Czwarta generacja Micry zadebiutowała na genewskim show. Jej zalety można w skrócie podsumować następująco:
– Spore wnętrze w porównaniu z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi. Pojazd jest nieco dłuższy i nieznacznie niżej zawieszony od poprzedniej wersji, ma przy tym szerszy rozstaw kół.
– W Europie oferta napędowa składać się będzie z dwóch opcji tego samego, 3-cylindrowego silnika HR12 o pojemności 1,2 l. W wersji podstawowej będzie posiadać moc 80 KM i maksymalnym moment obrotowy 108 Nm oraz emitować 115 g Co2/km. W wersji superdoładowanej z wtryskiem bezpośrednim i systemem start-stop (wyposażenie standardowe w Europie) jego moc wzrośnie do 98 KM, a maksymalnym moment obrotowy do 142 Nm. Jednak emisja CO2 obniży się znacznie do zaledwie 95 g CO2/km.
– Jednostki napędowe współpracować będą z 5-biegową skrzynią ręczną lub nową, bezstopniową przekładnią automatyczną.
– W nowej Micrze zastosowano nową platformę V o wyjątkowo lekkiej wadze, zwiększającą także bezpieczeństwo pasażerów podczas ewentualnego zderzenia..
Nowa Micra będzie sprzedawana w 160 krajach, a produkować ją będą cztery różne fabryki w Tajlandii, Indiach, Meksyku i Chinach.