Już wkrótce do polskich klientów trafią pierwsze egzemplarze Maserati Levante Hybrid. Wcześniej hybrydowy SUV został zaprezentowany „pomiędzy morzem a niebem”, w trakcie podróży malowniczymi drogami wiodącymi wzdłuż wybrzeża i w okolicach Saint-Tropez na południu Francji.
„Szybszy. Bardziej zielony. Unikalny”. Szybszy niż diesel, bardziej zrównoważony niż jednostki wysokoprężne i stricte benzynowe, a do tego unikalny – ze względu na swoje szczególne cechy. Levante Hybrid wyróżnia się charakterystycznym wzornictwem z niebieskimi akcentami na trzech kultowych bocznych wlotach powietrza oraz zaciskach hamulcowych. Motyw niebieskiego koloru, typowy dla hybrydowych modeli Maserati, wielokrotnie powracał podczas jazd testowych – w odcieniach toni Morza Śródziemnego, miejscach takich jak Yacht Club St. Tropez oraz akcentach pierwszych zelektryfikowanych Maserati.
Podczas odkrywania nadmorskich okolic Saint-Tropez Maserati Levante Hybrid wystąpiło w ekskluzywnym, premierowym kolorze Azzurro Astro, dostępnym w ramach programu Fuoriserie*. To odzwierciedlenie barw i światła, jakie towarzyszyły jazdom testowym. Dodatkowo, jako „oda” do Modeny i Marki, powstała specjalna dwukolorowa edycja Fuoriserie w kolorze niebieskim i żółtym – to barwy Modeny, rodzinnego miasta Maserati.
Na piaskach Yacht Club Saint-Tropez hybrydowy SUV odnajduje się idealnie. Maserati i świat żeglarstwa łączą się zresztą od zawsze, czego dowodem jest współpraca z trimaranem Maserati Multi 70 i zespołem Giovanniego Soldiniego**. To ucieleśnienie więzi trójzębu i żeglarstwa – napędzanej wiatrem, wiatrem Levante.
Levante Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltową instalacją hybrydową, która pozwala odzyskiwać energię podczas zwalniania i hamowania. Hybrydowy wariant waży mniej niż odpowiednik z jednostką o 6 cylindrach (zarówno wysokoprężną, jak i benzynową), a przede wszystkim odznacza się jeszcze lepszym rozkładem masy. To zasługa umieszczonego z tyłu akumulatora – bez uszczerbku na ładowności i optymalnym balansie. Wszystko po to, aby Levante Hybrid było jeszcze zwinniejsze i przyjemniejsze w prowadzeniu.
Moc 330 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostarczany już przy 2250 obr./min sprawiają, że nowe Levante Hybrid – dostępne tylko z napędem na wszystkie koła – imponuje osiągami: prędkość maksymalna wynosi ponad 240 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 sekund.
Rozpoznawalne wzornictwo zapewnia szereg detali na zewnątrz i we wnętrzu samochodu. Niektóre z nich mają niebieski kolor, wybrany na potrzeby identyfikacji wariantów hybrydowych i używany już przez Maserati w Ghibli Hybrid.
Na zewnątrz niebieski odcień pojawia się nie tylko na trzech kultowych wylotach powietrza i zaciskach hamulcowych, ale również na logo na słupku C. W kabinie ten sam kolor mają m.in. przeszycia tapicerki foteli.
—-
* Maserati Fuoriserie to czysta kartka papieru – producent oferuje szeroką gamę narzędzi „do rysowania” i kolorów, a wszystko inne pozostawia koncepcji klienta, pozwalając mu wcielić się w rolę trendsettera i wyrazić własną kreatywność.
** Giovanni Soldini urodził się w Mediolanie 16 maja 1966 r. i żegluje już od najmłodszych lat. Ma za sobą ponad 25 lat startów w wyścigach oceanicznych, w tym udział w dwóch samotnych wyprawach dookoła świata (w 1999 roku wygrał Around Alone i przeszedł do historii, ratując Isabelle Autissier, zajął też drugie miejsce w klasyfikacji generalnej BOC Challenge 1995), w sześciu regatach Québec-St. Malo (jedno zwycięstwo w kategorii jednokadłubowców), sześciu regatach Ostar (dwa zwycięstwa w klasach 50′ i 40′), trzech Transat Jacques Vabre (jedno zwycięstwo w klasie 40′) i ponad 40 przeprawach oceanicznych.
Dane techniczne Maserati Levante Hybrid
SILNIK
- Konfiguracja – R4, miękka hybryda + eBooster i rozrusznikoalternator 48V z napędem pasowym (BSG)
- Pojemność skokowa – (ccm) 1995
- Średnica x skok (mm) – 84 x 90
- Stopień kompresji – 9,5:1
- Moc maks. (KM @ obr./min) – 330 @ 5750
- Maks. moment (Nm @ obr./min) – 450 @ 2250
- Zasilanie Bezpośredni wtrysk benzyny – GDI
- Ciśnienie wtrysku (w barach) – 200
- Doładowanie – 1 turbosprężarka mono-scroll 1 eBooster 48 V
- Wał korbowy – Kuta stal
- Smarowanie – Pompa oleju o zmiennej pojemności
- Rozrząd – Łańcuchowy (1 szt.), górny wałek rozrządu z układem Multiair
OSIĄGI
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) – 6,0
- Prędkość maksymalna >240
- Droga hamowania ze 100 do 0 km/h (m) – 36
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJE CO2
- WLTP w cyklu mieszanym (l/100 km) do ustalenia (certyfikacja w toku)
- WLTP w cyklu mieszanym (g/km) – 231-252
PRZEKŁADNIA
- Skrzynia biegów – 8-biegowa, automatyczna, ZF
- Przełożenia – 1.: 5; 2.: 3,2; 3.: 2,14; 4.: 1,72; 5.: 1,31; 6.: 1,00; 7.: 0,82; 8.: 0,64; wsteczny: 3,46; główne: 3,27
- Przeniesienie napędu – 4×4, samoblokujący tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu
ZAWIESZENIE
- Przód – Podwójne wahacze, stabilizator
- Tył – Wielowahaczowe, stabilizator
HAMULCE
- Przód – Tarcze wentylowane 435×32 mm, 2-tłoczowe zaciski pływające
- Tył – Tarcze wentylowane 330×22 mm, 1-tłoczkowe zaciski pływające
WYMIARY I WAGI
- Opony – przód/tył 265/50 R19
- Dł. x szer. x wys. (mm) – 5005 x 1981 x 1693
- Rozstaw osi (mm) – 3004
- Rozstaw kół przód/tył (mm) – 1631 / 1662
- Pojemność bagażnika (l) – 580
- Pojemność zbiornika paliwa (l) – 80
- Homologowana masa własna (kg) – 2090