Na pierwszy rzut oka Fiat 500 nie wygląda na pojazd, którym mogłaby się zainteresować firma tuningowa taka, jak Hamann-Motorsport. Jednak niemiecki specjalista to nie tylko jeden z najbardziej renomowanych tunerów modeli BMW i samochodów luksusowych, do jego warsztatów trafiają także bardziej popularne modele, np. Fiat Cinquecento.
Nic więc dziwnego, że specjaliści z Hamanna zabrali się także za “pięćsetkę” w bardziej sportowym wariancie Abarth i podarowali jej więcej mocy. Fabryczne 135 koni mechanicznych to stanowczo zbyt mało dla miłośników szybkiej jazdy. Hamman zaproponował więc pięć pakietów ulepszeń. Pierwszy dzięki poprawkom w elektronice silnika zwiększa jego moc do 160 KM, a maksymalnym moment obrotowy z 206 do 285 Nm.
Jednak to nie koniec – w drugim wariancie 1,4-litrowa jednostka benzynowa zyskuje 180 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 295 Nm. Jednak technicy z Hamanna poszli nawet o krok dalej – w wariancie „HS III” silnik ma 210 KM i maksymalny moment obrotowy 310 Nm dzięki zastosowaniu turbosprężarki o mniejszej geometrii i zoptymalizowanej elektronice. Pojazd przekształca się z wesolutkiego, zaokrąglonego autka w dziką bestię dzięki dwóm kolejnym wariantom ulepszającym osiągi silnika odpowiednio do 240 Km i 330 Nm oraz 275 KM i 380 Nm.
Poza tym Hamann-Motorsport oferuje możliwość wprowadzenia zmian w ręcznej przekładni, dodając długi piąty bieg oraz zamontowania samoblokującego dyferencjału.
Na zestaw poprawiający aerodynamikę i wygląd auta składają się: lekkie elementy z materiałów kompozytowych, przeprojektowany fartuch przedni ze zintegrowanymi dziennymi światłami LED, większe błotniki, które sprawiają, że auto jest szersze o 30 mm przy osi przedniej i o 35 mm przy osi tylnej, fartuchy boczne, sportowy układ wydechowy z pojedynczymi lub podwójnymi końcówkami rur wydechowych i dyfuzor tylny podobny do tych stosowanych w Ferrari.
W ofercie Hamanna znajduje się także sportowe zawieszenie i 18-calowe felgi LARGO FORGED ANODIZED lub HM EVO.