Jeszcze więcej mocy i jeszcze więcej radości z jazdy: to dla Audi Sport GmbH prawdziwe znaczenie słowa “performance”. Nowe Audi R8 V10 performance RWD, dostępne w wersji Coupe lub Spyder z mocą większą o kolejne 30 KM, to sportowe uzupełnienie modelu R8 V10 performance quattro. Ten sportowy samochód z napędem na tylne koła, z silnikiem o mocy 419 kW (570 KM) umieszczonym centralnie i z nowymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak kubełkowe fotele, dynamiczny układ kierowniczy, stabilizatory CFK i ceramiczne hamulce tarczowe, jest ucieleśnieniem radości z jazdy.
Audi R8 V10 performance RWD
Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) to nowa, sportowa odsłona seryjnie produkowanych samochodów sportowych Audi z napędem na tylną oś.
„Audi R8 V10 RWD od samego początku wzbudzało zainteresowanie klientów swoim napędem na tylne koła zaczerpniętym z samochodu wyścigowego R8 LMS oraz swoją nieposkromioną dynamiką. Teraz model ten ma o 30 KM i 10 niutonometrów więcej, przenosząc wrażenia z jazdy na zupełnie nowy poziom” – mówi Sebastian Grams, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH.
Bazowe wersje obu modeli: R8 V10 quattro i R8 V10 RWD w wariantach Coupé i Spyder, zostaną teraz zastąpione przez nowe wersje performance. Dzięki temu, gama modelowa R8 jeszcze mocniej zaznacza swoje miejsce w absolutnej czołówce tego typu pojazdów.
Prędkość maksymalna: 329 km/h
Ten sportowy samochód z silnikiem montowanym centralnie, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,7 sekundy (3,8 sekundy dla wersji Spyder) i osiąga prędkość maksymalną 329 km/h (327 km/h wersja Spyder). Perłą w koronie nowego R8 jest słynny, wolnossący, 5,2-litrowy silnik V10 FSI o niezrównanym brzmieniu, błyskawicznych reakcjach i niesamowitej żywiołowości. W R8 V10 performance RWD ma on moc 419 kW (570 KM).
Jednostka napędowa dostarcza maksymalnie 550 niutonometrów momentu obrotowego – o 10 niutonometrów więcej niż w Audi R8 V10 RWD, który za pomocą siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic rozdzielany jest na tylne koła. Czysto mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu idealnie rozdziela moment obrotowy w zależności od sytuacji na drodze, zapewniając doskonałą przyczepność nawet wtedy, gdy drogi są mokre. Podobnie jak we wszystkich modelach R8, nadwozie zbudowane jest z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a duże elementy wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). R8 V10 performance RWD w wersji Coupé waży zaledwie 1590 kilogramów, a w wersji Spyder 1695 kilogramów.
Możliwość kontrolowanego driftu
Zawieszenie i dynamika jazdy zostały zestrojone specjalnie z myślą o napędzie na tylne koła. Po włączeniu trybu sportowego w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy (ESC), zawieszenie i układy bezpieczeństwa pozwalają na kontrolowany drift. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego zapewnia dobrą interakcję z nawierzchnią drogi. Dynamiczny układ kierowniczy, dostępny po raz pierwszy dla tylnonapędowego R8, zapewnia jeszcze bardziej precyzyjną reakcję i informację zwrotną. Dzięki temu, jazda jest bardziej dynamiczna, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni, na przykład na krętych drogach lub podczas skręcania.
Zwiększa to również komfort jazdy, ułatwiając kierowanie np. podczas parkowania lub manewrowania. Sportowe zawieszenie RWD jest przystosowane specjalnie do napędu na tylne koła, posiada podwójne wahacze i pasywną blokadę mechanizmu różnicowego. Wyjątkowo lekkie, 19- i 20-calowe felgi odlewane z aluminium zapewniają precyzyjne prowadzenie i kontrolę podczas szybkich skrętów. Opcjonalnie dostępne są koła Cup w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R20 z tyłu, które zapewniają dodatkową przyczepność i dynamikę. 18-calowe stalowe tarcze hamulcowe o wysokiej wydajności z falistym wzorem oraz opcjonalne 19-calowe tarcze ceramiczne, dają pewność hamowania.
Szczegóły stylistyczne z Audi R8 V10 performance quattro
Sportowa stylistyka modelu inspirowana jest wersją GT4. Najbardziej charakterystyczne jej elementy to m.in. szeroka, płaska osłona chłodnicy Singleframe w matowej czerni z emblematem R8, duże wloty powietrza po bokach, przedni splitter i tylna kratka wylotu powietrza, a także owalne końcówki rur wydechowych. Szczelina pod przednią maską nawiązuje do stylistyki legendarnego Audi Sport quattro. Nowe R8 dostępne jest w dziesięciu opcjach kolorystycznych. Jednym z nich jest Ascari Blue Metallic, kolor, który wcześniej był dostępny tylko dla R8 V10 performance quattro. Pakiet stylistyczny “R8 performance” może poszczycić się wnętrzem z czarną skórą Alcantara, kontrastowymi przeszyciami w kolorze Mercato Blue i ozdobnymi wstawkami z włókna węglowego.
Uczucie zasiadania w samochodzie wyścigowym
Ciasno poprowadzone linie stylistyczne nadają ton także we wnętrzu samochodu. Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest “Monoposto” – duży, mocno wyprofilowany łuk, który rozciąga się przed fotelem kierowcy i mocno przypomina kokpit samochodu wyścigowego. W “Monoposto” znajduje się zintegrowany Audi virtual cockpit z 12,3-calowym ekranem. Skórzana kierownica R8 Multifunction plus oferuje dwa lub, w wersji Performance, cztery przyciski: do obsługi Audi drive select, do uruchamiania silnika, aktywacji trybu Performance i dźwięku silnika oraz do sterowania Audi virtual cockpit. Kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się jazdą w nowych kubełkowych lub sportowych fotelach R8 obitych skórą i Alcantarą. Przed fotelem pasażera mieni się plakietka z emblematem RWD.
W przeważającej mierze rzemieślnicza produkcja
Audi R8 V10 performance RWD jest budowane – w dużej mierze ręcznie – w zakładzie “Böllinger Höfe” w Neckarsulm w Niemczech. Tam też produkowany jest samochód wyścigowy LMS GT4, który wywodzi się z modelu seryjnego i w około 60 procentach korzysta z tych samych podzespołów.
Audi R8 V10 performance RWD z napędem na tylne koła będzie można zamawiać w salonach dealerskich pod koniec października.