BMW Group po raz kolejny podnosi poprzeczkę, radość z jazdy z całkowicie elektrycznym napędem jest teraz jeszcze bardziej sportowa. W ramach aktualnej ofensywy „elektryfikacji”, model BMW iX3 otrzymuje aktualizacje podkreślającą przede wszystkim dynamiczny charakter tego całkowicie elektrycznego SAV-a (Sports Activity Vehicle) o mocy 210 kW i 400 Nm. Nowe BMW iX3 wyposażone jest teraz standardowo w opracowany specjalnie do tego modelu pakiet sportowy M.
BMW prezentuje nowe iX3
Także nowa stylistyka przodu i tyłu pozwala wyrazić koncepcyjne i technologiczne pokrewieństwo z najnowszymi przedstawicielami elektromobilności premium – BMW iX oraz BMW i4. Również te modele dostępne są z opcjonalnym pakietem sportowym M, a BMW i4 oferowane jest też w wersji BMW M. Nowe elementy obsługi i rozszerzone wyposażenie standardowe podkreślają zaawansowany charakter premium wnętrza nowego BMW iX3 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 18,9–18,5 kWh/100 km;emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km wg WLTP).
Pionier technologii BMW eDrive piątej generacji
BMW iX3 jest pionierem radości z jazdy samochodami elektrycznymi marki BMW i nowej generacji. Był pierwszym modelem wyposażonym w technologię napędu BMW eDrive piątej generacji, która jest obecnie stosowana również w BMW iX oraz BMW i4. Wysoce zintegrowana jednostka napędowa, w której silnik elektryczny, elektronika mocy i przekładnia umieszczone są we wspólnej obudowie, generuje maksymalną moc 210 kW (286 KM), która przekazywana jest na drogę klasycznie, za pośrednictwem tylnych kół.
Akumulator wysokonapięciowy w BMW iX3 również należy do technologii BMW eDrive piątej generacji. Pojemność energetyczna brutto wynosząca 80 kWh i bardzo wysoka sprawność silnika elektrycznego umożliwiają osiągnięcie zasięgu do 460 km wg WLTP. Badania opinii klientów oraz jazdy porównawcze prowadzone przez profesjonalnych i niezależnych testerów wyraźnie pokazują, że dzięki wysokiej pojemności akumulatora litowo-jonowego BMW iX3 osiąga wyjątkowo duży zasięg w porównaniu z konkurencją zarówno w codziennej jeździe, jak i w wymagających warunkach, takich jak bardzo niskie temperatury zewnętrzne czy wybitnie sportowy styl jazdy. Zaawansowana technologia ładowania umożliwia na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym ładowanie z mocą do 150 kW. W ten sposób w ciągu 10 minut można doładować wystarczająco energii, aby zwiększyć zasięg o 100 km w cyklu testowym WLTP. Dzięki temu BMW iX3 doskonale nadaje się na długie trasy.
Uniwersalna konstrukcja pojazdu, początek produkcji we wrześniu 2021 r.
Nowe BMW iX3 to pełnoprawny przedstawiciel rodziny Sports Activity Vehicle. Jego nieograniczona przydatność na co dzień oraz równie sportowe, co pewne i bezpieczne właściwości jezdne są wynikiem doskonałej ogólnej koncepcji pojazdu. Oferuje solidną wszechstronność modeli BMW X3 z konwencjonalnym napędem, dużo miejsca dla pięciu pasażerów oraz bagażnik, który można powiększyć z 510 do 1560 l. BMW iX3 wprowadza radość z jazdy bez lokalnej emisji spalin do popularnych na całym świecie pojazdów typu Sports Activity Vehicle klasy średniej premium. Dzięki uniwersalnej konstrukcji BMW X3 jest pierwszym modelem marki oferowanym zarówno z wysokowydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i z układem hybrydowym typu plug-in oraz z napędem całkowicie elektrycznym.
Nowe BMW iX3 będzie produkowane od września 2021 roku w chińskich zakładach produkcyjnych w Shenyang należących do spółki joint venture BMW Brilliance Automotive. W pełni elektryczny SAV będzie tam montowany zarówno na rynek lokalny, jak i na eksport.
Holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju, pozytywny bilans środowiskowy w całym cyklu życia pojazdu
Szczegółowy face lifting BMW iX3 wnosi świeży impuls do świata elektromobilności. Oprócz pionierskiej roli, jaką odgrywa dla technologii BMW eDrive piątej generacji, ma również inne podobieństwa z modelami BMW iX oraz BMW i4. Szczególne znaczenie ma tu przede wszystkim holistyczne podejście do zrównoważonego rozwoju, które jest silnie zakorzenione w charakterze marki BMW i. Związane z tym cele obejmują cały cykl życia pojazdu, począwszy od pozyskania surowców, poprzez łańcuch dostaw, fazę produkcji i użytkowania, aż po późniejszy recykling, i dotyczą nie tylko zrównoważonego rozwoju środowiskowego, ale także społecznego.
Udział kobaltu, surowca wykorzystywanego w produkcji akumulatora wysokonapięciowego BMW iX3, został zmniejszony do około jednej trzeciej w porównaniu z akumulatorami poprzedniej generacji (BMW i3 z rocznika modelowego 2019). BMW Group stworzyła własny proces zaopatrzenia w kobalt i lit i dostarcza je producentom ogniw akumulatorowych ze źródeł, które kontroluje pod względem zgodności z normami środowiskowymi i społecznymi. W produkcji ogniw, jak również w produkcji całego pojazdu, wykorzystywana jest wyłącznie energia elektryczna pochodząca ze źródeł odnawialnych. Specyficzna dla BMW zasada konstrukcyjna silnika umożliwiła rezygnację z metali ziem rzadkich w wirniku. Do realizacji celów zdefiniowanych przez BMW Group w zakresie redukcji emisji CO2 i gospodarka o obiegu zamkniętym przyczynia się również szerokie zastosowanie surowców wtórnych w produkcji odlewanych elementów aluminiowych i tworzyw termoplastycznych.
Już w fazie projektowania BMW iX3 ustalono, że ten w pełni elektryczny SAV musi znacząco przewyższać konwencjonalny pojazd porównawczy pod względem bilansu CO2 w całym cyklu życia. Certyfikowana przez niezależne instytucje badawcze przewaga nad BMW X3 xDrive 20d z silnikiem wysokoprężnym wynosi ponad 30 procent przy korzystaniu ze średniej europejskiej energii elektrycznej, oraz około 60 procent przy korzystaniu wyłącznie z ekologicznej energii elektrycznej.