MotoNews.pl

Koncept GQbyCITROEN, prasa kolaboruje z producentem samochodów

05 marca 2010

Marka, model |
GQbyCITROEN 9

Citroën i GQ zaprezentowały wyjątkowy i bardzo interesujący projekt motoryzacyjny, noszący nazwę GQbyCITROËN. Jest to pojazd koncepcyjny, który narodził się w wyniku współpracy bardzo popularnego na rynku brytyjskim czasopisma dla mężczyzn GQ i zespołu projektantów z Citroena. Celem było stworzenie najlepszego pojazdu dla dżentelmenów.

W odpowiedzi na pismo od redaktora naczelnego GQ, Dylana Jonesa, zespół Citroën’a pod kierownictwem brytyjskiego projektanta i człowieka odpowiedzialnego za powstanie nowego Citroena DS3, Marka Lloyda, spojrzał w zupełnie nowy sposób na styl GT i włączył jego elementy do typowego designu Citroena, prowadząc projekt od etapu szkicu do powstania pojazdu koncepcyjnego.

GQbyCITROËN łączy klasyczne cechy i współczesną stylistkę z rzeźbiarskim niemal kształtem przedniej części, zaokrąglonym tyłem, wyrazistymi konturami nadwozia i elegancką, wklęsłą tylną szybą – znakiem rozpoznawczym stylu Citroena.

Kabina konceptu jest przestronna, komfortowa i futurystyczna. By właściwie dostosować wykończenie wnętrza do stylistyki nadwozia w kwestii obić skorzystano z usług krawców z firmy E.Tautz, mieszczącej się przy słynnej z tego typu usług, londyńskiej ulicy Saville Row.

Dylan Jones komentuje: “Chciałem, by było to coś praktycznego, fajnego i indywidualnego – czyli coś zaskakującego, co nie wyglądałoby tylko jak pojazd koncepcyjny. Samochód GQ musiał wzbudzać u obserwatorów poczucie, że muszą go mieć. Miał wyglądać w taki sposób i dostarczać takich emocji podczas jazdy, by żaden mężczyzna przy zdrowych zmysłach nie był w stanie go zignorować. Uważamy, że jest bardzo, bardzo wyjątkowy.”

Dynamiczna charakterystyka jazdy i dbałość o środowisko również były kluczowymi wymaganiami stawianymi temu projektowi. Koncepcyjny GQbyCITROËN posiada napęd hybrydowy typu plug-in, na który składa się m.in. 1,6-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim. Dzięki niemu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ok. 4,5 sekundy, osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość 250 km/h i emituje przy tym zaledwie 80 g CO2/km.

Zdjęcia: Citroen