierowcę i pasażera obok. Tylne siedzenia o charakterze indywidualnych foteli pozwalają cieszyć się sportową jazdą również z tyłu.
Wysokiej jakości materiały i precyzyjne wykonanie zapewniają atmosferę premium na znacznie wyższym poziomie niż w poprzednim modelu. Boczki drzwi i tylne panele mają dynamiczne linie. W standardzie oferowane są nowe listwy ozdobne w matowym kolorze ciemnego grafitu. Nowością są trapezoidalne powierzchnie akcentowe nad podłokietnikami w drzwiach. W połączeniu z opcjonalnym oświetleniem ambientowym ich perforowane powierzchnie są stylowo podświetlane.
Wyposażenie standardowe obejmuje tapicerkę z tkaniny i Sensateku. W modelu M Sport i BMW M240i xDrive Coupé oprócz innych charakterystycznych elementów, takich jak kierownica skórzana M i tapicerowane podparcia kolan na konsoli środkowej, znaleźć można również tapicerkę z Alcantary i Sensateku. Opcjonalnie oferowana jest tapicerka z perforowanego Sensateku oraz tapicerka ze skóry Vernasca. Ponadto w wyposażeniu dodatkowym dostępne są elektrycznie regulowane fotele sportowe z funkcją pamięci po stronie kierowcy, fotele sportowe M ze zintegrowanymi zagłówkami, ogrzewanie foteli i kierownicy.
Standardowe wyposażenie BMW serii 2 Coupé zawiera też akustyczną przednią szybę i trójstrefową klimatyzację automatyczną. Oprócz opcjonalnego oświetlenia ambientowego w wyposażeniu dodatkowym dostępny jest również system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon. Opcjonalny dach przesuwno-uchylny ma o niemal 20 procent większą powierzchnię niż w poprzednim modelu.
Bagażnik nowego BMW serii 2 Coupé ma pojemność 390 l. Krawędź bagażnika została obniżona o 35 mm w stosunku do poprzedniego modelu. Dodatkową wszechstronność zapewnia funkcja składania oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 40:20:40. Opcjonalnie oferowany jest też zdejmowany hak holowniczy. Maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1600 kg.
Wysokiej klasy układ jezdny z rozwiązaniami z BMW serii 4
Bardzo wysokiej jakości komponenty układu jezdnego zaprojektowane pierwotnie do BMW serii 4 i zestrojone specjalnie dla tego modelu, zapewniają doskonałe właściwości jezdne. Oś przednia z dwuprzegubowymi wahaczami wleczonymi i kolumnami resorującymi oraz pięciowahaczowa oś tylna posiadają konstrukcję zoptymalizowaną pod względem masy i sztywności. W wyposażeniu standardowym amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku optymalizują zarówno sportowy charakter, jak i komfort jazdy. Generują dodatkowe tłumienie zależne od ugięcia, które daje poczucie kontroli podczas przejeżdżania przez duże wyboje i zapobiega nadmiernemu zanurzaniu. Na lekkich nierównościach jezdni system reaguje niewielkimi siłami tłumienia, co skutkuje wysokim komfortem jazdy.
Opcjonalnie dostępny jest sportowy układ jezdny M, który charakteryzuje się twardszą amortyzacją z tłumieniem zależnym od skoku oraz twardszymi sprężynami i oferowany jest w połączeniu z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. Stanowi on również podstawę układu jezdnego nowego BMW M240i xDrive Coupé. Najwyższy model wyposażony jest seryjnie w sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M tylnej osi. Opcjonalnie można go również wyposażyć w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
Nowe BMW serii 2 Coupé wyposażone jest standardowo w 17-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, a model M Sport w 18-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Nowe BMW M240i xDrive Coupé ma standardowo 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, również z ogumieniem mieszanym. Opcjonalnie dostępne są również opony High Performance. W zestawie akcesoriów M Performance Parts znajdują się 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Cztery lub sześć cylindrów zapewniających wyjątkową radość z jazdy
Nowe BMW serii 2 Coupé z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym w najwyższym modelu może się poszczycić wyjątkowym napędem w tej klasie pojazdów. Charakterystyka mocy, łatwość wchodzenia na obroty i kultura pracy 3-litrowego silnika w nowym BMW M240i xDrive Coupé dają mu maksymalnie sportowy charakter w segmencie kompaktów premium. Przy mocy 275 kW (374 KM) silnik przewyższa jednostkę napędową poprzedniego modelu o 25 kW (34 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Nowe BMW M240i xDrive Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s.
W BMW 220i Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,8-6,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 155–144 g/km) zastosowano nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy, którego emisję dodatkowo optymalizuje kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą cylindrów. Maksymalna moc 135 kW (184 KM) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm dają BMW 220i xDrive Coupé przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Kolejna wersja nowego 4-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 180 kW (245 KM) znajdzie się w modelu BMW 230i Coupé (pojazd nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży; dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 nie są jeszcze dostępne), który dołączy do oferty modelowej latem 2022 roku.
Dwustopniowe turbodoładowanie i 48-woltowa technologia mild hybrid czterocylindrowego silnika wysokoprężnego w nowym BMW 220d Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,1–4,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 132–122 g/km) zapewnia odczuwalny wzrost elastyczności i wydajności w porównaniu z poprzednim modelem. Dwulitrowa jednostka osiąga moc 140 kW (190 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Nowe BMW 220d Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s.
Wszystkie silniki oferowane są standardowo z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic (standard w BMW M240i xDrive Coupé) oferuje oprócz jeszcze większej dynamiki zmiany biegów i łopatek na kierownicy także Launch Control i funkcję Sprint. Umożliwia ona przyspieszenie z miejsca przy optymalnej trakcji oraz maksymalną dynamikę podczas sprintów i wyprzedzania. 8‑stopniowa sportowa skrzynia Steptronic wchodzi też w skład pakietu sportowego M Pro. Oferowany jest on opcjonalnie w modelu M Sport i obejmuje ponadto 19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich, sportowe hamulce M, dokładka spojlera przedniego i spojler tylny M.
Znacznie większa oferta systemów wspomagających kierowcę
Nowe BMW serii 2 Coupé oferuje znacznie szerszy niż w poprzednim modelu zakres systemów wspomagających kierowcę zwiększających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wyposażenie standardowe obejmuje ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazywanie ograniczeń prędkości, ostrzeganie przez zjechaniem z pasa ruchu i regulator prędkości z funkcją hamowania.
Opcjonalnie dostępny jest system asystujący kierowcy obejmujący ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed zderzeniem tylnym i ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i ręcznym asystentem ograniczeń prędkości, Park Distance Control, asystenta cofania, kamerę cofania, Surround View i zdalny widok 3D. Po raz pierwszy w BMW serii 2 Coupé oferowany jest wyświetlacz BMW Head-Up, który wyświetla na przedniej szybie informacje istotne dla kierowcy, oraz rejestrator jazdy BMW.
Zaawansowana komunikacja i nowe usługi cyfrowe
Już z wyposażeniem standardowym nowego BMW serii 2 Coupé kierowca i pasażerowie mogą korzystać z rozszerzonych możliwości oferowanych przez system operacyjny BMW 7. W zależności od sytuacji do wyboru jest obsługa dotykowa na wyświetlaczu centralnym, sprawdzony kontroler BMW, przyciski na kierownicy oraz sterowanie głosowe. Dostępne są również zaawansowane usługi cyfrowe, w tym inteligentny asystent osobisty BMW, funkcja BMW Digital Key, Connected Music i zdalne aktualizacje oprogramowania.
Standardowy BMW Live Cockpit obejmuje system operacyjny iDrive z wyświetlaczem centralnym o przekątnej 8,8-cala i kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 5,1-cala w zestawie wskaźników. Opcjonalny BMW Live Cockpit Professional oferuje całkowicie cyfrowy zespół ekranów. Obejmuje on zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala za kierownicą oraz wyświetlacz centralny o przekątnej 10,25 cala.
W ramach opcji BMW Live Cockpit Plus i BMW Live Cockpit Professional dostępny jest system nawigacyjny BMW Maps oparty na chmurze. Oferuje bardzo szybką i precyzyjną kalkulację tras i godziny przyjazdu, aktualizację danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji. Opcjonalna integracja smartfonów umożliwia korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto z systemem operacyjnym pojazdu. Funkcja zdalnej aktualizacji oprogramowania umożliwia pobieranie do pojazdu ulepszonych funkcji i dodatkowych usług cyfrowych w trybie bezprzewodowym (over the air).